  • 11. Data: 2011-11-02 15:52:45
    Temat: Re: silnik BBY 1,4 samodzielna wymiana oleju
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Wednesday, November 2, 2011, 3:43:59 PM, you wrote:

    > Nawet jeśli nie troll to na pewno ktoś, kto nie powinien
    > zabierać się za opisywaną czynność ;-)). Podaj powód dla
    > którego chcesz sam to robić? Tylko sensowny ;-)

    Troll - za darmo u mnie w KFie się nie ląduje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-11-02 15:58:50
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/11/2011 14:41, Robert_J wrote:

    > Śmiem twierdzić, że na oleju zaoczędzi max 10-20 zł ;-))). Dolicz koszty
    > wysyłki ;-). Ale oczywiście zgadzam się z Tobą że cała zabawa jest bez
    > sensu, zwłaszcza że szanowny Kolega nie wykazuje się pojęciem o sposobie
    > wykonania tej czynności ;-))

    Z drugiej strony dobrze potrafić coś zrobić, ale ja nie mająć pojęcia
    zacząłem od kupienia książki Haynes'a, zanim rozbebeszyłem całe hamulce. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 13. Data: 2011-11-02 16:12:53
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Z drugiej strony dobrze potrafić coś zrobić, ale ja nie
    > mająć pojęcia zacząłem od kupienia książki Haynes'a, zanim
    > rozbebeszyłem całe hamulce. :)

    No dobra, to hamulce :-). Tam można coś przyoszczędzić na
    robocie, materiałach. Ale na wymianie oleju? ;-)

  • 14. Data: 2011-11-02 16:19:53
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-02 16:12, Robert_J pisze:

    > No dobra, to hamulce :-). Tam można coś przyoszczędzić na robocie,
    > materiałach. Ale na wymianie oleju? ;-)

    Oj tam człek chce sobie podłubać przy aucie a że akurat do zrobienia
    miał wymianę oleju to chciał to zrobić samodzielnie. Owszem Kupując w
    warsztacie olej z beczki z nadrukiem kastrol i filtr wymianę masz
    zazwyczaj za free.

    Ja natomiast wolę kupić samodzielnie olej, którego w warsztatach i
    zwykłych sklepach nie mają po czym wymienić go samodzielnie i wiedzieć,
    że w silniku mam ten olej, który kupiłem a nie zastanawiać się czy
    przypadkiem mi go ktoś nie podwędził i wlał coś z beczki.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 15. Data: 2011-11-02 16:21:48
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > No dobra, to hamulce :-). Tam można coś przyoszczędzić na robocie,
    > materiałach. Ale na wymianie oleju? ;-)

    wręcz przeciwnie.
    skoro mechanicy najlepiej zarabiają na wymianie oleju (ogólnie na
    prostych powtarzalnych czynnościach w tym wymianie tarcz/klocków) to
    znaczy, że potencjalna oszczędność też jest spora.
    W warsztacie mineralny z beczki to jakieś 25zł. Samemu można kupić
    syntetyk w sporo niższej cenie.

  • 16. Data: 2011-11-02 16:21:53
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    Reszta oleju została w misce
    > olejowej, a te 1,5l

    Na tyle to jestem domyślny.
    Jest też korek spustowy 19 z miski olejowej, ale nie udało mi się go
    odkręcić z użyciem "umiarkowanej" siły. Stąd zaniechałem prób.
    Widać wszyscy są tutaj piszący są mądrzy.
    Na moje pytanie jak samodzielnie tego dokonać nie odpowiedział nikt.

  • 17. Data: 2011-11-02 16:26:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-02, Tomek <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Widać wszyscy są tutaj piszący są mądrzy.
    > Na moje pytanie jak samodzielnie tego dokonać nie odpowiedział nikt.

    Odkrecic filtr oleju tak jak zrobiles, odkrecic korek wlewu, odkrecic
    korek spustowy, olej bedzie sciekal, w miedzyczasie wkrecic filtr oleju
    (posmaruj uszczelke olejem, wkrecaj tylko reka), zakrecic korek
    spustowy, nalac olej, odpalic na pare chwil, poczekac, sprawdzic stan
    oleju i ewentualnie uzupelnic.

    Pytanie po co wlewales olej skoro nie spusciles starego?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2011-11-02 16:28:55
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-02 16:21, Tomek pisze:

> [...]
    > Widać wszyscy są tutaj piszący są mądrzy.
    > Na moje pytanie jak samodzielnie tego dokonać nie odpowiedział nikt.

    Masz dwa wyjścia:

    - kupujesz nowy korek spustowy wraz z podkładką miedzianą, bierzesz
    solidny nasadowy klucz i długą dźwignię, kręcisz w lewo, musi puścić,
    chyba że łeb śruby masz już "okrągły". Spuszczasz olej, wkręcasz nowy
    korek z wyczuciem.

    - kupujesz rurkę gumową średnica jakieś 5mm długość z 1m, strzykawkę jak
    największą i odsysasz olej przez bagnet.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 19. Data: 2011-11-02 16:51:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/11/2011 15:12, Robert_J wrote:

    > No dobra, to hamulce :-). Tam można coś przyoszczędzić na robocie,
    > materiałach. Ale na wymianie oleju? ;-)

    Już nie o oszczędność chodzi, jedni zbierają znaczki, inni hodują rybki,
    a ja lubię czasem coś w samochodzie naprawić.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 20. Data: 2011-11-02 17:20:01
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-02 15:21:53 +0000, "Tomek" <s...@o...pl> said:

    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    > Reszta oleju została w misce
    >
    > Na tyle to jestem domyślny.

    Jesteś domyślny, ale postanowiłeś wykonać to wbrew ligice i instrukcji?
    Kul...
    Teraz czas, żebyś zaczął pouczać innych.

    > Jest też korek spustowy 19 z miski olejowej, ale nie udało mi się go
    > odkręcić z użyciem "umiarkowanej" siły. Stąd zaniechałem prób.

    Czyli przerwałeś całą czynność.
    To dlaczegosądzisz, że ją wykonałeś w całości?

    > Widać wszyscy są tutaj piszący są mądrzy.

    Ale ty nie.

    > Na moje pytanie jak samodzielnie tego dokonać nie odpowiedział nikt.

    Bo najpierw to zrobileś, a potem zapytałeś.
    Gógli też nie użyłeś.

    Napisz coś jeszcze, że tu cymbały siedzą, a tylko ty jeden mądry...
    ;>

    --
    Bydlę