eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy jako wskazówkaRe: silnik krokowy jako wskazówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Date: Wed, 11 Nov 2009 18:58:51 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 43
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <7...@m...uni-berlin.de>
    <v...@4...com>
    <9...@u...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@u...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <n...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <f...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hdb2od$138e$1@news.mm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hdeuas$jok$1@news.mm.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-193-108.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1257965931 9968 87.205.193.108 (11 Nov 2009 18:58:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Nov 2009 18:58:51 +0000 (UTC)
    X-User: zzxxccvv
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575388
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Karolek napisał:

    >>> Oczywiscie, ze sa dwa czujniki.
    >>> Chocby glupie seicento ma czujnik na wale i na walku rozrzadu.
    >>
    >> A co się dzieje w sytuacji, gdy jako pierwszy awarii ulegnie czujnik
    >> na kole zamachowym?
    >
    > Zgon.

    No to nie są to dwa redundantne systemy (a takie były sugestie).
    Buty też nie stanowią redundancji dla nóg -- bez nóg nie da się
    biegać, a bez butów tak. Choć czasem marnie.

    >>> Takie 3.0d BMW ma czunik na kole i na walku, jak padnie ten na walku to
    >>> silnik pracuje, ale jakby w trybie awaryjnym i nie osiaga pelnej mocy.
    >>
    >> Znowu moge tylko zgadywać. Różnice pomiędzy wałem głównym i wałkiem
    >> rozrządu mogą świadczyć o obciążeniu silnika.
    >
    > Powiem szczerze, ze sam nie wiem po co sa dwa czujniki :> Jeszcze jakby
    > te silniki mialy zmienne fazy rozrzadu to ok.
    >
    >> Rozsądne mi się wydaje, że jeśli braknie tych informacji, należy
    >> nakazać układowi wtrysku obniżenie mocy.
    >
    > I tak w istocie jest.
    > Glowny czujnik to ten na wale, a ten na walku taki jakby dodatkowy, bez
    > ktorego silnik moze pracowac (ale to w sumie zalezy od konstruktora), za
    > to bez tego na wale silnik nie bedzie pracowal (chociaz to tez w sumie
    > zalezy bo sa silniki (diesla), ktore pracuja po odlaczeniu wszystkich
    > czujnikow, z ta roznica ze pracuja zle)

    To całkiem jak w seicento. I całkiem jak w wielu innych przypadkach
    znanych technice. Układ sterowania wtryskiem (i ewentualnie zapłonem)
    silnika może jeszcze korzystać z iluś czujników ciśnienia, temperatury
    i niewiadomoczegojeszcze. Może nawet łączyć się serwerem nymex.com
    żeby mieć świadomość ile aktualnie baryłka ropy stoi. Ale nie są to
    "zapasowe czujniki" tylko działania mające na celu optymalizację
    kontrolowanego procesu (tu: pracy silnika).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: