-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Date: Fri, 24 Jun 2011 00:26:44 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 24
Message-ID: <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-72-45-55.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1308868005 24900 89.72.45.55 (23 Jun 2011 22:26:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jun 2011 22:26:45 +0000 (UTC)
X-User: opajak1
In-Reply-To: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378737
[ ukryj nagłówki ]Powitanko,
> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
stosunkowo niewielkim dzwonie.
> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
--
Pozdrawiam,
Pawel Chorzempa
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 02:07 Michał
- 24.06.11 09:44 Arendt Djickmann
- 24.06.11 09:48 p0li
- 24.06.11 10:03 Robert_J
- 24.06.11 10:09 Tomasz Pyra
- 24.06.11 10:21 LEPEK
- 24.06.11 10:27 Tomasz Pyra
- 24.06.11 11:07 Alexy
- 24.06.11 11:12 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 11:56 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 12:22 Arendt Djickmann
- 24.06.11 12:24 kamil
- 24.06.11 12:32 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.11 12:44 Sebastian Kaliszewski
- 24.06.11 13:42 Pawel \"O'Pajak\
Najnowsze wątki z tej grupy
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
Najnowsze wątki
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-07 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=