  • 1. Data: 2011-02-20 20:31:25
    Temat: Biegi wentylatora chłodnicy
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Pacjent to Fabia II, 1.4, z klimatyzacją. Podobno zdechł był I bieg
    wentylatora chłodnicy i nie jest wykluczone że to właśnie jakiś czas
    temu spowodowało zapalenie kontrolki "check engine", skasowanej w ASO ze
    wskazaniem na klimatyzację. Jak zdiagnozować co mogło paść ? Silnik
    wentylatora typowy dla samochodów Skoda/Seat/VW/Audi, wtyczka 3 pinowa.
    Na chłodnicy ( silnika ) jest wyłącznik termiczny ( albo termistor ),
    też 3 pinowy. Wydaje mi się że gdzieś pomiędzy wyłącznikiem a silnikiem
    powinny być jeszcze 2 przekaźniki ( albo jakiś mądrzejszy sterownik )
    dla I i II biegu, tylko producent przekaźniki pochował głębiej pod
    deską, niż bezpieczniki. Gdzie ewentualnie szukać przekaźników - w Fabii
    I trzeba było rozkręcić pół deski. Jak zdiagnozować co mogło paść -
    wyłącznik na chłodnicy / przekaźniki / silnik ( bezpieczniki I i II
    biegu sprawne )? Do wentylatora i jego złącza nie dostanę się bez wizyty
    na kanale.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-02-21 00:28:11
    Temat: Re: Biegi wentylatora chłodnicy
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2011-02-20 20:31, PeJot pisze:
> [...]
    > wyłącznik na chłodnicy / przekaźniki / silnik ( bezpieczniki I i II
    > biegu sprawne )? Do wentylatora i jego złącza nie dostanę się bez wizyty

    Napisz po ludzku: włącza ci się od razu drugi bieg (przy temperaturze
    pierwszego), czy też "czeka" aż nagrzeje się do temp. drugiego biegu?
    Czy masz tylko pierwszy?
    czy jeszcze inaczej?
    Samochód ma tylko wentylator(y) elektryczny(e), czy również mechanicznie
    napędzany z wałka/paska/visco ?

    (naprowadzilo mnie to na moją usterkę z wątku obok :P )

  • 3. Data: 2011-02-21 02:19:42
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    sprawdz rezystor w wentylatorze czy sie nie sfajczyl.

  • 4. Data: 2011-02-21 06:44:38
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-21 00:28, scob pisze:

    > Napisz po ludzku: włącza ci się od razu drugi bieg (przy temperaturze
    > pierwszego), czy też "czeka" aż nagrzeje się do temp. drugiego biegu?

    To drugie.

    > Samochód ma tylko wentylator(y) elektryczny(e), czy również mechanicznie
    > napędzany z wałka/paska/visco ?

    Tylko elektryczne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2011-02-21 06:46:01
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-21 02:19, Michał Gut pisze:
    > sprawdz rezystor w wentylatorze czy sie nie sfajczyl.

    Rezystor, ma być _w samym silniku_ ? Jego wyciągnięcie chyba tylko na
    kanale.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2011-02-21 10:13:19
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Rezystor, ma być _w samym silniku_ ? Jego wyciągnięcie chyba tylko na
    > kanale.

    przy wtyczce w punto jest afair - u ciebie nie wiem
    poza tym do silnika dostaniesz sie bez kanalu. odkrecasz ramke wentylatora i
    wyciagasz ją z wentylatorem

  • 7. Data: 2011-02-21 10:42:29
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-21 10:13, Michał Gut pisze:

    > poza tym do silnika dostaniesz sie bez kanalu. odkrecasz ramke
    > wentylatora i wyciagasz ją z wentylatorem

    Nie bardzo - wentylator siedzi na 3 nożnej ramce, 2 nogi odkręcę od
    góry, ale do ostatniej, na dole nie ma jak dosięgnąć.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2011-02-21 21:20:40
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2011-02-21 10:42, PeJot pisze:

    > Nie bardzo - wentylator siedzi na 3 nożnej ramce, 2 nogi odkręcę od
    > góry, ale do ostatniej, na dole nie ma jak dosięgnąć.

    Karimata panie.. ;-)

  • 9. Data: 2011-02-22 06:59:15
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-21 21:20, scob pisze:

    > Karimata panie.. ;-)

    Może jak będzie zdecydowanie cieplej, bo na razie walka z tematem nie ma
    sensu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem