  • 41. Data: 2017-03-03 20:25:14
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Właściwie to mnie obrażasz chyba...
    Bo uważam pracę (niekoniecznie zarobkową) jako cel sam w sobie. Czy to
    jest podejście hobbystyczne ?
    Chyba niekoniecznie choć - coś w tym jest z pasji (czyli hobby)...

  • 42. Data: 2017-03-03 20:38:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 20:23:18 +0100, sundayman napisał(a):

    > No to ale dajmy jej narzędzia, żeby się broniła.
    > Dziś to wykonalne.

    No i mamy Matrixa :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 43. Data: 2017-03-03 20:41:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Rządy Mensy...

    Ale trzeba pamiętać, że inteligencja to nie mądrość.
    Można być niezwykle inteligentnym psychopatą bez wrażliwości.
    No a nie o takie rządy chodzi...

    Niezależnie jednak od tego wyobraźcie sobie za jakiś czas ...

    - drogie dzieci, po lewo widzicie historyczny budynek sejmu.
    W dawnych czasach, zamiast superkomputera kwantowego "MIESZKO" stały
    tam ławki, w których... Andrzejek ! Czy ty teraz musisz koleżankę ciągać
    za włosy ?? Teraz musisz ?? Ci się zaraz ponawygłupiam !
    ... więc stały ławki, w których siedzieli tzw. posłowie, a byli to
    osobnicy, jak się okazało podczas przełomowego badania odsiewowego
    przeprowadzonego przez MIESZKA w roku...którym Kowalski ??

    - eee...dwa tysiące...dwa tysiące...

    - no wiadomo, że dwa tysiące, głąbie jeden. W roku 2025.
    Badanie ujawniło, że ci tzw. "posłowie" nie mogli przekroczyć progu
    ustanowionego do obywateli kategorii "0", którym, jak widzę, ty Kowalski
    koniecznie chcesz zostać. I zostali oni deportowani do utworzonego
    specjalnie w tym celu obozu pracy pod nazwą...Nowak przypomnij ?

    - San Escobar psze pani !

    - Tak jest. Zostali osadzenie w San Escobar. Osobnicy ci zostali tam
    umieszczeni w ramach wyroku za celowe i uporczywa działanie na szkodę
    własnego społeczeństwa, co zostało włączone do definicji zbrodni przeciw
    ludzkości. Tak.

    A teraz pojedziemy do muzeum techniki, gdzie będziecie mogli zobaczyć
    coś, czym bawiły się dzieci w dawnych czasach - tzw. smartfony.
    Wywoływały one wówczas ogromne zainteresowanie, chociaż były to
    niezwykle prymitywne urządzenia, posiadające - wyobraźcie sobie - płaski
    ekranik i umożliwiały tylko rozmowy głosowe - czyli akustyczne, bez
    połączenia neuronowego. Siadaj Misiewicz - siadaj mówię !
    Fakt, że twojemu dziadkowi jako jedynemu udało się przejść testy
    odsiewowe nie jest powodem do dumy, a raczej powinieneś się zastanowić
    nad tym, żeby wykorzystać szansę, którą dał ci los, pacanie !

  • 44. Data: 2017-03-03 20:45:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 20:41:41 +0100, sundayman napisał(a):

    [-]
> [...]
    > odsiewowe nie jest powodem do dumy, a raczej powinieneś się zastanowić
    > nad tym, żeby wykorzystać szansę, którą dał ci los, pacanie !

    LOL. Nie zastanawiałeś się na pisaniem książek? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 45. Data: 2017-03-03 21:23:39
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 17:36:00 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Skoro Google potrafi przeszukać cały internet w 0,3s to co jest nie do
    > zrobienia

    Najpierw mnie to zdanie rozbawiło.

    Potem zafascynowało.

    Teraz jestem przerażony, bo zdałem sobie sprawę, że to prawda.

    Dyskutujemy tutaj nad absurdalnymi rozwiązaniami, zakładając, że ich
    wdrożenie jest nierealne. Po zastanowieniu się - te absurdalne rozwiązania
    są znacznie prostsze, niż przeszukanie Internetu w sensownym czasie. A
    Google to robi...

    --
    Yakhub

  • 46. Data: 2017-03-03 21:30:35
    Temat: Re: OT -Re: skonsruujmy !
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    michal pisze tak:

    > Wiesz, w 1772-1795, byli tacy co mówili podobnie,
    > czy z głupoty

    No chyba nie z głupoty. Niemożliwe żeby wszyscy byli głupi
    jednocześnie. Może z desperacji, może chcieli postraszyć jedni drugich
    i wyszło jak Brexit, Trump i PiS

    > czy powtarzali zagraniczną propagandę,
    > nie mi wnikać, ale prosze, po tylu latach chyba historia
    > coś nas nauczyła ?

    Nie trzeba tylu lat nauki. Obcy zawsze zachowa się nielojalnie.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 47. Data: 2017-03-03 23:25:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > LOL. Nie zastanawiałeś się na pisaniem książek? :)

    zastanawiałem się, ale imo za mało mam do powiedzenia światu.
    Znaczy, coś bym tam powiedział - ale wychowałem się w domu, w którym
    rodzice nie używali wulgaryzmów.

    Ja wiem, że dziś to nie jest może największy problem (vide omawiany tu
    problem elyt), no ale jednak nie schodźmy do poziomu polityków.

    Natomiast przyznam się, że dawno dawno temu, w ramach szalonej próby
    dostania się na PWSTiF napisałem dwa scenariusze. Były to horrory.
    Zarówno jeżeli idzie o fabułe jak i - patrząc z perspektywy czasu - o
    poziom.

    Oczywiście nie dostałem się (bo byście to musieli oglądać w kinie) i mam
    nadzieję, że dawno temu tą żenadę spalono albo zmielono.

    Bo gdybym na przykład próbował wdrożyć postulowany tu system demokracji
    elektrycznej, to mógłbym się znaleźć się na celowniku i wtedy na pewno
    zarzucono by mi gorszość sortową - co pół biedy, ale może także
    grafomanię. A to już obciach.

  • 48. Data: 2017-03-03 23:37:16
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-03 o 12:10, Piotr Gałka pisze:
    > każdy głos oddany przez obywatela powinno się przemnażać przez jego
    > (IQ-100) Osobiście jestem przekonany, że gdyby jakiś kraj wprowadził
    > taki system to w kilka dziesięcioleci byłby na stałe "zieloną
    > wyspą".

    A czy pamiętasz, jak nieodmiennie kończyły się przygody z
    najróżniejszymi planami stworzenia "Państwa Idealnego"? Chyba Platon
    czegoś takiego próbował jako pierwszy, w Syrakuzach, i mało nie
    przepłacił tego życiem. Różne koncepcje "rządów filozofów i poetów"
    niosą ze sobą jakieś zatrute ziarno, nieodmiennie skutkujące katastrofą,
    łzami, a nawet krwią! Wszak gilotyna była "idealnym" sposobem na
    "społeczne nierówności"...

    W chrześcijaństwie pomysł takiego Państwa był badany przez wiele...
    stuleci! i mądrzy doktorzy Kościoła orzekli w końcu, że wszelkie próby
    budowy "raju na Ziemi" to *herezja*! Bowiem, można by rzec, iż "budowla
    doskonała" wymaga też i doskonałego surowca, a jak wiadomo ludzie są
    wieeelce niedoskonali.

    Co do samego IQ to nie powinno się go tak wysoko cenić, jego posiadacze
    też mają swoiste fobie i przesądy, najczęściej też są osobnikami głęboko
    wyalienowanymi, z zaburzoną empatią, a często wręcz socjopatami. Niemcy
    mają nawet takie przysłowie: "stu profesorów - ojczyzna w
    niebezpieczeństwie!"... Nie należy mylić biegłości w żonglowaniu
    pojęciami abstrakcyjnymi - z mądrością, która polega na dogłębnej
    znajomości realiów, i wyrobionym wyczuciu hierarchii wszechrzeczy.

    Zaś jeśli chodzi o wprowadzenie jakiegoś tam systemu cenzusowego, i
    zastosowanie nierówności głosów, to zetknąłem się z pomysłem lepszym:
    skoro Senat dubluje obecnie pracę Sejmu, co jest bez sensu, to
    należałoby go przekształcić w "izbę podatników", mającą *wyłączny* głos
    w sprawach wydawania (i pobierania!) przez państwo pieniędzy. I głos
    każdego wyborcy (do Senatu) byłby mnożony przez krotność stosunku
    płaconych przez niego podatków do "średniej krajowej". Jeśli ktoś płaci
    50 razy średnią, to ma pięćdziesiąt głosów, i już!
    Trzeba zauważyć, że zabieranie pracowitym, aby przekupić leniwych - jest
    "grabieżą ze szczególną zuchwałością", zaś ograbieni nie zyskują nawet
    najmniejszych możliwości kontroli tego, na co te pieniądze idą!

