  • 71. Data: 2011-02-21 22:31:48
    Temat: Re: sens "spawania" chlodnicy
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    napisał w wiadomości news:ijujmp$74s$1@news.onet.pl...

    > Oznacza to tylko i wyłącznie fakt, że producent części zezwala jawnie na
    > ingerencję w swój produkt.
    A konkretnie, z przykładem i źródłem?

    > Tak samo, jak dopuszczalne są naprawy każdego innego elementu, którego
    > technologia naprawy jest znana.
    Bez sensu. Dopuszczalne są naprawy każdego elementu, chyba że prawo danego
    kraju tego zabrania. Producent nie ma nic do gadania.

    > Opisane wyżej.
    Eee tam, bełkot. Zero konkretów.

    > Widzisz różnicę pomiędzy samochodem cywilnym, a sprzętem ciężkim, np.
    > budowlanym?
    A ty?

    > Równowartościowy przed wystąpieniem usterki. Skoro działał prawidłowo
    > przed uszkodzeniem, był pełnowartościowym elementem.
    To dopiero logika słoika!
    Dopóki się nie zepsuł, to był sprawny, więc był dobry.
    A jak sie zepsuł to juz nie był dobry.
    Żenadą trąci.

    > Bo uznał, że błąd konstrukcyjny można wyeliminować poprzez modyfikację czy
    > też naprawę. W sposób jaki to ocenił nie jest ważny - skoro sam za taką
    > naprawę płacił.
    Fajna naiwność (tak to eufemistycznie nazwijmy).
    Raz się pomylił, może i drugi.

    > Więc uściśliłem swoją wypowiedź. Gdybym wiedział.
    Nic nie uściśliłeś. Powtórzyłeś po mnie, bo nieuważnie i/lub bez zrozumienia
    czytałeś.

    > Tak, jeśli jest naprawiony zgodnie ze sztuką.
    Przeczytaj jeszcze raz pytanie, może je zrozumiesz. A moze nawet - o mój
    boże - uda ci sie odpowiedzieć z sensem.

    > Dla mnie elementem newralgicznym jest układ kierowniczy i hamulcowy. Tu
    > zgoda - tylko nowe części. Cała reszta uzależniona jest tylko od kosztów.
    > Jeśli mogę wydać 20zł na szczotki do alternatora, a nie 300zł za sam
    > alternator to wymienię szczotki.
    Cóż za podziwu godny pragmatyzm, jaka przenikliwa analiza ekonomiczna.
    Ale co jeśli możesz kupić szczotki za 20 zł + wymiana, co 20k/km vs.
    szczotki za 50 zł + wymiana co 80k/km?

    > Analogicznie, skoro mogę usunąć wyciek z chłodnicy za 50zł to je wydam, a
    > nie 300zł czy 500zł na nową chłodnicę.
    Ot, "rozumek" chytruska... a za miesiąc następny wyciek, za 120 zł, chwilę
    potem kolejny za 100 i po paru takich operacjach, holowaniach i innych
    kosztach nowa chłodnica za 500 + wymiana. Razem np. 1500 + utrata nerwów i
    ew. inne szkody. Bardzo mądre.

    --
    Jotte

  • 72. Data: 2011-02-21 22:55:34
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-21 15:19, Jotte pisze:
    > Aluminium i podobne stopy spawa się w osłonie argonowej. Jednak
    > chłodnica to delikatne, małe elementy.

    Gdzie Ty tam masz delikatne małe elementy? Lamelki na chłodnicy nie są w
    zasadzie elementem jako takim. Co najwyżej ich brak obniży sprawność
    ogólną chłodnicy. Możesz wyrzucić około 20% tych lamelek i chłodnica
    dalej będzie spełniała swoje zadanie. A rurki właściwe nie są wcale małe
    i delikatne.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 73. Data: 2011-02-21 23:08:53
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Gdzie Ty tam masz delikatne małe elementy? Lamelki na chłodnicy nie są w
    > zasadzie elementem jako takim.
    To je usuń. Będziesz wynalazcą.

    > Co najwyżej ich brak obniży sprawność ogólną chłodnicy.
    Co jest zupełnie nieistotne, szczególnie w wysokich temperaturach i
    znacznych prędkościach.

    > Możesz wyrzucić około 20% tych lamelek i chłodnica dalej będzie spełniała
    > swoje zadanie.
    Ci wszyscy konstruktorzy to idioci jednak. Dają za dużo o 20% elementów. To
    przekręt.

    --
    Jotte

  • 74. Data: 2011-02-21 23:09:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2011 20:33:40 +0100, Jotte wrote:
    >Wchodzimy już w filozofię ekonomiczną na poziomie rodziny.
    >Mówimy o w sumie groszowych sprawach, 200, 300, 500 zł w stosunkowo długim
    >okresie czasu.

    No wiesz - ziarno do ziarnka az zbierze sie rezerwa.

    Pozostaje tylko pytanie czy na takim druciarstwie wiecej stracisz czy
    wiecej zarobisz :-)

    J.

  • 75. Data: 2011-02-21 23:10:21
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Pozostaje tylko pytanie czy na takim druciarstwie wiecej stracisz czy
    > wiecej zarobisz :-)
    Więcej czego?

    --
    Jotte

  • 76. Data: 2011-02-21 23:25:53
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > chodzi mi o skapstwo do kwadratu i drutowanie za wszelka cene

    hmm, wydawalo mi sie, ze rozmawiamy o malej nieszczelnosci, a nie zlamanej
    na pol chlodnicy.

    sz.

  • 77. Data: 2011-02-22 00:20:18
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-21 20:16, szufla pisze:

> [...]
    > splanowania glowicy i przy okazji naprawy innych drobiazgow. Kolektor do
    > tego auta w tamtych czasach bylo cholernie drogi, dlatego zespawano go i
    > splanowano. Niestety po pewnym czasie zaczal pekac w innym miejscu i kupno
    > nowego okazaloby sie wywaleniem pieniedzy w bloto. Zamowiono wiec kolektor w
    > specjalinistycznej firmie tuningowej zrobiony na zamowienie z rur, bardziej
    > elastyczny niz zeliwny fabryczny i w podobnej cenie, moze troche
    > glosniejszy.
    > Jeszcze cos sprecyzowac ? Mam nadzieje, ze sie podszkoliles.

    Raczej niepotrzebnie sie wysililes piszac, Jotte - specjalista w wielu
    roznych dziedzinach, m.in. prawa pracy, pewnie zaraz zmiesza Cie z
    blotem, bo nie w tym miejscu przecinek gdzies jest. To co, ze wielu
    ludzi robilo tysiace kilometrow na prawidlowo naprawionych podzespolach.
    Frajerzy, druciarze... Znam osobiscie osobe, ktora w swej zaradnosci w
    warunkach polowych zlutowala chlodnice za pomoca peta (spalila przy tym
    2 paczki, ale efekt osiagnieto) i samochod (ciezarowy) dojechal do celu
    na czas. CO ZA DRUCIARZ!!! :) Ja sam zrobilem samochodem z regenerowana
    glowica (spawana, szlif gniazd, planowanie itp.) ponad 50tys km. w nieco
    ponad rok. I wczesniej rozsypala sie skrzynia przez zle poskladanie
    przez mechanika (na szczescie to mechanik kolejnego po mnie wlasciciela ;))
    Wsrod wlascicieli citroenow znam ludzi, co jezdza do dzisiaj, a po
    naprawie glowicy zrobili ponad 80tys. km. Ale Jotte kupuje nowa, bo jego
    spokoj na wycieczkach do Chorwacji jest bezcenny. Tylko inni w tym
    czasie za zaoszczedzone pieniadze leca na Kanary, a nie telepia sie z
    cala rodzina samochodem do Chorwacji ;)
    Tak to jest, jak ktos naprawy samochodow oglada tylko w TVN Turbo, a
    nie ma zielonego pojecia o materialoznawstwie i procesach obrobki
    materialow...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 78. Data: 2011-02-22 00:31:38
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-02-21 19:44, Sylwester Łazar wrote:

    > 4) Technicznie najlepiej kupić nową, dobrej jakości. Ale to relatywnie duży
    > koszt 300-500 zł; 3h

    jedyny sensowny wybór, chyba , że 200 zł za spawanie to dobra cena :)

  • 79. Data: 2011-02-22 00:40:20
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Sam mam kilka spraw w samochodach zrobione na tzw. "samoróbkę", ale przy
    > minimalnej wiedzy z mechaniki i o materiałach
    Nie wątpie wcale, że masz naprawdę minimalną wiedzę z mechaniki i
    materiałoznawstwa. Wyraźnie to wynika z twoich opowieści.

    > dorabiam brakujące elementy zgodnie ze sztuką (przynajmniej tak mi się
    > wydaje)
    Jestem szczerze przekonany, że tak ci się wydaje.

    Uwierz, że w powyższych kwestiach uczciwie się z tobą zgadzam, choć
    generalnie nie zaliczasz się przecież do ludzi światłych i inteligentnych.

    --
    Jotte

  • 80. Data: 2011-02-22 01:06:50
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Jotte - specjalista w wielu roznych dziedzinach, m.in. prawa pracy
    Tak bardzo mnie nie lubisz i zazdrościsz, bo się na czymś znam, a ty na
    niczym?

    > bo nie w tym miejscu przecinek gdzies jest.
    Prostacko się wyzłośliwiasz - dlaczego tumaństwo miałoby być niewytykalnym
    tabu?
    Ale skoro znalaześ sobie nowego kumpla na swoją miarę to trzymaj z nim.

    > To co, ze wielu ludzi robilo tysiace kilometrow na prawidlowo naprawionych
    > podzespolach.
    A co, że wielu nie przejechało nawet kilkuset na gównianych druciarstwach?
    Że mieli kłopoty, perturbacje, dodatkowe (często poważne) wydatki, nerwy,
    czasem wypadki itp.?

    > Znam osobiscie osobe (...) Ja sam zrobilem samochodem z regenerowana
    > glowica (...) ponad 50tys km. (...) znam ludzi, co jezdza do dzisiaj, a po
    > naprawie glowicy zrobili ponad 80tys. km.
    Opowiadacz-konfabulant historyjek bez dowodów...
    Chyba każdy tak umie.

    > Ale Jotte kupuje nowa, bo jego spokoj na wycieczkach do Chorwacji jest
    > bezcenny.
    Kupuję co mi się podoba, cenię, co mi się zechce. Za moją kasę. Gówno ci do
    tego.

    > Tylko inni w tym czasie za zaoszczedzone pieniadze leca na Kanary
    Fantasta-schizofrenik?
    Czy raczej zwyczajny dureń?
    A niech tam, raz kozie śmierć, obstawiam to drugie!

    > Tak to jest, jak ktos naprawy samochodow oglada tylko w TVN Turbo, a nie
    > ma zielonego pojecia o materialoznawstwie i procesach obrobki
    > materialow...
    Tak gada ktoś, kto potrafi jako tako obrabiać tylko jeden materiał i
    potrzebuje do tego porcelanowego sprzętu w kształcie muszli umieszczonego
    zwykle w toalecie.

    --
    Jotte