-
11. Data: 2017-11-02 18:00:54
Temat: Re: smar miedziowy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...
>> Mówicie o smarze jaki sie stosuje do wklęcania świec zapłonowych i
>> nakrętek mocujących felgi/koła?
>
> Smarujesz gwint świecy zapłonowej przed wkręceniem?
>
W ducatach w fabryce swiec zarowych chyba nie smaruja.
Jak przychodzi do wymiany to przyjezdza taki specjalny pan co sobie liczy
po 300zł od sztuki za wykrecenie...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
Bird Johnson
-
12. Data: 2017-11-02 20:01:17
Temat: Re: smar miedziowy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Wykreca sie na goracym silniku.
-
13. Data: 2017-11-02 20:34:32
Temat: Re: smar miedziowy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:69d9d4cb-b9c7-40a0-8b21-bbda2216ba9d@go
oglegroups.com...
>Wykreca sie na goracym silniku.
A jak silnik nie chce zapalic na starych swiecach ?
No coz, IMO - oleju troche sie tam poniewiera, to moze nie trzeba
dodatkowo smarowac.
Swiece iskrowe to sie raczej latwo wykrecalo, gorzej z zarowymi z
dieslach ... no i google twierdzi, ze byl smar do swiec zarowych BERU
GKF.
J.
-
14. Data: 2017-11-02 21:14:35
Temat: Re: smar miedziowy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak w dodatniej temperaturze dizel nie chce zapalic bez grzania swiec to trudne do
wykrecenia swiece zarowe sa najmniejszym problemem jaki ma wlasciciel.
-
15. Data: 2017-11-02 22:00:41
Temat: Re: smar miedziowy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
> Wykreca sie na goracym silniku.
I zaden mechanik włacznie z ASO o tym nie wie...?
Bez jaj - zapiekaja sie na amen.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"
-
16. Data: 2017-11-03 20:56:41
Temat: Re: smar miedziowy
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 02.11.2017 o 14:13, Mateusz Bogusz pisze:
>> Mówicie o smarze jaki sie stosuje do wklęcania świec zapłonowych i
>> nakrętek
>> mocujących felgi/koła?
>
> Smarujesz gwint świecy zapłonowej przed wkręceniem?
>
A co w tym złego?
Ja mam takie zboczenie, że większość gwintów smaruję (niekoniecznie
smarem miedzianym). Posmarowany gwint wielokrotnie ułatwiał mi
późniejszy demontaż, natomiast nigdy mi się nie zdarzyło, żeby z powodu
smaru coś się samoczynnie odkręciło, czy poluzowało, jak twierdzą
niektórzy przeciwnicy smarowania.
Jacek
-
17. Data: 2017-11-03 22:37:39
Temat: Re: smar miedziowy
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2017-11-02 o 22:00, Budzik pisze:
> Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
>
>> Wykreca sie na goracym silniku.
>
> I zaden mechanik włacznie z ASO o tym nie wie...?
> Bez jaj - zapiekaja sie na amen.
>
A próbowałeś?
Ja mogę potwierdzić, z autopsji.
A mechanicy, często nawet z ASO, to umieją przede wszystkim podpinać się
pod gniazdo diagnostyczne. I nawet - przykładowo - jak ze 100 metrów
słychać, że silnik nie pali na jeden cylinder, to ten mechanik o tym nie
wie nawet po podpięciu komputera, tylko gada o błędzie sondy i inne
bzdety. Też wielokrotnie z takimi "mechanikami" miałem do czynienia.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
18. Data: 2017-11-04 06:00:59
Temat: Re: smar miedziowy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...
>>> Wykreca sie na goracym silniku.
>>
>> I zaden mechanik włacznie z ASO o tym nie wie...?
>> Bez jaj - zapiekaja sie na amen.
>>
> A próbowałeś?
> Ja mogę potwierdzić, z autopsji.
>
Oczywiście ze... nie :)))
Po prostu duzo sie nasłuchałem o tym problemie i tak proste wytłumaczenie
wydawałoby sie az niemozliwe. Ostatnio sam przerabiałem - z 4 odkreciła
się 1 sztuka, na szczescie dokładnie ta która była uszkodzona :))))
Jak bede przy okazji u mechanika który to robił to podpytam chociaz juz
czuje jego wzrok patrzacy na mniej jak na osła :)
> A mechanicy, często nawet z ASO, to umieją przede wszystkim podpinać
> się pod gniazdo diagnostyczne. I nawet - przykładowo - jak ze 100
> metrów słychać, że silnik nie pali na jeden cylinder, to ten
> mechanik o tym nie wie nawet po podpięciu komputera, tylko gada o
> błędzie sondy i inne bzdety. Też wielokrotnie z takimi "mechanikami"
> miałem do czynienia.
