  • Data: 2009-04-24 10:00:45
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-04-24 08:20:04 +0200, j...@a...at said:

    > Prosze nie jestem samotnikiem w uzywaniu tego pojecia na potrzeby dnia
    > codziennego .

    Tylko jesteś samotnikiem w swoistym rozumieniu jego znaczenia.

    > Ale do rzeczy
    >
    > Mylisz sie powaznie.
    >
    > Jesli spojrzysz na krzywe MTF to ich wartosc przyjmuje ze wzrostem
    > rozdzielczosci wartosci malejace.
    > dla obiektywow marnych bardzo szybko i potem przebieg jest plaski ,
    > dla obiektywow dobrze skorygowanych , przebieg jest bardziej plaski
    > na poczatku - potem spada.

    Ech, a Ty dalej swoje. Przyjmij wreszcie do wiadomości, że plastyka z
    rozdzielczością ma znikomy związek. Pojęcie to zostało uknute na
    potrzebny opisania parametru niemierzalnego (wrażeniowego i również
    zależnego od preferencji), jakim jest sposób odwzorowania (czy też
    renderowania) kolorów i przejść tonalnych. "Ładna" czy "dobra" plastyka
    będzie widoczna niezależnie od rozdzielczości zdjęcia (choć metoda
    prezentacji ma już na nią kolosalny wpływ). Najbardzie widoczne to
    zjawisko jest przy slajdach, gdzie mając stałe warunki utrwalania
    (slajd, najlepiej tego samego rodzaju) i prezentacji (ten sam rzutnik),
    można to dokładnie zaobserwować. I AFAIK największy wpływ na to, mają
    powłoki oraz rodzaj szkła.
    Nomen omen od zawsze najlepsi w tym temacie byli Niemcy - mało które
    dżapanisy mogły podkskoczyć Zeissowi czy Leice, podobnie ze
    Schneiderami czy Rodenstockami w większej lidze.

    de Fresz