  • Data: 2009-04-24 08:22:47
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at wrote:

    > tutaj znalazlem pierwszy lepszy obiektyw zdobrych jaki sie natknal
    > pod myszke.
    >
    > http://www.colorfoto.de/Testbericht/SIGMA-EX-2-8_50-
    mm-DG-Makro-1-1-_5394982.html

    > ten bedzie rysowal plastycznie.

    No i o to wlasnie mi chodzilo. To nie jest wykres MTF obiektywu, tylko
    obiektywu + matrycy (Canon 450D) + przetwarzania obrazu. Ta "wartosc
    funkcj MTF rosnie ,przekradza wartosc 1" jest efektem wyostrzania, kiedy
    pixele na krawedzi po "ciemnej" stronie sa "pociemniane" bardziej, a te
    po "jasniejszej" stronie (krawedzi) rozjasniane. W ten sposob zwieksza
    sie "odczuwalnosc" krawedzi - czyli wrasta ostrosc. Powoduje to tez, ze
    kontrast miedzy pixelami po obu stronach krawedzi jest wiekszy niz w
    rzeczywistosci, czyli kontrast po obrobce/kontrast w reczywistosci > 1.
    Przejzyj testy aparatow na optyczne.pl, zwroc uwage na testy
    rozdzielczosci.

    Normalnie wartosci kontrastu na wykresach MTF obiektywow sa zawsze
    mniejsze od 1. obiektywy co najwyzej moga tlumic kontrast miedzy dwoma
    obszarami, ale nie wzmacniac go.
    dla przykladu wlasciwy MTF Sigmy 50/2.8:
    http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.
    asp?id=3252&navigator=5
    (po prawej stronie)

    --