  • Data: 2017-03-03 16:59:06
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 16:31:21 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > W pierwszym odruchu pomyślałem: Racja.
    > Ale.... przecież to IQ miało być uwzględniane przy głosowaniu, a nie
    > przy rządzeniu.
    Niby racja :)
    > Załóżmy, że mamy nieetycznego głosującego o dużym IQ.
    > Czy on zagłosuje na partię o której wie, że jest nieetyczna, czy jednak
    > mimo swojego braku etyki wybierze tę etyczną.
    > Nieetyczna partia przecież zadziała na jego szkodę, chyba, że sam w niej
    > jest.
    > Jeśli większość w społeczeństwie byłaby nieetyczna to mogłaby przejąć
    > władzę dla swojej korzyści, ale to ma miejsce chyba przy każdym systemie
    > głosowania.
    Może rzeczywiście powinno się ważyć głosy wg. IQ. Ale to w praktyce nie
    do zrobienia. Wszystkie partie zakładają za Rewolucją Francuską że
    wszyscy ludzie są równi względem prawa a ty proponujesz ich
    zróżnicowanie :) Dodatkowo od strony formalnej nie wiadomo właściwie co
    to inteligencja i jak ją mierzyć i od strony technicznej jak przebadać w
    sensownym czasie kilka milionów ludzi? Choć, kiedy już wdrożymy
    elektroniczne metody głosowania to nie od rzeczy by było wagę głosu
    uzależnić od wyników szybkiego testu na ogólną inteligencję czy choćby
    umiejętność czytania z rozumieniem tekstu oraz bezbłędnego pisania :)
    Komputery sobie poradzą.
    Sądzę że skutkiem byłby niezły odsiew katolickiego ciemnogrodu oraz
    populistycznych propozycji :) PIS tego nie wdroży :)
    Z drugiej strony po co testować inteligencję głosujących? Prościej
    testować inteligencję oraz wiedzę rządzących tylko tak dobierać warunki
    ich pracy by nie mieli szansy kraść czy szkodzić z czystej przekory.

    --
    Jacek
    I hate haters.