  • 61. Data: 2011-02-21 20:16:02
    Temat: Re: sens "spawania" chlodnicy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2011 19:51:49 +0100, Jotte wrote:
    >No czyli co? Zdrutować chłodnicę, żeby na szybę zostało, a potem szybie nic
    >się nie stanie, zaś chłodnica pier***nie?

    Moze p***lnie i wtedy bedziesz do tylu, a moze wytrzyma i wtedy
    bedziesz do przodu. Sam musisz ocenic co wazniejsze.\

    >Stary, a może wszystko drutować, bo przecież możesz mieć w każdej chwili
    >zawał, wylew - kasa potrzebna,

    Oj zebys wiedzial. Lepiej miec cos na czarna godzine w gotowce a nie w
    trudno zbywalnej chlodnicy :-)

    J.

  • 62. Data: 2011-02-21 20:16:07
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > On nie napisał, że naprawił. On napisał tylko, że oddał do spawania.
    > Ehhh, znów to czytanie ze zrozumieniem, precyzyjne wysławianie...

    Poniewaz grzezniesz jak g. w latrynie i twoja znajomosc temetu ganeralnie
    dotyczy jedynie lewarka i kola to ci wyjasnie precyzyjnie:
    Audi 200, model o ktorym wspominalem to rzedowa pieciocylindrowa jednostka
    benzynowa 2,2l 20V z turbodoladowaniem, ktora posiadala jak sie pozniej
    okazalo wade fabryczna w postaci pekajacych kolektorow wydechowych na skutek
    wibracji. Poniewaz zostaly pourywane szpilki w glowicy trzymajace kolektor
    koniecznoscia bylo wyjecie calego silnika, wyciagniecie resztek szpilek,
    splanowania glowicy i przy okazji naprawy innych drobiazgow. Kolektor do
    tego auta w tamtych czasach bylo cholernie drogi, dlatego zespawano go i
    splanowano. Niestety po pewnym czasie zaczal pekac w innym miejscu i kupno
    nowego okazaloby sie wywaleniem pieniedzy w bloto. Zamowiono wiec kolektor w
    specjalinistycznej firmie tuningowej zrobiony na zamowienie z rur, bardziej
    elastyczny niz zeliwny fabryczny i w podobnej cenie, moze troche
    glosniejszy.
    Jeszcze cos sprecyzowac ? Mam nadzieje, ze sie podszkoliles.

    sz.

  • 63. Data: 2011-02-21 20:16:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2011 19:45:57 +0100, Sylwester Łazar wrote:
    >9h gadania.
    >Zazdroszę Wam czasu.

    Nie zawsze jest czego zazdroscic :-(

    J.

  • 64. Data: 2011-02-21 20:33:40
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Moze p***lnie i wtedy bedziesz do tylu, a moze wytrzyma i wtedy
    > bedziesz do przodu. Sam musisz ocenic co wazniejsze.
    Wchodzimy już w filozofię ekonomiczną na poziomie rodziny.
    Mówimy o w sumie groszowych sprawach, 200, 300, 500 zł w stosunkowo długim
    okresie czasu.
    Ale jak masz dzieci, to masz i rezerwy finansowe. I to nie w kwocie
    porównywalnej z chłodnicą za 500 zł. Nikt normalny nie robi dzieci nie mając
    rezerw pozwalających na materialne bezpieczeństwo rodziny co najmniej
    kilkumiesięczne, nawet bez jakichkolwiek dochodów.

    > Oj zebys wiedzial. Lepiej miec cos na czarna godzine w gotowce a nie w
    > trudno zbywalnej chlodnicy :-)
    Przecież tego się nie da porównać. Nawet kwotowo.

    --
    Jotte

  • 65. Data: 2011-02-21 20:36:09
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Przecież napisałem - wg ścisłych procedur producenta, przy użyciu
    > oryginalnych, atestowanych części...

    A jaką masz pewność, że mechanik znał te procedury i co bardziej istotne -
    stosował? Skąd wiesz, jakie części użył do naprawy? Skąd wiesz, że robił to
    mechanik, któremu powierzyłeś pracę i zaufałeś? Można tak wymieniać bez
    końca.

    Nie zaprzeczasz, że istnieje technologiczna możliwość lutowania aluminium.
    Jeżeli nie zaprzeczasz, to już krótka droga do stwierdzenia, że taka naprawa
    może (czywiście nie musi) być wykonania prawidłowo. Jeżeli tak, to o co się
    kłócisz? ;-)

    Nie odpowiedziłeś też (lub nie zauważyłem) co zrobisz z przebitą oponą?
    Zrozumiałem, że wymienisz ją na zapasową. A co zrobisz z uszkodzoną?

  • 66. Data: 2011-02-21 20:53:05
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl> napisał w wiadomości

    > A jaką masz pewność, że mechanik znał te procedury i co bardziej istotne -
    > stosował?
    Nie masz takiej pewności. Nawet jak nad nim stoisz, bo sam ich nie znasz.
    Pozostaje tylko ocena prawdopodobieństwa. Na podstawie opinii klientów,
    znajomych itp.

    > Skąd wiesz, jakie części użył do naprawy?
    To akurat mniejszy problem. Sam je kupuję w sklepie firmowym, każę sobie
    okazać przed montażem, no i otrzymuję przecież fakturę na nie. Ostatnio
    zlecałem robotę rozrządu - no przecież nie u Wacka w garażu pod willą. Wiem
    jak się o takie rzeczy dba.

    > Skąd wiesz, że robił to mechanik, któremu powierzyłeś pracę i zaufałeś?
    Newralgiczne naprawy/serwisy zlecam w ASO. Wówczas odpowiedzialna jest ASO,
    nie mechanik Maniek.

    > Można tak wymieniać bez końca.
    Skoro musisz...

    > Nie zaprzeczasz, że istnieje technologiczna możliwość lutowania aluminium.
    To niezwykle odkrywcza konstatacja.

    > Jeżeli nie zaprzeczasz, to już krótka droga do stwierdzenia, że taka
    > naprawa może (czywiście nie musi) być wykonania prawidłowo.
    Stwierdzaj, co zechcesz i jakakolwiek krótka droga cię do tego doprowadzi.

    > Jeżeli tak, to o co się kłócisz? ;-)
    Dlaczego się tak szamoczesz?

    > Nie odpowiedziłeś też (lub nie zauważyłem) co zrobisz z przebitą oponą?
    > Zrozumiałem, że wymienisz ją na zapasową.
    A co? Myślałeś, że będę dalej jechał na flaku?

    > A co zrobisz z uszkodzoną?
    To zależy.
    Od rodzaju uszkodzenia, od stopnia jej zużycia.

    --
    Jotte

  • 67. Data: 2011-02-21 21:09:19
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > To zależy.
    > Od rodzaju uszkodzenia, od stopnia jej zużycia.

    Co za koles. Brawo, zaczynasz myslec :)

    sz.

  • 68. Data: 2011-02-21 21:37:33
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-21 19:30, Jotte pisze:

> [...]
    > Jak ktoś jeździ codziennie 8 km do pracy to mu może wytrzyma i nowe
    > drutowanie nie bedzie potrzebne. Ale potem pojedzie w pełnym spokoju na
    > wakacje z rodziną w lipcu do Chorwacji, upał, ciśnienie w układzie
    > chłodzenia i wy***bie sekcja obok, bo to przecież po prostu stara
    > chłodnica. I przez głupotę takiego druciarza ucierpi nie tylko on (na co
    > w końcu zasłużył), ale i niewinna rodzina.
    > Nie można przewidzieć ani wykoncypować. Można jedynie, posługując się
    > zdrowym rozsądkiem, zmniejszyć do minimum ryzyko.
    > Ale - jak pisałem wcześniej - można mieć różne hobby, nawet jeżdżenie

    Jak ktoś jest normalnie myślący, to nie będzie się wybierał drutowanym
    bolidem w tak dalekie podróże, a zwłaszcza z rodziną. A jak jest na tyle
    niemądry, to nauka będzie go sporo kosztowała. Tym niemniej nie wiemy
    ile twórca wątku jeździ, może tylko "wkoło komina" i jak mu chłodnica
    znowu strzeli to zadzwoni po szwagra i za browara sholują do domu. W
    życiu są różne sytuacje i każdy ma swój rachunek ekonomiczny, a
    chłodnice da się naprawić, nie będzie tak samo sprawna jak nówka, tym
    niemniej jeśli zrobi to fachowy warsztat a nie "Pan Miecio" to powinna
    trochę pojeździć. No chyba, że jest to już taki zmurszału złom, że zaraz
    sie rozsypie w innym miejscu, ale to już pozostaje w ocenie warsztatu.
    Sam mam kilka spraw w samochodach zrobione na tzw. "samoróbkę", ale
    przy minimalnej wiedzy z mechaniki i o materiałach dorabiam brakujące
    elementy zgodnie ze sztuką (przynajmniej tak mi się wydaje) samochód
    przechodzi normalne przeglądy i wiem, że nic mi nie odpadnie w najmniej
    spodziewanym momencie ;)

    PS. Są ludzie, którzy kupują samochody z salonu, bo są humanistami i
    pojęcie "pasek klinowy" wprowadza ich w przerażenie, a są ludzie ze
    zmysłem technicznym lubiący czasem pogrzebać w starych autach. Jak da
    się coś naprawić, to dlaczego tego nie zrobić? Pod warunkiem oczywiście
    zachowania odpowiednich standardów, bo tez nie jestem za drutowaniem
    wszystkiego możliwie najmniejszym kosztem.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 69. Data: 2011-02-21 21:59:04
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-21 18:27, Jotte pisze:

    > Nie wiem czy wiesz, ale narzynanie (pogłębianie) bieżnika stosowano
    > także w oponach samochodów osobowych.

