-
1. Data: 2017-03-01 02:23:26
Temat: Marketing & sciema ?
Od: Waldek <m...@n...dam>
Witam
Jako, że żonie okresowo niedomaga akumulator w autku,
(IMO bilans ujemny przy jej stylu jazdy na krotkich odcinkach)
a jest kłopot "logistyczny" z podłaczeniem do ładowarki sieciowej,
zainteresowalem sie tematem "kieszonkowych" jump-starterów
/silniczek benzyna 1,2 - wiec raczej chyba cudów nie potrzeba/
I tak np. ostatnio Gocleaver wprowadzil do sprzedazy powerbank
z mozliwoscia rozruchu auta. Wycenii toto na 199zl
i podają że wewnątrz siedzi akumulator 8000 mAh (200A rozruch/350A peak)
Tu pojawia się moja wątpliwość, gdyż w "chińskich" sklepach
za sam pakiet LiPo 4s 14,8V, 5000 mAh (65C)
wołają sobie ponad 200 zeta ;)
A gdzie reszta ? Obudowa, kabelki, ładowarka, siakas elektronika,
że już nie wspomnę o innych kosztach...
Nie wątpię, że za pomocą takiego cudaka można zakręcić rozrusznikiem
tylko coś mi trochę nie pasują podawane parametry urządzeń w stosunku do
cen.
Czy coś koledzy mogą doradzić, odnośnie sprzęta do "awaryjnego"
odpalenia autka dla mojej żonki ?
Ps.
Pomijam, że widziałem już w opisach innych "markowych" urządzeń
np. 18000 mAh :) - a na zdjęciu "z sekcji zwłok" pakiet 3Ah ;)
Pozdrawiam
-
2. Data: 2017-03-01 03:03:42
Temat: Marketing & sciema ?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Najpierw pojechal bym do elektryka zeby sprawdzil czy ladowanie w normie. Jestem
mistrzem krotkich jazd. Dzisiaj zrobilem z dwa kilometry. I dwa razy odpalalem. Z tym
ze ten pierwszy raz byl po dwudziestu dniach nie jezdzenia. A jak wtedy jechalem to
zrobilem z piec kilometrow i trzy razy odpalalem. I jakos ujemnego bilansu nie
odczuwam.
-
3. Data: 2017-03-01 08:08:43
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Waldek <m...@n...dam>
W dniu 2017-03-01 o 03:03, Zenek Kapelinder pisze:
> Najpierw pojechal bym do elektryka zeby sprawdzil czy ladowanie w normie.
Autko technicznie jest OK. Poza tym że robi b.krótkie odcinki
to jeszcze stoi często po kilka dni na parkingu nie używane.
Akumulator ma 5 lat - tyle co autko.
Moja fabryczna bateria wytrzymała 11...
- ale ponoć już takich nie robią ;)
Na dodatek prawdopodobnie jest zasiarczony przy tym reżimie pracy
i jego pojemność dość okrojona.
Pewnie wystarczyłoby go raz w miesiącu wyjąc i doładować ... ale jest to
upierdliwe jak się nie ma warunków.
~ 3 tyg. temu żonka utknęła wieczorem
w mniej uczęszczanej części miasta, i pomimo że miała kable,
żaden "gentelmen" się nie zatrzymał by pomóc :]
No ale pytałem o "kieszonkowe" awaryjne urządzenie rozruchowe
a nie o stan techniczny auta ;)
Pozdrawiam
-
4. Data: 2017-03-01 08:34:23
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o957qd$3a9$...@n...news.atman.pl...
>I tak np. ostatnio Gocleaver wprowadzil do sprzedazy powerbank
>z mozliwoscia rozruchu auta. Wycenii toto na 199zl
>i podają że wewnątrz siedzi akumulator 8000 mAh (200A rozruch/350A
>peak)
>Tu pojawia się moja wątpliwość, gdyż w "chińskich" sklepach
>za sam pakiet LiPo 4s 14,8V, 5000 mAh (65C)
>wołają sobie ponad 200 zeta ;)
kup milion ...
>Nie wątpię, że za pomocą takiego cudaka można zakręcić rozrusznikiem
Ja tam watpie ... ale sa filmy na YT ... sponsorowane ?
>tylko coś mi trochę nie pasują podawane parametry urządzeń w stosunku
>do cen.
Tylko tyle ? Drobiazg, inni znacznie wiecej naciagaja.
Albo klamia w zywe oczy.
Np ogniwo 18650 - markowi producenci raczej nie przekraczaja 2.5Ah,
a na allegro - 6.8, 7.2, bez Kozery powiem 9.9, albo 10.8 czy 12.
A w srodku ... w obudowie 18650 mniejsze ogniwo i piasek :-)
>Pomijam, że widziałem już w opisach innych "markowych" urządzeń
>np. 18000 mAh :) - a na zdjęciu "z sekcji zwłok" pakiet 3Ah ;)
Oni tak jakos licza - 4 ogniwa 3Ah polaczone szeregowo - czyli 12Ah.
Do pewnego stopnia uzasadnione - jak odbierasz prad z USB, to starczy
na dlugo :-)
No i nie bedziesz narzekal, ze 3A kosztuje 200 zl, podczas gdy inni
sprzedaja taki powerbank za 12.99 zl :-)
J.
-
5. Data: 2017-03-01 09:00:03
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Bartolomeo <n...@n...com>
W dniu 2017-03-01 o 02:23, Waldek pisze:
> I tak np. ostatnio Gocleaver wprowadzil do sprzedazy powerbank
> z mozliwoscia rozruchu auta. Wycenii toto na 199zl
Dołóż 100zł i kup nowy akumulator.
-
6. Data: 2017-03-01 09:07:45
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Pcimol <...@...com>
On 2017-03-01 02:23, Waldek wrote:
> Witam
>
> Jako, że żonie okresowo niedomaga akumulator w autku,
> (IMO bilans ujemny przy jej stylu jazdy na krotkich odcinkach)
200A przez 10s to jest 20A przez 100s. Który alternator temu nie podoła.
Stawiam na uszkodzony obwód ładowania / luźny pasek / za niskie napięcie
regulatora lub za duży prąd postojowy.
Niskie napięcie łądowania jest zdradliwe, bo niby wszystko jest ok
według producenta/serwisu, tylko napięcie < 14.2V jest po prostu
niewystarczające dla utrzymania dobrej kondycji akumulatora. Można
spotkać regulatory dające 13.8V. Praktycznie każdy aku należycie
traktowany od nowości wytrzymuje co najmniej 8 lat. Onegdaj w fiacie
125p ustawiałem na miejską zimę 14.5V (lato 14.2V - 14.3V) i aku 10 lat
śmigał.
-
7. Data: 2017-03-01 10:58:47
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: s...@g...com
W dniu środa, 1 marca 2017 09:07:49 UTC+1 użytkownik Pcimol napisał:
> On 2017-03-01 02:23, Waldek wrote:
> > Witam
> >
> > Jako, że żonie okresowo niedomaga akumulator w autku,
> > (IMO bilans ujemny przy jej stylu jazdy na krotkich odcinkach)
>
>
> 200A przez 10s to jest 20A przez 100s. Który alternator temu nie podoła.
> Stawiam na uszkodzony obwód ładowania / luźny pasek / za niskie napięcie
> regulatora lub za duży prąd postojowy.
>
> Niskie napięcie łądowania jest zdradliwe, bo niby wszystko jest ok
> według producenta/serwisu, tylko napięcie < 14.2V jest po prostu
> niewystarczające dla utrzymania dobrej kondycji akumulatora. Można
> spotkać regulatory dające 13.8V. Praktycznie każdy aku należycie
> traktowany od nowości wytrzymuje co najmniej 8 lat. Onegdaj w fiacie
> 125p ustawiałem na miejską zimę 14.5V (lato 14.2V - 14.3V) i aku 10 lat
> śmigał.
Z tym to ostatnio jest różnie.
W jednym aucie (diesel) aku padło po około 6-7 latach.
Jak wymieniałem to fachowce mówili że 5lat to juz koniec zycia...
W drugim aucie aku dożył 10 lat (fordowski silver calcium z 2006r). Ta zime przeżył
ale auto juz ciężko kręciło rozrusznikiem.
Alternatywą są supercapy.
Czytałem o gostku który se je wsadził i korzystał i nawet dużego samorozładowania nie
miały...
http://laserhacker.com/?p=110
-
8. Data: 2017-03-01 11:10:02
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pcimol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o95vgl$uae$...@m...internetia.pl...
On 2017-03-01 02:23, Waldek wrote:
>> Jako, że żonie okresowo niedomaga akumulator w autku,
>> (IMO bilans ujemny przy jej stylu jazdy na krotkich odcinkach)
>200A przez 10s to jest 20A przez 100s. Który alternator temu nie
>podoła.
No, jeszcze kwestia czy akumulator te 20A przyjmie.
Rozladowany powinien ... Ale alternator jak auto stoi na swiatlach, to
z pradem moze byc cienko.
Wez jeszcze pobor pradu jalowy - 20mA w dobe uzbiera 0.5Ah, auto stoi
3 dni, to trzeba uzupelnic 1.5Ah,
5A przez 20 minut ... z zona jedzie 10 minut, z czego 6 minut na
jalowym biegu :-)
>Niskie napięcie łądowania jest zdradliwe, bo niby wszystko jest ok
>według producenta/serwisu, tylko napięcie < 14.2V jest po prostu
>niewystarczające dla utrzymania dobrej kondycji akumulatora. Można
>spotkać regulatory dające 13.8V.
Coraz czestsze w samochodach.
Moze jednak 13.8V utrzymuje dobra kondycje, a 14.3 niszczy akumulator
? :-)
J>
-
9. Data: 2017-03-01 11:19:46
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Waldek <m...@n...dam>
W dniu 2017-03-01 o 10:58, s...@g...com pisze:
>
> W drugim aucie aku dożył 10 lat (fordowski silver calcium z 2006r). Ta zime przeżył
ale auto juz ciężko kręciło rozrusznikiem.
>
W moim starym f.escorcie oryginalny motocraft 65Ah przezył 11 lat
- i był to rekord w mojej wieloletniej historii motoryzacyjnej
> Alternatywą są supercapy.
Widziałem też takie cóś do rozruchu ... ale drogie >700 zł
Nie wiem ile toto może mieć Faradów ? :)
wg. opisu potrzebuje dostepu do min. 5V na baterii aby się naładować
- zapewne z wew. przetwornicy
-
10. Data: 2017-03-01 11:38:44
Temat: Re: Marketing & sciema ?
Od: Waldek <m...@n...dam>
W dniu 2017-03-01 o 11:10, J.F. pisze:
> No, jeszcze kwestia czy akumulator te 20A przyjmie.
Oj chyba nie przyjmie :) przynajmniej z 14,2V jakie oferuje alternator
- sprawdzone podczas procesu ładowania w domu ;)
Spodziewam się że ma obecnie max. 50% nominalnej pojemności
i na dodatek pewnie jest zasiarczony.
Generalnie aku daje jeszcze rade, ale srednio raz na kwartał
nie udaje się żonce odpalić autka - dlatego pomyślałem o jakiejś
alternatywnej a mało klopotliwej metodzie rozruchu
> Wez jeszcze pobor pradu jalowy - 20mA w dobe uzbiera 0.5Ah, auto stoi 3
> dni, to trzeba uzupelnic 1.5Ah,
> 5A przez 20 minut ... z zona jedzie 10 minut, z czego 6 minut na jalowym
> biegu :-)
Jest dokladnie tak jak piszesz - IMO nawet jak wsadze nowa baterie
to tez dlugo zapewne nie pociagnie bez "doładowywania konserwujacego" ;)