  • Data: 2009-04-24 09:04:27
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Możesz sie śmiać. Co mi tam. Albo zostane wyśmiany albo dowiem sie
    > czegoś czego nie wiem.
    > Nie każdy ma wieloletnie doświadczenie.
    >
    > Rozumiem co to jest np. centralny punkt AF.
    >
    > Nie rozumiem natomiast jak działa ten MULTI AF.

    A mimo to uzywasz?

    > W wizjerze widzę kilka
    > krzyżyków af. Czy aparat sam wybiera sobie jeden z tych krzyzyków jako
    > miejsce ostrzenia, czy może ostrzy gdzieś pomiędzy nimi (wybiera
    > uśrednione miejsce).

    W aparatach, ktore znam aparat wg. sobie znanego algorytmu
    wybiera punkty na ktore ma ostrzyc, potem ostrzy a na koniec
    podswietla punkty w ktorych obraz bedzie ostry - czyli
    obiekty znajdujace sie w <> jednakowej odleglosci od aparatu.

    > Bo chyba nie ostrzy jednocześnie w kilka miejsc.

    Niestety nie ;)

    > Do testowania obiektywu należało wybrac 1-punktowy AF i każde ujęcie
    > ostrzyć w ten sam wybrany element obrazu?

    IMO jesli testujesz _obiektyw_ w sensie jakosci obrazu to ustawiaj
    ostrosc recznie i rob kilka podejsc do tego samego kadru wybierajac
    najostrzejsza wersje.
    Jesli testujesz dzialanie AF uzywaj tylko centralnego punktu AF bo
    jak inaczej ocenisz efekt jesli nie bedzies wiedzial na co tak naprawde
    aparat ustawial ostrosc?