eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy, L297+298, pomiar obciążenia/momentuRe: silnik krokowy, L297+298, pomiar obciążenia/momentu
  • Data: 2009-11-16 21:25:51
    Temat: Re: silnik krokowy, L297+298, pomiar obciążenia/momentu
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    And pisze:
    >> Zbyt duże uogólnienie, bo w krokowym "moment spada proporcjonalnie do
    >> obrotów" i co teraz?
    > Owszem spada ale prąd a co za tym idzie spada moment. Poprostu rośnie
    > napięcie indukowane w uzwojeniu silnika i
    > sterowanie nie zapewnia takiej wartości prądu.
    No właśnie nie spada prąd. Prąd jest stabilizowany/ograniczany przez
    L297 (co prawda pwm, ale wartość średnia powiedzmy tak). Przy małych
    obrotach widać że prąd wolno narasta i zaraz wykryty spadek na Isens
    daje odcięcie tego prądu przez wyłączenie danej fazy, a po chwili
    ponowne włączenie (gdy już U na Rsens spadło do zera). Przy wyższych
    obrotach jest większa sieczka, a odcinanie prądu "późniejsze", ale też
    jest. W moim układzie prędkości nie są nigdy tak duże, by czas jednej
    fazy był krótszy niż narastania prądu (zawsze prąd jest cięty).


    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: