  • 21. Data: 2017-11-06 18:52:53
    Temat: Re: smar miedziowy
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W ducatach w fabryce swiec zarowych chyba nie smaruja.
    > Jak przychodzi do wymiany to przyjezdza taki specjalny pan co sobie liczy
    > po 300zł od sztuki za wykrecenie...

    Jak nikt nie rusza ich przez 15 lat to pewnie tak jest:)
    ja w punciaku wszystkie elegancko odkręciłem (10 lat miał?) ale
    odkręcałem z duszą na ramieniu. Jeden z mechaników na hasło wymiany
    świec zarowych nigdy nie wymienianych nie chciał się podjąć:)

    Natomiast przykręcając nie przykręcałem na chama a tak na rękę - do
    pierwszego oporu

  • 22. Data: 2017-11-07 20:54:02
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Mówicie o smarze jaki sie stosuje do wklęcania świec zapłonowych i
    > nakrętek
    > mocujących felgi/koła?

    Smar miedziowy to do prowadnic klocków ....

    Endriu

  • 23. Data: 2017-11-08 18:34:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-06 o 18:52, sirapacz pisze:

> [...]
    > świec zarowych nigdy nie wymienianych nie chciał się podjąć:)
    >
    > Natomiast przykręcając nie przykręcałem na chama a tak na rękę - do

    Świece żarowe to nie świece iskrowe. Diesel z definicji ma większe
    ciśnienie, doradzał bym więc dokręcenie świec z momentem określonym w
    instrukcji do silnika lub w dokumentacji danej świecy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2017-11-08 19:33:56
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > świec zarowych nigdy nie wymienianych nie chciał się podjąć:)
    >
    > Natomiast przykręcając nie przykręcałem na chama a tak na rękę - do

    Czemu nie dokręcałeś na określony moment? Zrobiłeś amatorszczyznę.

  • 25. Data: 2017-11-08 22:54:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Sirapacz pisze chyba o świecach zapłonowych, a nie o żarowych :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2017-11-08 23:06:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 3 Nov 2017 22:37:39 +0100, Adam napisał(a):

    > A próbowałeś?
    > Ja mogę potwierdzić, z autopsji.

    Różnie bywa - nie jestem pewien od czego to dokładnie zależy, ale
    faktycznie są silniki gdzie świece żarowe się po prostu wykręca i wymienia.
    A są takie silniki, gdzie na pewniaka można pracę rozpocząć od zdjęcia
    głowicy, bo i tak wiadomo że bez wiercenia i dłubania się nie uda.

    Nie wiem - inne warunki pracy, materiały... A może niektórzy dają smar
    miedziowy? ;)
    Teraz pytanie czy ci co dają smar to ci u których daje się wykręcić czy
    nie?

  • 27. Data: 2017-11-09 10:10:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sirapacz pisze chyba o świecach zapłonowych, a nie o żarowych :-)

    mówię o żarowych:)

    Praktyka pokazuje jak narazie, że nic złego się nie dzieje:)
    aczkolwiek zdarzyło mi się raz za delikatnie przykręcić właśnie
    zapłonową i została wypluta przez silnik w czasie jazdy:)))))

  • 28. Data: 2017-11-09 10:11:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Świece żarowe to nie świece iskrowe. Diesel z definicji ma większe
    > ciśnienie, doradzał bym więc dokręcenie świec z momentem określonym w
    > instrukcji do silnika lub w dokumentacji danej świecy.

    ma większe ciśnienie ale trzyma gwint więc dopóki nie zacznie się
    obracać świeca po gwincie to problemu nie ma:)

  • 29. Data: 2017-11-11 21:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Jak nikt nie rusza ich przez 15 lat to pewnie tak jest:)

    ja nie mowie o starych ducatach tylko o tych nowych.
    Przykładowo w moim 2012 z 4 wykreciła się jedna.
    Ale i w nowszych egzemplarzach mam doświadczenia znajomych co mieli
    identyczny problem.

    > ja w punciaku wszystkie elegancko odkręciłem (10 lat miał?) ale
    > odkręcałem z duszą na ramieniu. Jeden z mechaników na hasło wymiany
    > świec zarowych nigdy nie wymienianych nie chciał się podjąć:)

    W fordzie 1,9D paronastoletnim tez nie było z tym problemu.

    > Natomiast przykręcając nie przykręcałem na chama a tak na rękę - do
    > pierwszego oporu

    To moze zle w fabryce *przykrecaja*...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 30. Data: 2017-12-10 11:14:58
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 11 Nov 2017 20:00:55 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Przykładowo w moim 2012 z 4 wykreciła się jedna.
    >Ale i w nowszych egzemplarzach mam doświadczenia znajomych co mieli
    >identyczny problem.

    W 9 letnim Masterze wykręciły się bezproblemu wszystkie cztery.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06