  • Data: 2009-04-24 10:16:18
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Apr., 12:00, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Tylko jesteś samotnikiem w swoistym rozumieniu jego znaczenia.

    > Ech, a Ty dalej swoje. Przyjmij wreszcie do wiadomości, że plastyka z
    > rozdzielczością ma znikomy związek. Pojęcie to zostało uknute na
    > potrzebny opisania parametru niemierzalnego (wrażeniowego i również
    > zależnego od preferencji), jakim jest sposób odwzorowania (czy też
    > renderowania) kolorów i przejść tonalnych. "Ładna" czy "dobra" plastyka
    > będzie widoczna niezależnie od rozdzielczości zdjęcia (choć metoda
    > prezentacji ma już na nią kolosalny wpływ). Najbardzie widoczne to
> [...]

    nic nie zrozumiales.

    nie ma sensu wyjasniac
    przyjmij tylko swiadomosci ze pomiar MTF to nie jest pomiar
    rozdzielczosci !

    to jest pomiar przenoszenia kontrastu !

    Obiektywy o wysokieje wartosc MTF beda pracowac " plastycznie "

    takie obiektywy beda milaly w praktyce tez b wysoko rozdzielczosc.
    niekoniecznie obiektyw o duzej rozdzielczosci musi tez dawac
    odwzorowanie " plastycznie "

    rozne obiektywy moga miec te sama rozdzielczosc a calkowicie rozna
    jakosc odwzorowania ( czyli i te sklonnosc do "plastycznego"
    rysownia) .
    Ta jakosc zalezy od ksztaltu krzywej MTF a nie rozdzielczosci.
    Ale tego nie qumasz i pewnie nie squmasz wiecej.

    XXX