  • Data: 2017-03-03 16:31:21
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Popełniasz błąd utożsamiając IQ z etyką.

    W pierwszym odruchu pomyślałem: Racja.
    Ale.... przecież to IQ miało być uwzględniane przy głosowaniu, a nie
    przy rządzeniu.
    Załóżmy, że mamy nieetycznego głosującego o dużym IQ.
    Czy on zagłosuje na partię o której wie, że jest nieetyczna, czy jednak
    mimo swojego braku etyki wybierze tę etyczną.
    Nieetyczna partia przecież zadziała na jego szkodę, chyba, że sam w niej
    jest.
    Jeśli większość w społeczeństwie byłaby nieetyczna to mogłaby przejąć
    władzę dla swojej korzyści, ale to ma miejsce chyba przy każdym systemie
    głosowania.
    P.G.