-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news-zh.switch.
ch!switch.ch!border3.nntp.ams.giganews.com!border1.nntp.ams.giganews.com!border
4.nntp.ams.giganews.com!border2.nntp.ams.giganews.com!nntp.giganews.com!ecngs!f
eeder.ecngs.de!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-02.news.neostrada.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
From: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sens "spawania" chlodnicy
Date: Mon, 21 Feb 2011 22:31:48 +0100
Organization: Dialog Net
Lines: 74
Message-ID: <ijuloi$o03$1@news.dialog.net.pl>
References: <ijt5am$j43$1@inews.gazeta.pl> <ijtn6o$73b$1@news.dialog.net.pl>
<ijtqg1$6bj$1@news.onet.pl> <ijtt4p$ab6$1@news.dialog.net.pl>
<iju01q$rk3$1@news.onet.pl> <iju7ei$fm0$1@news.dialog.net.pl>
<ijujmp$74s$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-4-110.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1298324050 24579 78.8.4.110 (21 Feb 2011 21:34:10 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2011 21:34:10 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351831
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
napisał w wiadomości news:ijujmp$74s$1@news.onet.pl...
>> Nie bardzo rozumiem, co ma oznaczać enigmatyczne określenie proces "w
>> pewym sensie zaplanowany", ale dobra, niech tam.
> Oznacza to tylko i wyłącznie fakt, że producent części zezwala jawnie na
> ingerencję w swój produkt.
A konkretnie, z przykładem i źródłem?
> Tak samo, jak dopuszczalne są naprawy każdego innego elementu, którego
> technologia naprawy jest znana.
Bez sensu. Dopuszczalne są naprawy każdego elementu, chyba że prawo danego
kraju tego zabrania. Producent nie ma nic do gadania.
>> poddaję pod dyskusję samą ingerencję w elementy konstrukcyjne samochodu.
>> A zdradzisz w takim razie, o co ci chodzi?
> Opisane wyżej.
Eee tam, bełkot. Zero konkretów.
> Widzisz różnicę pomiędzy samochodem cywilnym, a sprzętem ciężkim, np.
> budowlanym?
A ty?
>> Gdzie tu logika? Skoro oryginał był wadliwy, a regenerowany jest mu
>> równowartościowy, to przecież znaczy, że także jest wadliwy!
> Równowartościowy przed wystąpieniem usterki. Skoro działał prawidłowo
> przed uszkodzeniem, był pełnowartościowym elementem.
To dopiero logika słoika!
Dopóki się nie zepsuł, to był sprawny, więc był dobry.
A jak sie zepsuł to juz nie był dobry.
Żenadą trąci.
>> Albo z innej strony. Najpierw producent wprowadził wadliwy element bo
>> się pomylił w czyms tam. Potem ten sam producent dopuszcza naprawę
>> (sic!) uznając element naprawiony za niewadliwy i ty jesteś przekonany,
>> że teraz on się nie myli? Na jakiej podstawie?
> Bo uznał, że błąd konstrukcyjny można wyeliminować poprzez modyfikację czy
> też naprawę. W sposób jaki to ocenił nie jest ważny - skoro sam za taką
> naprawę płacił.
Fajna naiwność (tak to eufemistycznie nazwijmy).
Raz się pomylił, może i drugi.
>>> BTW - są druciarnie "naprawiające" pękniete bloki silników, głowice itp.
>>> Kupiłbyś auto o którym wiesz, że tak jest "zregenerowane"?
>> Tak, jeśli bym o tym wiedział
>> Przecież sam napisałem: "o którym wiesz", czy czytasz uwaznie?
> Więc uściśliłem swoją wypowiedź. Gdybym wiedział.
Nic nie uściśliłeś. Powtórzyłeś po mnie, bo nieuważnie i/lub bez zrozumienia
czytałeś.
>> Krótko - wolisz towar naprawiany (czyli wcześniej zepsuty), czy nie
>> naprawiany?
> Tak, jeśli jest naprawiony zgodnie ze sztuką.
Przeczytaj jeszcze raz pytanie, może je zrozumiesz. A moze nawet - o mój
boże - uda ci sie odpowiedzieć z sensem.
> Dla mnie elementem newralgicznym jest układ kierowniczy i hamulcowy. Tu
> zgoda - tylko nowe części. Cała reszta uzależniona jest tylko od kosztów.
> Jeśli mogę wydać 20zł na szczotki do alternatora, a nie 300zł za sam
> alternator to wymienię szczotki.
Cóż za podziwu godny pragmatyzm, jaka przenikliwa analiza ekonomiczna.
Ale co jeśli możesz kupić szczotki za 20 zł + wymiana, co 20k/km vs.
szczotki za 50 zł + wymiana co 80k/km?
> Analogicznie, skoro mogę usunąć wyciek z chłodnicy za 50zł to je wydam, a
> nie 300zł czy 500zł na nową chłodnicę.
Ot, "rozumek" chytruska... a za miesiąc następny wyciek, za 120 zł, chwilę
potem kolejny za 100 i po paru takich operacjach, holowaniach i innych
kosztach nowa chłodnica za 500 + wymiana. Razem np. 1500 + utrata nerwów i
ew. inne szkody. Bardzo mądre.
--
Jotte
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.11 22:55 venioo
- 21.02.11 23:09 J.F.
- 21.02.11 23:08 Jotte
- 21.02.11 23:10 Jotte
- 21.02.11 23:25 szufla
- 22.02.11 00:20 venioo
- 22.02.11 00:31 Olo
- 22.02.11 00:40 Jotte
- 22.02.11 01:06 Jotte
- 22.02.11 07:26 Sylwester Łazar
- 22.02.11 08:15 Iksinski
- 22.02.11 08:51 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 22.02.11 09:16 gregor
- 22.02.11 09:33 J.F.
- 22.02.11 09:44 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=