  • 1. Data: 2009-04-23 09:10:01
    Temat: sigma 10-20
    Od: a402 <z...@o...pl>

  • 2. Data: 2009-04-23 09:15:40
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mnie się podoba.

  • 3. Data: 2009-04-23 10:01:10
    Od: j...@a...at

    On 23 Apr., 11:10, a402 <z...@o...pl> wrote:
    > Czy na podstawie tych zdjęć:http://img2.imageshack.us/img2/5844/dsc3488.jp
    ghttp://img2.imageshack.us/img2/6352/dsc3489.jpghttp
    ://img2.imageshack.us/img2/2867/dsc3490.jpghttp://im
    g99.imageshack.us/img99/4971/dsc3491.jpg
    > można cos powiedzieć o tym szkle?
    >
    > Pozdrawiam

    otwozylem 1 zdj i dugie w 25%
    na tych zdjeciach mozna powiedziec ze wynik jest marniutki.
    czy to jest definitywinie wylacznie sprawa obiektywu czy tez i matrycy
    nie potrafie powiedziec.
    w kazdym razie jakosc tego zdjecia jest moim zdaniem ponizej
    akceptowalnego.

  • 4. Data: 2009-04-23 10:06:44
    Od: a402 <z...@o...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > nie potrafie powiedziec.
    > w kazdym razie jakosc tego zdjecia jest moim zdaniem ponizej

    Dzięki za ocene. Co jest złe? Szumy, ostrość ... ?
    W jakich warunkach (i jak) należy wykonać zdjęcia aby na ich podstawie
    ocenić jakość optyczną obiektywu?

  • 5. Data: 2009-04-23 10:22:40
    Od: j...@a...at

    On 23 Apr., 12:06, a402 <z...@o...pl> wrote:

    > Dzięki za ocene. Co jest złe? Szumy, ostrość ... ?
    > W jakich warunkach (i jak) należy wykonać zdjęcia aby na ich podstawie
    > ocenić jakość optyczną obiektywu?

    wszystko jest zle i marne - szaro , buro i ponuro.
    mydlo.
    Potocznie uzywaja niektorzy pojecia plastycznego rysowania przez
    obiektyw.
    to nic innego jak zdolnosc obiektywu do przenoszenia kontrastu.

    widac to natychmiast na krzywych pomiaru MTF , maja przebieg plaski ,
    a na poczatku nawet lekko podchodza w gore - taki obiektyw daje tzw
    dobra plastyke.
    obiektywy marne maja zupelnie inny przebiek krzywych MTF - skosnie w
    prao w dol.

    nie mozna powiedziec czy ta slaba praca obiektywu jest wylacznie
    wynikiem jego slabej rozdzioelczosci czy rowniez bledu AF , a takze
    sprawnosci absorbcyjnej matrycy.

    pradowpodobnie wszystkie 3 elementy nie graja dobrze.

    Moim zdaniem obiektyw tak rysujacy nie moze kosztowac wiecej niz 100
    euro.

    Ja wole juz wasko i ostro niz szeroko i slabo.

    jakim aparatem robione ?

    zdjecie musi byc najpierw ostre , jesli jest ostre to najczesciej inne
    parametry sa akceptowalne a te , ktore nie ( vinieta , dystorsja )
    daja sie ladnie skorygowac w obrobce,

    dobrym tematem do testowania zdjec sa ulice , ze znakami drogowymi ,
    numerami rejestracyjnymi , kolorami , mozna sie zorientowac jak
    pracuje obiektyw. wazne sa wlasnie napisy , mozna latwo rozpoznac
    ostrosc rysunku.

  • 6. Data: 2009-04-23 10:29:02
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "a402" <z...@o...pl> wrote in message news:gspbcr$ffu$1@news.onet.pl...
    > Czy na podstawie tych zdjęć:
> [...]

    Wygladaja doklanie dak samo, jak moje kiedy testowalem te sigme przez
    weekend. Pierwsze co zrobilem w poniedzialek rano, to odnioslem do sklepu i
    wymienilem na canona 10-22, ktorego do tej pory uzywam zadowolony.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2009-04-23 10:37:52
    Od: "milusek" <p...@y...com>

    Użytkownik "a402" napisał w wiadomości :
    > Czy na podstawie tych zdjęć:
> [...]

    otynkuj ta chalupa , bo dach ladny , nowe okna i drzwi a widac ze
    przedwojenny dworzec pkp .

  • 8. Data: 2009-04-23 10:43:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

> [...]
    > dobra plastyke.
    > obiektywy marne maja zupelnie inny przebiek krzywych MTF - skosnie w

    O, kolejna definicja. Muszę sobie zapisać w kajeciku.

  • 9. Data: 2009-04-23 10:45:34
    Od: a402 <z...@o...pl>

    milusek pisze:

    > otynkuj ta chalupa , bo dach ladny , nowe okna i drzwi a widac ze
    > przedwojenny dworzec pkp .

    Wyskoczyłes jak filip...
    Dlaczego mam tynkować czyjes chałupy?
    Chciałeś być złośliwy czy najmądrzejszy? Prosiłem o ocene obiektywu a
    nie cudzych nieruchomości.

  • 10. Data: 2009-04-23 13:07:26
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dlaczego mam tynkować czyjes chałupy?
    > Chciałeś być złośliwy czy najmądrzejszy? Prosiłem o ocene obiektywu a nie

    Racje ma! Otynkować! ;)

    Bo obiektyw niestety słaby. Nie znalazłem miejsca na którym się AF skupił.
    Kompletnie nieostre (to w mojej opini dyskwalifikuje ten obiektyw).
    Winietuje, ale to cieżko ocenić na tych kompozycjach. Aberracja spora...
    Foty wywołują wrażenie jakby aparatem w telefonie były zrobione.
    Sigma ma sporo takich "udanych propozycji marketingowych" w pudełkach po
    obiektywach.

    Więc jak o obiektywie nie ma o czym gadać to o kompozycji można poplotkować.
    W golfiku widzę, że aluski z tyłu zawinęli, a takie ładne były... ;)

    Łukasz Bąk