  • 31. Data: 2011-11-02 22:18:27
    Temat: Re: silnik BBY 1,4 samodzielna wymiana oleju
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomek pisze tak:

    > Jak korka z miski nie odkręce to pojadę do mechanika. Jest w
    > instrukcji moment 30 Nm i obawiałem się użyć większej siły aby nie
    > uszkodzić miski olejowej.

    No i słusznie. Pamietaj że najwięksi tfardziele to tacy, którzy oprą
    się pokusie ukręcenia śruby. Zawsze można jeździc na odsysanie do końca
    jego dni albo do sprzedaży.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 32. Data: 2011-11-02 23:07:25
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-11-02 15:25, Robson pisze:
    > Tak z ciekawości: czy warto samemu wymieniać olej? Dziesiątki warsztatów
    > świadczy usługę "kup olej i filtr - wymiana gratis". Pomijam przypadki,
    > gdy ktoś nabywa olej inną metodą niż poprzez zakup ;)

    Wymiana gratis ? raczej ceny filtra i oleju z taką przebitką, żeby
    głupiemu klientowi się wydawało, że wymianę ma gratis.

    U mnie wymiana to 15 minut, nawet nie trzeba wchodzić pod auto (miska
    jest blisko maski, filtr odkręcam od góry). Olej oddaję majstrowi na
    osiedlu, bo potrzebuje do smarowania maszynek - bez flaszki.

  • 33. Data: 2011-11-03 02:14:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-11-02 16:21, Tomek pisze:

    > Na moje pytanie jak samodzielnie tego dokonać nie odpowiedział nikt.

    Ale są rzeczy na tyle skomplikowane, że naprawdę lepiej powierzyć je
    fachowcowi.

  • 34. Data: 2011-11-03 08:11:36
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    > Reszta oleju została w misce
    >
    > Na tyle to jestem domyślny.
    > Jest też korek spustowy 19 z miski olejowej, ale nie udało mi się go
    > odkręcić z użyciem "umiarkowanej" siły. Stąd zaniechałem prób.
    > Widać wszyscy są tutaj piszący są mądrzy.
    > Na moje pytanie jak samodzielnie tego dokonać nie odpowiedział nikt.

    Tutaj zazwyczaj tak jest, że na 20 mądrali to jeden coś sensownego napisze.

  • 35. Data: 2011-11-03 08:34:34
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Cena zestawu "olej i filtr - wymiana gratis" w warsztacie
    > może być znacznie większa niż zakup oleju i filtru w
    > jakiejś hurtowni i wymiana we własnym zakresie.

    "Znacznie" czyli ile? 20 zł? Poza tym zużyty olej trzeba
    oddać do utylizacji, a nie wylać do kanału :-)

  • 36. Data: 2011-11-03 09:14:09
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-02 19:47, marcin pisze:

    > po co ?

    Skoro był dowalony na chama to możliwe że odkręcając łeb śruby nie
    będzie już taki jak powinien. Nowy kosztuje max 5zł z miedzianą
    podkładką, którą i tak trzeba wymieniać. Wolałbym zainwestować 5zł w
    nowy korek niż zastanawiać się jak i kiedy mi go ktoś przywiezie gdy ja
    będę czekał z dziurą w misce...

    > yhy powodzenia

    Pewnie że lepiej kupić urządzenie do tego zabiegu ale chałupniczym
    sposobem autor wątku może się pobawić, tym bardziej, że ma czas i chęci.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 37. Data: 2011-11-03 09:17:09
    Od: Krystian <k...@g...com>

    On 2011-11-02 21:02, Pszemol wrote:
    > "Tomek" <s...@o...pl> wrote in message
    >
    > Myślę że warto zacząć od odkręcenia korka spustowego, który
    > właśnie do spuszczania oleju cienką stróżką przewidziany jest.
    > Filtr się zdejmuje gdy w silniku nie ma już oleju, inaczej upieprzysz
    > sie po same pachy... Nawiasem mówiąc trzeba było pytać przed, nie po :-)

    > Myślę że masz tam teraz mieszaninę starego i nowego oleju.
    > Zrobiłbym całą podmianę od nowa jeszcze raz, tylko porządnie.

    A warto w BBY wymieniać olej, ten model silnika bierze go jak instrukcja
    podaje do 1l/1000km wiec co 15kkm spokojnie doleje się 4l. Olej ciągle
    jest jak nowy.

    Krystian

  • 38. Data: 2011-11-03 09:46:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-02, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > No i słusznie. Pamietaj że najwięksi tfardziele to tacy, którzy oprą
    > się pokusie ukręcenia śruby. Zawsze można jeździc na odsysanie do końca
    > jego dni albo do sprzedaży.

    Sugerujesz ukrecenie sruby przy 30 Nm? Przeciez to jest lekkie
    pociagniecie reka kluczem 40cm... Ten moment to jest podany by nie
    ukrecic gwintu w misce przy dokrecaniu a nie odkrecanie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2011-11-03 09:49:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-03, Krystian <k...@g...com> wrote:

    > A warto w BBY wymieniać olej, ten model silnika bierze go jak instrukcja
    > podaje do 1l/1000km wiec co 15kkm spokojnie doleje się 4l. Olej ciągle
    > jest jak nowy.

    Zobacz ile silnikow ma norme 1l/1000km. Takie zabezpieczenie zeby klient
    nie mogl zareklamowac. 1l oleju to biora dwusuwy ktore pala 5l/100km...

    Dolewanie oleju wcale nie oznacza "ciagle jest jak nowy".

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2011-11-03 12:05:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robson" napisał w wiadomości grup
    > Może lepiej oddaj auto do mechanika to wymieni olej porządnie.
    >Tak z ciekawości: czy warto samemu wymieniać olej? Dziesiątki
    >warsztatów świadczy usługę "kup olej i filtr - wymiana gratis".

    A cena za ten olej taka ze sie czlowiek zastanawia czy sam by sobie
    nie wymienil taniej - uslugi podrozaly.

    Na szczescie nie mam warunkow :-)

    J.