  • Data: 2017-03-14 08:40:31
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.03.2017 o 00:43, JaNus pisze:

    > Wybacz Cezary, ale... pieprzysz! Owa, pożal się Boże - "idea" zakłada,
    > iż ludzie dla "dobra wspólnego" będą zap***lać tak samo wydajnie, jak
    > dla siebie, rodziny, czy innych osób, które kochają. A tak nie będzie
    > *nigdy*! i... słusznie! Jest /ordo caritatis/ czyli porządek
    > współczucia. Ja mogę poprosić sąsiada, aby mnie zasponsorował, gdy nie
    > mam na chleb, ale on będzie wtedy patrzył uważnie, czy moja niedola nie
    > wynika przypadkiem ze zwykłego lenistwa. Zaś w tym chorym umyśle Marksa
    > zalęgła się myśl szalona, i zupełnie nieuprawniona, że urzędas, t.j.
> [...]

    Nie widzisz, że to taka sama idea, jak to, że wszyscy zarządzają krajem?
    Albo, że wszyscy pójdą do nieba?
    Przecież są też przykłady dobrej realizacji np w informatyce systemy
    wielodostępne i wieloużytkownikowe. Dzielenie zasobów zwiększa tam
    wydajność, ale tam nie idiota ustala zasady, ale uzytkownik mający UID=0
    i przeważnie ogromną wiedzę.
    Problem jest całkiem inny. Załóżmy, że chcesz załozyć mafię. Jeśli
    założysz w parę osób, to mozesz wszystkich dookoła straszyć i brać kasę,
    wystarczy, że opłacisz kogo trzeba. Jak mafia się rozrośnie, to już
    trudniej (problem skali). Coraz bardziej trzeba robić wrażenie, że
    jesteś uczciwym gościem. Np włoska mafia, nawet sady ma swoje.
    A jeśli chcesz mieć mafię, co w samym zarzadzie jest 460 towarzyszy
    to już musisz tak działać, żeby większość sama haracz chciała płacić.
    Bo na emeryturę, drogi, leczenie...
    2 sprawa, mafia działa i przyciąga te wszystkie chorągiewki i dupolizów
    co w 4 litery włażą 1 sekretarzowi. To oczywiście powoduje stopniowy
    upadek i trza mafię inna zastąpić.

    A na marginesie, wierzysz, że w systemie WOLNORYNKOWYM może być zakaz
    sprzedaży żarówek wolframowych, czajników i odkurzaczy o dużej mocy,
    abonament za coś czego się nie używa? Bo moim zdaniem jest taka sama
    KOMUNA jak była dotychczas, nazwa się zmieniła i oczy mydlą, że wszyscy
    zamiast mieć wszystko, to wszystkim rządzą.
    Kiedy ostatnio rządziłeś?