>
Czesto tak.
Ale zeby to była ogólna przypadłosc i zeby zaden nigdzie nie wiedział?
Jest gosc który zajmuje sie tylko i wyłącznie wykrecaniem i
odratowywaniem sytuacji jak sie juz ta swieca odkreci wiec az
niewiarygodnym wydaje sie, zeby nikt nie wiedział ze da sie prosciej.
Niemniej kto pyta, nie bładzi wiec zapytam.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan
-
19. Data: 2017-11-04 10:59:37
Temat: Re: smar miedziowy
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2017-11-04 o 06:00, Budzik pisze:
> Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...
> (...)
> Czesto tak.
> Ale zeby to była ogólna przypadłosc i zeby zaden nigdzie nie wiedział?
> Jest gosc który zajmuje sie tylko i wyłącznie wykrecaniem i
> odratowywaniem sytuacji jak sie juz ta swieca odkreci wiec az
> niewiarygodnym wydaje sie, zeby nikt nie wiedział ze da sie prosciej.
> Niemniej kto pyta, nie bładzi wiec zapytam.
>
Wydaje mi się, że (nie tylko w tej branży) usługodawca woli sprzedać
przysłowiowe ryby, niż wędkę.
Albo inaczej: opór na wiedzę. Ktoś mu coś pokazał, i tego się trzyma.
W instrukcjach serwisowych (choćby Haynes, często też fabryczne) są
takie metody opisywane.
Taki przypadek: Spotkałem fabryczny podręcznik przykręcania głowicy do
dizla w terenówce. Dizel klasyczny, z komorą wstępną i mechaniczną pompą
rotacyjną.
Przykręcanie głowicy opisane na kilkunastu stronach. Polega m.in. na
kilkukrotnym dokręcaniu i odkręcaniu śrub. Najpierw na określony moment,
a ostatecznie jeszcze dokręcanie o określony kąt. Poza tym uszczelka
winna być nasmarowana specjalnym klejem.
Nie spotkałem ani jednego mechanika (a pytałem nawet w ASO), który by
tego przestrzegał. A na pytanie o klej to szeroko otwierali oczy.
No, ale pewnie ja się na tym nie znam ;) bo od wielu lat pracuję jako
informatyk. Mechaniki już dość dawno nie tykałem.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
20. Data: 2017-11-04 12:00:49
Temat: Re: smar miedziowy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...
>> (...)
>> Czesto tak.
>> Ale zeby to była ogólna przypadłosc i zeby zaden nigdzie nie
>> wiedział? Jest gosc który zajmuje sie tylko i wyłącznie wykrecaniem
>> i odratowywaniem sytuacji jak sie juz ta swieca odkreci wiec az
>> niewiarygodnym wydaje sie, zeby nikt nie wiedział ze da sie
>> prosciej. Niemniej kto pyta, nie bładzi wiec zapytam.
>>
> Wydaje mi się, że (nie tylko w tej branży) usługodawca woli sprzedać
> przysłowiowe ryby, niż wędkę.
>
To jest oczywiście jasne.
> Albo inaczej: opór na wiedzę. Ktoś mu coś pokazał, i tego się
> trzyma.
>
Ok, tak jak mowiłem, spytam z czystej ciekawości przy okazji.
> W instrukcjach serwisowych (choćby Haynes, często też fabryczne) są
> takie metody opisywane.
> Taki przypadek: Spotkałem fabryczny podręcznik przykręcania głowicy
> do dizla w terenówce. Dizel klasyczny, z komorą wstępną i
> mechaniczną pompą rotacyjną.
> Przykręcanie głowicy opisane na kilkunastu stronach. Polega m.in. na
> kilkukrotnym dokręcaniu i odkręcaniu śrub. Najpierw na określony
> moment, a ostatecznie jeszcze dokręcanie o określony kąt. Poza tym
> uszczelka winna być nasmarowana specjalnym klejem.
> Nie spotkałem ani jednego mechanika (a pytałem nawet w ASO), który
> by tego przestrzegał. A na pytanie o klej to szeroko otwierali oczy.
>
> No, ale pewnie ja się na tym nie znam ;) bo od wielu lat pracuję
> jako informatyk. Mechaniki już dość dawno nie tykałem.
>
Tez mnie to zawsze meczy czy oni to zgodnie ze sztuka dokrecaja.
A potem kazdy mowi ze takie jak fabryczne juz nigdy nie jest po naprawie.
Z drugiej strony kiedys starym klekotem w mercedesie 207D znany mi
egzemplarz przejechał ponad milion kilometrów silnikiem po remoncie.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"