eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Data: 2011-06-25 13:33:47
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "pm" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ?
    >>>>nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    >>>>ma znaczenie w tym wyliczeniu?
    >>> Ma i nie ma.
    >>> Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o
    >>> oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac.
    >>>
    >>odległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka się
    >>pasażer z fotelem
    >>jeżeli będzie wtulony w przedni fotel to owszem przeciążenie będzie 30*g
    >>ale
    >>Vwzgledem oparcia=0 więc (m*v^2)/2=0
    >>i wszystko co mu się może stać to urwanie czegoś w środku pod wpływem
    >>właśnie tych 30*g.
    >
    > po czym pasazer z przodu zostanie zmiazdzony tymi 3 tonami, i w tym
    > sensie nie ma znaczenia :-)
    >
    no tu juz trzeba szacować odporność fotela
    w każdym razie poruszająca sie masa zrobi na oparciu i kierowcy większe
    wrażenie niż hamująca razem z nimi.

    dodatkowo mała autopoprawka
    odległość D pasażera od kierowcy ma znaczenie do pewnych granic, czyli w
    zakresie 0 - długość_strefy_zgniotu
    potem w przybliżeniu V_pasażera = Vo_pojazdu
    dla D<długość_strefy_zgniotu => V_pasażera<Vo_pojazdu i częśc hamowania
    dobywa "płynnie" się razem z układem fotle+kierowca.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: