  • Data: 2011-06-25 15:38:29
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pm pisze:
    > ?> acha. Biedne PKP. jak w ostatnim wagonie podczas wypadku jest człowiek,
    >>
    > czytaj do końca, potem pisz.
    > było doprecyzowanie dla mniej bystrych.
    uprość jakoś symulacje i weź mi to wytłumacz jeszcze raz proszę. umówmy
    sie ze rozpatrujemy pustą 3 metrową pakę auta, które ma prędkość 10m/s i
    zerową strefę zgniotu. z tyłu jest 100kg beczka z betonem. w chwili
    uderzenia o scianę skalną, beczka ma prędkość 10m/s. Ta prędkość była
    stała do tej chwili bo cały układ był napędzany prze silnik. Silnik już
    nie pracuje, wiec prędkość zaczyna mikroskopijnie maleć.

    Wykaż proszę wytłumacz mi jaka odległość "lotu" bezwładnego beczki jest
    najgorsza/najlepsza dla zniszczeń przez nią spowodowanych.

    ToMasz