    Oddanie większego wpływu na publiczne wydatki, oddanie go tym, którzy
    wnoszą najwięcej - na pewno ma silniejsze uzasadnienie, niż promowanie
    IQ. Wszak jak się przejrzy dane o zrzeszonych w MENSA - to większość
    tych superinteligentnych zajmuje wielce podrzędne miejsca na drabinie
    społecznej. I *jakiś* powód tego jest!

  • 49. Data: 2017-03-04 00:18:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Trzeba zauważyć, że zabieranie pracowitym, aby przekupić leniwych - jest
    > "grabieżą ze szczególną zuchwałością", zaś ograbieni nie zyskują nawet
    > najmniejszych możliwości kontroli tego, na co te pieniądze idą!

    Weź to powiedz tym, którzy te cudze pieniądze otrzymują w ramach
    "sprawiedliwości społecznej".

  • 50. Data: 2017-03-04 02:42:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > powinny być zmiany zasady dokonywania poparcia w postaci głosowania.
    > Nie pamiętam jak to jest z IQ. Jeśli z definicji (jak przypuszczam) 100
    > to jakaś średnia to każdy głos oddany przez obywatela powinno się
    > przemnażać przez jego (IQ-100).
    > Wymagało by to ustalenia czym jest odwrotność oddanego na daną partię
    > głosu i dla ujemnych wartości IQ-100 dodawanie do łącznych wyników tej
    > odwrotności pomnożonej przez 100-IQ.
    >
    > Osobiście jestem przekonany, że gdyby jakiś kraj wprowadził taki system
    > to w kilka dziesięcioleci byłby na stałe "zieloną wyspą".

    Się wtrącę raz jeszcze. To postulat daleko idący, a ja raczej jestem
    zwolennikiem Partii Umiarkowanego Postępu (w granicach prawa). Podobna
    rzecz została już zrealizowana. Tyle że nie bada się tam inteligencji
    indywidualnej, lecz zbiorową. I nie ma ujemnych głosów (wiem, wiem,
    Radio Erewań). Oróż chorwacka ordynacja jest bardzo ciekawa. Są tam
    na przykład specjalne okręgi wyborcze dla diaspory, która wybiera
    swoich odrębnych posłów. To akurat mnie nie dziwi, wziąwszy pod uwagę
    spuściznę po nieboszczce Jugosławii. Ale nie o tym teraz chciałem.
    Więc wracając do tematu, tam nawet liczba deputowanych nie jest znana
    przed wyborami! W skrócie, to elekcja odbywa się w myśl zasady: "nie
    chciało wam się iść do urny, to nie będziecie mieli swojego posła".
    To wszystko jest tak skomplikowane, że zasady w całości pojąć nie
    zdołałem. Na swoje usprawiedliwienie mogę zaświadczyć, że gdy mi
    to tłumaczono, całkiem trzeźwy nie byłem. A tłumaczono przy okazji
    aktualnych wyborów (wygrała wtedy koalicja Kukuriku).

    Takie to na mnie zrobiło wrażenie, że gdy poszedłem spać, począłem
    obmyślać nowe ordynacje wyborcze. Doszedłem do takiego wniosku, że
    frekwencja wyborcza jest tym większa, im wyższa inteligencja wyborców.
    Zatem pierwsze co należy zrobić po podliczeniu głosów w wyborach, to
    ustalić liczbę mandatów w poszczególonych okręgach. Choćby metodą
    d'Hondta, biorąc pod uwagę całkowitą liczbę oddanych głosów w wyborach.
    A dopiero potem rozdzielać mandaty na listy. Małe usprawnienie, a cieszy.

    > Ale to chyba niemożliwe, niemożliwe.. (tu mi się Seksmisja przypomniała).

    No więc Chorwaci są blisko tego. Hvala (im za to).

    --
    Jarek