-
11. Data: 2010-05-06 18:37:56
Temat: Re: sciaga autko
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Wojciech Borczyk pisze:
> On Thu, 6 May 2010, Michał Gut wrote:
>
>> a mnie sprawdzali zbieznosc i byla to u nich podstawa do odrzucenia
>> przegladu
>
> Dziwne, że im się chciało - porządne sprawdzenie geometrii to conajmniej
> kilkadziesiąt minut roboty. A może coś im od razu "wzrokowo" podpadło,
> np. że auto "bokiem" jeździ? ;-)
A co ma ZBIEZNOSC go jezdzenia bokiem?
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
12. Data: 2010-05-06 19:14:39
Temat: Re: sciaga autko
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
MarcinJM pisze:
> Wojciech Borczyk pisze:
>> On Thu, 6 May 2010, Michał Gut wrote:
>>
>>> a mnie sprawdzali zbieznosc i byla to u nich podstawa do odrzucenia
>>> przegladu
>>
>> Dziwne, że im się chciało - porządne sprawdzenie geometrii to
>> conajmniej kilkadziesiąt minut roboty. A może coś im od razu
>> "wzrokowo" podpadło, np. że auto "bokiem" jeździ? ;-)
>
> A co ma ZBIEZNOSC go jezdzenia bokiem?
Tak z opisu nie wynika że auto jeździ bokiem, a raczej że myszkuje w
koleinach.
A na to już nierównoległe prowadzenie kół ma wpływ.
-
13. Data: 2010-05-06 19:15:10
Temat: Re: sciaga autko
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 6 May 2010, MarcinJM wrote:
>> Dziwne, że im się chciało - porządne sprawdzenie geometrii to conajmniej
>> kilkadziesiąt minut roboty. A może coś im od razu "wzrokowo" podpadło, np.
>> że auto "bokiem" jeździ? ;-)
>
> A co ma ZBIEZNOSC go jezdzenia bokiem?
Zbieżność absolutnie nic, geometria już niekoniecznie :)
Pozdrawiam,
W. -
14. Data: 2010-05-06 19:22:08
Temat: Re: sciaga autko
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 6 May 2010, Tomasz Pyra wrote:
> Kilka razy na SKP widziałem sprawdzanie zbieżności każdego samochodu - jedno
> koło jedzie po ruchomej płycie i urządzenie wyświetla wynik
> zbieżnie/rozbieżnie w skali zielono-żółto-czerwono.
Skoro tak piszesz, to z pewnością masz rację. Przynajmniej ja się z czymś
takim jeszcze nie spotkałem. A tak swoją drogą, to jakoś nie bardzo mi się
chce ufać wiarygodności takich pomiarów. Tym bardziej, że dla każdego auta
przewidziane fabrycznie kąty zbieżności są różne.
Pozdrawiam :)
W.
-
15. Data: 2010-05-06 19:34:26
Temat: Re: sciaga autko
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 6 May 2010, J.F. wrote:
> Sprawdzenie to kilka minut. wjechac na stanowisko, zalozyc czujniki,
> kliknac w komputer i wreczyc wydruk :-)
Pozostaje tylko pytanie, jak ten wydruk ma się do rzeczywistości... ;-)
Pamiętam, jak mi w taki sposób kiedyś ustawili zbieżność w jednym z
poznańskich serwisów, którego nazwę póki co pominę. Nie wiem, czy to ten
ich supernowoczesny instrument był "niestrojny", czy też "muzyk się
pomylił", ale skutek był taki, że auto zaczęło mi drzeć opony. Pojechałem
do zupełnie innego warsztatu i tam gość przy pomocy znacznie mniej
skomplikowanego, tradycyjnego sprzętu stwierdził, że zbieżność różni sie
od zaleceń fabrycznych o 3 i pół stopnia :) Po jego regulacji wszystkie
problemy zniknęły, jak ręką odjął ;-)
Pozdrawiam :)
W.