    Stosowano. Nie stosuje się ze względów ekonomicznych. Do ciężarówek zaś
    z tych samych względów się stosuje. Prawo rynku.

    > Nie bardzo rozumiem, co ma oznaczać enigmatyczne określenie proces "w
    > pewym sensie zaplanowany", ale dobra, niech tam.

    Oznacza to tylko i wyłącznie fakt, że producent części zezwala jawnie na
    ingerencję w swój produkt.
    Tak samo, jak dopuszczalne są naprawy każdego innego elementu, którego
    technologia naprawy jest znana.

    > Mam inną teorię. Kierowcy osobówek po prostu już nie kupują nalewajek,
    > wolą zapłacić trochę więcej za nówkę i mieć spokój, a nie zastanawiać
    > się, czy im bieżnik na zakręcie nie odmaszeruje.

    Bo opona jest relatywnie tania względem bieżnikowanej. Tak samo jak
    wymiana końcówki wtryskiwacza względem wymiany całego wtryskiwacza.

    > szoferaki ciężarówek. Opony dość drogie, z uwagi na przebiegi zużywają
    > się szybko, tna koszty działalności gdzie i jak się da.

    .. a opony do ciężarówek są przystosowane do bieżnikowania.

    > ale
    > poddaję pod dyskusję samą ingerencję w elementy konstrukcyjne samochodu.
    > A zdradzisz w takim razie, o co ci chodzi?

    Opisane wyżej.

    > Tylko, że my tu rozmawiamy o samochodach, w ogromnej większości
    > osobowych, codziennego użytku. Może odezwie się jeszcze ktoś, kto
    > pracował przy naprawach silników barek rzecznych, turbin agregatów
    > prądotwórczych wielkiej mocy lub chćby kosiarek do trawy.

    Widzisz różnicę pomiędzy samochodem cywilnym, a sprzętem ciężkim, np.
    budowlanym?

    > Gdzie tu logika? Skoro oryginał był wadliwy, a regenerowany jest mu
    > równowartościowy, to przecież znaczy, że także jest wadliwy!

    Równowartościowy przed wystąpieniem usterki. Skoro działał prawidłowo
    przed uszkodzeniem, był pełnowartościowym elementem.

    > Albo z innej strony. Najpierw producent wprowadził wadliwy element bo
    > się pomylił w czyms tam. Potem ten sam producent dopuszcza naprawę
    > (sic!) uznając element naprawiony za niewadliwy i ty jesteś przekonany,
    > że teraz on się nie myli? Na jakiej podstawie?

    Bo uznał, że błąd konstrukcyjny można wyeliminować poprzez modyfikację
    czy też naprawę. W sposób jaki to ocenił nie jest ważny - skoro sam za
    taką naprawę płacił.

    > Tak, jeśli bym o tym wiedział
    >
    > Przecież sam napisałem: "o którym wiesz", czy czytasz uwaznie?

    Więc uściśliłem swoją wypowiedź. Gdybym wiedział.

    > i równocześnie wiedziałbym w jakiej
    > technologii taki blok został naprawiony.
    >
    > Krótko - wolisz towar naprawiany (czyli wcześniej zepsuty), czy nie
    > naprawiany?

    Tak, jeśli jest naprawiony zgodnie ze sztuką.

    > Pisałem kilkakrotnie, ale chyba i tak nie zostałem przez niektórych
    > zrozumiany. Uszkodzone elementy newralgiczne, których awaria
    > unieruchamia samochód - do wymiany na nowe, bo nie mam przyjemności z
    > jazdy (szczególnie w dalekiej trasie) wsłuchując się w odgłosy wydawane
    > przez maszynę, ani zastanawiać się, czy już znowu pada, czy może jeszcze
    > szczęśliwie nie i czy jak padnie, to da się naprawić i czy starczy na to
    > kasy w danej chwili.

    Dla mnie elementem newralgicznym jest układ kierowniczy i hamulcowy. Tu
    zgoda - tylko nowe części. Cała reszta uzależniona jest tylko od
    kosztów. Jeśli mogę wydać 20zł na szczotki do alternatora, a nie 300zł
    za sam alternator to wymienię szczotki. Analogicznie, skoro mogę usunąć
    wyciek z chłodnicy za 50zł to je wydam, a nie 300zł czy 500zł na nową
    chłodnicę.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 70. Data: 2011-02-21 22:25:42
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Chodzi ci o bledy ortograficzne czy "brudne lapska" ? :)

    chodzi mi o skapstwo do kwadratu i drutowanie za wszelka cene