  • 51. Data: 2017-03-04 09:17:50
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 23:37:16 +0100, JaNus napisał(a):

    > A czy pamiętasz, jak nieodmiennie kończyły się przygody z
    > najróżniejszymi planami stworzenia "Państwa Idealnego"? Chyba Platon
    > czegoś takiego próbował jako pierwszy, w Syrakuzach, i mało nie
    > przepłacił tego życiem.
    Dziś dysponujemy nieporównanie większą wiedzą antropo i socjologiczną.

    > W chrześcijaństwie pomysł takiego Państwa był badany przez wiele...
    > stuleci! i mądrzy doktorzy Kościoła orzekli w końcu, że wszelkie próby
    > budowy "raju na Ziemi" to *herezja*! Bowiem, można by rzec, iż "budowla
    > doskonała" wymaga też i doskonałego surowca, a jak wiadomo ludzie są
    > wieeelce niedoskonali.
    Jak wyżej - byli za głupi i dodatkowo zobligowani porąbaną logiką swojej
    wiary.

    > Co do samego IQ to nie powinno się go tak wysoko cenić, jego posiadacze
    > też mają swoiste fobie i przesądy, najczęściej też są osobnikami głęboko
    > wyalienowanymi, z zaburzoną empatią, a często wręcz socjopatami. Niemcy
    > mają nawet takie przysłowie: "stu profesorów - ojczyzna w
    > niebezpieczeństwie!"...
    IQ ma rozkład normalny w populacji, więc tych najbardziej inteligentnych
    i płacących za to defektami osobowości jest mało. Za to tych o nieco
    większym od średniej a całkiem "normalnych" dosyć sporo. Ich głosom
    należy przydać wagi. Zauważ jak się rozkładają wyniki głosowania. Na
    populistów głosuje ciemne południe/wschód Polski, na partie rokujące
    jako tako głosują duże miasta/inteligencja. PIS by nie miał szansy gdyby
    nie podkarpacie.

    >Nie należy mylić biegłości w żonglowaniu
    > pojęciami abstrakcyjnymi - z mądrością, która polega na dogłębnej
    > znajomości realiów, i wyrobionym wyczuciu hierarchii wszechrzeczy.
    Definicji inteligencji jest od cholery i równie dużo jej rodzajów.
    Dlatego dałbym sobie spokój z mierzeniem IQ tylko zastosowałbym jakiś
    prosty test w rodzaju umiejętności czytania i pisania oraz elementarnej
    wiedzy o rzeczywistości.To już starczy by odsiać matołów.

    > I głos
    > każdego wyborcy (do Senatu) byłby mnożony przez krotność stosunku
    > płaconych przez niego podatków do "średniej krajowej". Jeśli ktoś płaci
    > 50 razy średnią, to ma pięćdziesiąt głosów, i już!
    > Trzeba zauważyć, że zabieranie pracowitym, aby przekupić leniwych - jest
    > "grabieżą ze szczególną zuchwałością", zaś ograbieni nie zyskują nawet
    > najmniejszych możliwości kontroli tego, na co te pieniądze idą!
    To kolejna poprawka. Też mi się podoba. Ten kto oddaje do redystrybucji
    (a państwo to nic więcej jak mechanizm redystrybucji) społecznej więcej
    kasy, powinien mieć więcej do powiedzenia w sprawie jej wydawania. Z
    jednym zastrzeżeniem - majątków osobistych się nie dziedziczy, po
    śmierci przechodzą na skarb państwa z wyjątkiem drobnej stałej kwoty "na
    rozruch" dla potomków.

    >to większość
    > tych superinteligentnych zajmuje wielce podrzędne miejsca na drabinie
    > społecznej. I *jakiś* powód tego jest!
    Oczywiście że jest. Inteligentni znajdują sobie o wiele ciekawsze
    zajęcia życiowe niż robienie kasy w wyścigu szczurów.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 52. Data: 2017-03-04 11:46:45
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > jednym zastrzeżeniem - majątków osobistych się nie dziedziczy, po
    > śmierci przechodzą na skarb państwa z wyjątkiem drobnej stałej kwoty "na
    > rozruch" dla potomków.

    I już pozamiatałeś. Jak myślisz, taki pomysł zdobędzie poklask u ludzi?
    A jeżeli proponujesz wprowadzić pomysł siłowo, to nie jest demos kratos.
    Zamiast budować domki z piasku sztuczny twór odpowiedzialny za zarządzanie,
    proponuję bardziej przyziemne systemy i przydatne ludowi.

    Podejrzewam że algorytmy są potrzebne do budowy kalkulatora, a co dopiero
    w czymś bardziej skomplikowanym. I ktoś te sposoby przetwarzania musi
    wymyślić, do tego jakieś dane wejściowe. Twór musi znać priorytety,
    nawet w uC są priorytety przerwań, no i co ma być optymalizowane?
    Zysk czy zadowolenie populusa? Dobrobyt dla wszystkich czy dobrobyt dla zaradnych, a
    może zdrowie?

    Poza tym wątkotwórca podejrzewam jest słabo zorientowany, jest zażarta
    walka i konkurencja o to kto ma robić ludowi dobrze i nikt dobrowolnie
    ciepłych posadek nie odda.

  • 53. Data: 2017-03-04 12:09:09
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Za to tych o nieco większym od średniej a całkiem "normalnych" dosyć
    sporo.
    > Ich głosom należy przydać wagi.

    Tylko nie zapomnijcie o parytetach...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 54. Data: 2017-03-04 21:42:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Mar 2017 02:46:45 -0800 (PST), V.L.Pinkley napisał(a):

    > I już pozamiatałeś. Jak myślisz, taki pomysł zdobędzie poklask u ludzi?
    > A jeżeli proponujesz wprowadzić pomysł siłowo, to nie jest demos kratos.

    Sprawdzic podatek spadkowy w Szwecji, Danii, Norwegii ...

    > Zamiast budować domki z piasku sztuczny twór odpowiedzialny za zarządzanie,
    > proponuję bardziej przyziemne systemy i przydatne ludowi.

    Rozlozyc podatek na raty i problem zarzadzania znika :-)

    P.S. Podatek przy zakupie samochodow siega w Danii 200%. Tak - podatku
    placisz dwa razy tyle, co kosztuje samochod.
    I lud nie protestuje przeciw takiemu zlodziejstwu. Jezdzi rowerami.
    Samochody jednak tez kupuje.
    W Norwegii podobnie (nie dotyczy Tesli).

    J.

  • 55. Data: 2017-03-04 22:47:12
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > elekcja odbywa się w myśl zasady: "nie chciało wam się iść do urny,
    > to nie będziecie mieli swojego posła".

    > To wszystko jest tak skomplikowane

    Eee tam, komplikacja wynika z absurdalności samej... demokracji. No ale
    całe szczęście, że nawet ci wszyscy pier***nięci demokraci oddają
    sprawiedliwość zasadzie monarchicznej: wszak rządem nie kieruje jakieś
    wielce demokratyczne ciało kolegialne, ale _jeden_ prima-minister! Gdyby
    ten absurd z ludo-władztwem miał sens, to rząd _wszystkie_ co
    ważniejsze decyzje powinien podejmować zwykłą większością głosów. Obecna
    warstwa / klasa / klika (wliczam to "chwilową" opozycję!) rządząca to
    oczywiście stado darmozjadów, ale nawet oni nie są aż tak głupi, aby
    wierzyć naprawdę w całą tą demokrację, na szczęście. Wszak trzymając jej
    się konsekwentnie, to ważniejsze akty prawne, a i część wykonawczych -
    powinna być obowiązkowo zatwierdzana w referendach, które odbywałyby się
    co kwartał. Że drogo? A skądże, można by do tego wykorzystać strukturę
    LOTTO, wręcz idealną do odpowiedzi tak/nie na kilka prostych pytań.

    A jeśli chodzi o tych, co to "nie chciało (...) się iść do urny", to bym
    stwierdził, że tacy, co nie idą, to najwyraźniej mają do de***kracji
    głębokie obrzydzenie (i słusznie, bo to jedno wielkie oszustwo! Aby
    wygrać, to trzeba mieć sporo kasy {statystycznie rzecz ujmując, bo są
    wyjątki}, więc kandydaci nie gardzą *żadnym* wsparciem, np. od mafii!).
    Zaś owa nieprzezwyciężona potrzeba kasy - uzależnia polityków od
    sponsorów, czyniąc ich wręcz zakładnikami. A kto zasponsoruje tworzenie
    *dobrego* prawa? Nikt! Więc lobbing jest nakierowany na jego *psucie*,
    czyli tworzenie "ustawek" - szytych na zamówienie sponsorów, dających
    przywileje tyleż "specjalne" co niezasłużone.

    A jeśli blisko 50% społeczeństwa ma do demokracji obrzydzenie, to
    głosami, których *nie* oddadzą - powinien dysponować monarcha!
    Obsadzając miejsca w parlamencie wg swojego uznania. Kto się w tym
    miejscu zagotował, ten po prostu nie rozumie tego, że tej pieprzonej
    demokracji nie powinno się apoteozować, ani rozciągać jak gumy. Lud nie
    chce? - to jego jaśnieLudowy wybór!

  • 56. Data: 2017-03-04 23:20:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JaNus napisał:

    > Eee tam, komplikacja wynika z absurdalności samej... demokracji.

    E tam. Wynika wyłacznie ze skomplikowanej (lecz godnej zainteresowania)
    chorwackiej ordynacji wyborczej. Bywają też ordynacje proste jak budowa
    cepa (na ogół nie warte zainteresowania).

    Należało przeczytać to, co napisałem, najlepiej ze zrozumieniem. Albo
    podpiąć się ze swoim niezbyt mądrym wywodem w inne miejsce, wtedy bym
    poprzestał na przeczytaniu jednego czy dwóch zdań.

    > całe szczęście, że nawet ci wszyscy pier***nięci demokraci

    Dziękuje za miłe słowa. My wszyscy wiemy, że demokracja jest taka okropna,
    ale nic lepszego jeszcze nie wymyślono.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2017-03-04 23:28:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Mar 2017 22:47:12 +0100, JaNus napisał(a):
> [...]
    > sprawiedliwość zasadzie monarchicznej: wszak rządem nie kieruje jakieś
    > wielce demokratyczne ciało kolegialne, ale _jeden_ prima-minister!

    I tak, i nie.

    U nas jak trzeba decyzji rzadu, to jest glosowanie wsrod ministrow.
    A premier swobodnie dobiera ministrow.

    > Gdyby
    > ten absurd z ludo-władztwem miał sens, to rząd _wszystkie_ co
    > ważniejsze decyzje powinien podejmować zwykłą większością głosów.

    Szwajcaria i jej referenda ?

    > A jeśli blisko 50% społeczeństwa ma do demokracji obrzydzenie, to
    > głosami, których *nie* oddadzą - powinien dysponować monarcha!

    Kara za nie wziecie udzialu w referendum :-)

    J.

  • 58. Data: 2017-03-04 23:50:18
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Dziś dysponujemy nieporównanie większą wiedzą antropo i
    > socjologiczną

    My? Czyli kto? Iluminaci? ;-)

    > Jak wyżej - byli za głupi i dodatkowo zobligowani porąbaną logiką
    > swojej wiary.

    Tiaaa, mądry to się dopiero Marks okazał, i jego fanatyczni *wyznawcy*.
    Owe wręcz religijne uwielbienie dla brodatego proroka trzeba tu wyraźnie
    podkreślić, gdyż cała ta teoria, oraz wszystkie te jego "nauki" są
    ewidentnie sprzeczne z tym, co przyniosła praktyka. Budowa socjalizmu
    okazała się "osiągnięciem" na miarę całej dotychczasowej historii: za
    sprawą wdrażania tej chorej idei życie straciło więcej ludzi, niż żyło w
    Europie przez dwa tysiące lat!

    A co do "porąbanej logiki", to logika jako taka znacznie się rozwinęła
    dzięki teologii, oraz temu, że Kościół ocalił spuściznę antyczną. Zaś na
    gruncie samej teologii rozwój logiki był tak duży, że bez niego dziś
    bylibyśmy znacznie mniej gotowi do wyzwań naszych czasów.
    Jesteśmy tylko karłami, stojącymi na barkach olbrzymów! Czego nie
    rozumieją różni tacy, o których można powiedzieć, że "wczoraj się
    urodzili", bo wszelkie "mądrości" czerpią tylko z zatrutego przez Marksa
    potoku, czy raczej ścieku.

    > dałbym sobie spokój z mierzeniem IQ tylko zastosowałbym jakiś prosty
    > test w rodzaju umiejętności czytania i pisania oraz elementarnej
    > wiedzy o rzeczywistości.To już starczy by odsiać matołów.

    Ja bym poszedł dalej: niech każda partia ogłosi skrócony manifest
    wyborczy, zawierający (dajmy na to) pięć punktów, które są dla niej
    najważniejsze (nie ma co przeciążać odbiorców). I niech wyborca zaliczy
    nieco trudniejszy, niż czytanie/pisanie test, przyporządkowując
    postulaty do ugrupowań. Aby zaliczyć powinien co najmniej dla 3 partii
    dobrać właściwie 4 punkty, co wskaże, iż wie on "na co zamierza
    głosować". To skutecznie zmniejszy prawa wyborcze takich, co to
    wybierają na podstawie samej tylko nazwy.

    > Ten kto oddaje do redystrybucji społecznej więcej kasy, powinien
    > mieć więcej do powiedzenia w sprawie jej wydawania.

    Cieszę się, że to doceniasz, spodziewałem się oporu, i to znacznego.

    > (a państwo to nic więcej jak mechanizm redystrybucji)

    A to tylko i wyłącznie według socjalistów! Państwo nie powinno
    janosikować, zabierać pracowitym i rozdawać takim, co to nawet łopatę
    nie wiedzą z której strony chwycić. Powinno ono kierować się zasadą
    pomocniczości, czyli *nie* przechwytywać takich działań, które *mogą*
    (nawet i choćby z trudem) być wykonane bez niego, to primo. Zaś secundo,
    to trzeba konsekwentnie postrzegać państwo jako *aparat przymusu* bo w
    przeciwieństwie do różnych działań o charakterze *obywatelskim* - nakazy
    państwowe *mogą* być egzekwowane siłą. Nigdy, i nigdzie nie powinno się
    zapominać o tej *przymusowości*, i tym kierując, konsekwentnie odmawiać
    rządowi wszelkich uprawnień, które siłą wdrażane być *nie* powinny. Np.
    dobroczynności: dlaczego sąsiad ma mnie utrzymywać, gdy sam nie potrafię
    robić nic wartego "godziwej" zapłaty? Dlaczego miałby to robić pod
    przymusem, jeśli (dajmy na to) uważa mnie za warchoła?

    > Z jednym zastrzeżeniem - majątków osobistych się nie dziedziczy, po
    > śmierci przechodzą na skarb państwa z wyjątkiem drobnej stałej kwoty
    > "na rozruch" dla potomków.

    No i wychodzi z Ciebie cały ten goszyzm. Lewica zawsze się musi
    przypierdzielać do *cudzych* pieniędzy: jak chce zbawiać ludzkość to
    niech to robi *za swoje*! Inną cechą goszystowskich zarządzeń jest ich
    durnota, polegająca na tym, że zarządzenia owe są oderwane od, hm,
    zdrowego rozsądku, więc najczęściej łatwo je obejść. W tym konkretnym
    przypadku przekazując potomkom (często tylko na papierze!) majątek
    jeszcze za życia. Ale istotniejsze jest owo okradanie sierot. Czy
    czerwoni i różowi nie potrafią zrozumieć tego, że człowiek ma
    *zakodowany* imperatyw dbania o interesy: wpierw własne, a potem swojej
    progenitury? I że "dla dobra ludzkości" zawsze będzie działał o wieeele
    mniej wydajnie, niż dla swojej rodziny?
    Dalej: jeśli zabrać mu możliwość wzbogacania potomstwa, to gdy osiągnie
    "swoje lata", i poczuje, że zbliża się starość, to po prostu zacznie
    przepijać, przehulać, przejadać, i co tam jeszcze - majątek zgromadzony
    wcześniej. No bo inaczej to i tak zabiorą te dranie z rządu.

    > Oczywiście że jest. Inteligentni znajdują sobie o wiele ciekawsze
    > zajęcia życiowe niż robienie kasy w wyścigu szczurów.

    Wyczuwam tu zauważalną pogardę dla tych, co to ich zajmuje "robienie
    kasy". Jeśli ktoś potrafi wykonywać pracę pilnie pożądaną przez
    odbiorców, to jego wysokie zarobki są wielce zasłużone! Wszak swą pracą
    dostarcza jakichś dóbr wielce pożądanych, i dzięki temu wzbogaca *całe*
    społeczeństwo! A jeśli czyjś intelekt, nawet i wybitny, tego warunku nie
    spełnia, i inni nie mają z niego wielkiej korzyści, to słusznym jest,
    aby nie opływał w dostatki.

  • 59. Data: 2017-03-05 01:04:39
    Temat: Re: [OT] skonsruujmy !
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No tak, koledzy się rozgadali politycznie, a konkretów nie ma.
    Proponuję ;

    1) piszemy program AI , wyposażony w możliwość analizowania historii i
    zachowań ludzkich w oparciu o dostępne źródła : internet, biblioteki ,
    muzea etc.

    2) wyposażamy go w wiedzę ekonomiczną i gospodarczą.

    3) oczywiście należy jakoś zaimplementować wrażliwość na typowo ludzkie
    problemy ( beletrystyka, poezja, filozofia )

    4) celem umożliwienia analizy bieżącej sytuacji dajemy dostęp do kamer
    cctv, w telefonach, laptopach itp.

    Aby system był bezpieczny i niezawodny zapewne najlepsze będzie
    zbudowanie go w oparciu o sieć serwerów, dlatego proponuję nazwę
    GRID OF DEMOCRACY.

    Albo - jeżeli wolicie po naszemu - Program Administrujący Narodem.

  • 60. Data: 2017-03-05 01:06:07
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Kara za nie wziecie udzialu w referendum :-)

    OK. Pójdę. I napiszę na kartce tak, aby nie widzieli, "ch.j wam w d.pę".
    Zgadną przy liczeniu, że to moje? (znam osobę, co za komuny tak robiła,
    tylko zamiast "ch.j wam..." było "pocałujcie mnie...", reszta b.z.)... Nic
    mi nie wiadomo, by ją odkryli i ukarali, wiedziałbym.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.