-
16. Data: 2010-05-06 20:08:52
Temat: Re: sciaga autko
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Wojciech Borczyk pisze:
> On Thu, 6 May 2010, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Kilka razy na SKP widziałem sprawdzanie zbieżności każdego samochodu -
>> jedno koło jedzie po ruchomej płycie i urządzenie wyświetla wynik
>> zbieżnie/rozbieżnie w skali zielono-żółto-czerwono.
>
> Skoro tak piszesz, to z pewnością masz rację. Przynajmniej ja się z
> czymś takim jeszcze nie spotkałem. A tak swoją drogą, to jakoś nie
> bardzo mi się chce ufać wiarygodności takich pomiarów. Tym bardziej, że
> dla każdego auta przewidziane fabrycznie kąty zbieżności są różne.
To służy tylko do zgrubnego sprawdzenia zbieżności jak samochód wjeżdża
do hali.
Jak się zapali czerwone to pewnie dopiero się montuje jakiś
dokładniejszy sprzęt już do ustawienia geometrii.
-
17. Data: 2010-05-06 20:10:16
Temat: Re: sciaga autko
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Tomasz Pyra pisze:
>> Skoro tak piszesz, to z pewnością masz rację. Przynajmniej ja się z
>> czymś takim jeszcze nie spotkałem. A tak swoją drogą, to jakoś nie
>> bardzo mi się chce ufać wiarygodności takich pomiarów. Tym bardziej,
>> że dla każdego auta przewidziane fabrycznie kąty zbieżności są różne.
>
Tu link do takiego urządzenia:
http://www.heka.warszawa.pl/FUDIM-plyta-zbieznosci-P
ZK-EU.html
-
18. Data: 2010-05-06 20:31:54
Temat: Re: sciaga autko
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 6 May 2010, Tomasz Pyra wrote:
> Tu link do takiego urządzenia:
> http://www.heka.warszawa.pl/FUDIM-plyta-zbieznosci-P
ZK-EU.html
Dzięki! :)
W.
-
19. Data: 2010-05-06 20:49:43
Temat: Re: sciaga autko
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Wojciech Borczyk pisze:
> On Thu, 6 May 2010, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Tu link do takiego urządzenia:
>> http://www.heka.warszawa.pl/FUDIM-plyta-zbieznosci-P
ZK-EU.html
>
> Dzięki! :)
Tak przy okazji widziałem w SKP bardzo szybką linię do wstępnego
sprawdzenia stanu pojazdu.
Na podobnych płytach były sprawdzane hamulce (diagnosta przyhamowuje
przejeżdżając osią przez płytę) - precyzja też marna, ale asymetrie w
sile hamowania wykryje.
Też jest tam stacjonarny wykrywacz jakiś substancji w spalinach (może i
nawet zwykły wykrywacz tlenku węgla) który zawył raz jak samochód
wjeżdżał do hali i wtedy było sprawdzanie analizatorem.
Do tego miarka na ścianie, na której widać czy wjeżdżając do środka
granica światła-cienia się podnosi czy opada.
W kilka sekund wiele rzeczy jest już jakoś sprawdzonych - jak coś jest
nie tak to dopiero wtedy sie to sprawdza dokładniej.
-
20. Data: 2010-05-08 12:36:17
Temat: Re: sciaga autko
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Wojciech Borczyk pisze:
> On Thu, 6 May 2010, MarcinJM wrote:
>
>>> Dziwne, że im się chciało - porządne sprawdzenie geometrii to
>>> conajmniej kilkadziesiąt minut roboty. A może coś im od razu
>>> "wzrokowo" podpadło, np. że auto "bokiem" jeździ? ;-)
>>
>> A co ma ZBIEZNOSC go jezdzenia bokiem?
>
> Zbieżność absolutnie nic, geometria już niekoniecznie :)
Oczywiscie masz racje: geometria BEZ zbieznosci odpowiada za sciaganie
lub jezdzenie bokiem. Zbieznosc jest wartoscia ZAWSZE symetryczna: po
polowie wartosci na strone, wiec nie moze miec wplywu na sciaganie :)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl