  • Data: 2010-10-15 10:33:49
    Temat: Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.10.2010 09:55, qlphon pisze:
    > ok. co bys proponował, jako starter, odnosnie zabawy z tępiniem robali
    > mikrofalami?
    > naprawdę, chętnie zbuduje urzadzenie 50W zamiast 750

    Może na początek jakiś niewielki klistron refleksowy, tyle że do samych
    eksperymentów z mikrofalami, bo do tępienia robali będą potrzebne moce,
    które i tak są niebezpieczne. Same mikrofale (jako fala
    elektromagnetyczna) robala raczej nie ruszą i musisz w zasadzie
    wykończyć go termicznie (czyt. usmażyć żywcem). Problem w tym, że
    planujesz przypalać robala przez boazerię :-) i tu się pojawia problem,
    bo może się okazać, że boazeria znacznie lepiej pochłania mikrofale
    (zamienia je na ciepło) niż docelowy robal. Efekt będzie taki, że
    boazeria stanie w ogniu, a robal pójdzie dalej swoją drogą ;-)

    > modulacja mocy tez nie jest rozwiązaniem, bo dalej mam armatę, tylko
    > przydławioną

    Modulacja mocy (kluczowanie napięcia anodowego magnetronu) da tyle, że
    efekty termiczne zachodzące podczas pochłaniania mikrofal przez obiekt
    mają swoją bezwładność wynikające z pojemności cieplnej obiektu i jego
    zdolności oddawania ciepła do otoczenia. Czyli podczas takiego
    impulsowego bombardowania mikrofalami o określonej mocy ustali się pewna
    równowaga pomiędzy ciepłem pochłanianym, a oddawanym do otoczenia co za
    tym idzie ustali się średnia temperatura obiektu.

    > dysponuje tym czym dysponuje
    > zdrowego rozsądku też mi nie brakuje

    I tak trzymaj :-) Chodzi mi tylko o to, czy takie "działko mikrofalowe"
    jest dobrym pomysłem do tępienia robactwa.

    Pozdrawiam
    Grzegorz