eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy, L297+298, pomiar obciążenia/momentu › Re: silnik krokowy, L297+298, pomiar obciążenia/momentu
  • Data: 2009-11-16 19:47:42
    Temat: Re: silnik krokowy, L297+298, pomiar obciążenia/momentu
    Od: "And" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:hds7tr$c31$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Czy jest jakiś sensowny sposób wydłubania z tych sygnałów momentu/mocy
    > silnika? Nie mam możliwości dołożenia enkodera ani krańcówki, a chciałbym
    > wykryć przynajmniej kiedy "silnik stoi pomimo taktowania".
    > Wartość średnia - mocno zależy od obrotów.

    Witam
    No cóż, w silnikach obowiązują w dużym uproszczeniu dwie zasady - moment
    zależy od wartości prądu, który plynie przez silnik a obroty powodują
    wyindukowanie napięcia proporcjonalnego do ich wielkości . Oczywiście
    pomnożone przez wsp. wynikające z stałych magn. i konstrukcji silnika. W
    silnikach prądu stałego jest to prosta zależność. Przez analogię spróbuj
    potraktować silnik krokowy jako szcególny przypadek silnika prądu stalego z
    komutatorem elektronicznym. Z pewnym przybliżeniem da to wyniki
    odpowiadające temu co potrzebujesz.
    Pozdrawiam
    And


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: