  • Data: 2010-10-18 07:54:22
    Temat: Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Problem w tym, że planujesz przypalać robala przez boazerię :-) i tu się
    > pojawia problem, bo może się okazać, że boazeria znacznie lepiej pochłania
    > mikrofale (zamienia je na ciepło) niż docelowy robal. Efekt będzie taki,
    > że boazeria stanie w ogniu, a robal pójdzie dalej swoją drogą ;-)

    teoria mówi, że mikrofale o tej czestotliwosci tylko wodę "pobudzają"
    więc wg mojego pomysłu drewno powinno się stosunkowo mało nagrzewać
    bo ma relatywnie niewiela wody
    ale zrobie prosty eksperyment:
    włożę do kuchenki kolek z suchego drewna
    a obok, zeby nie uszkodzic kuchenki, szklanke z wodą

    moze nawet pokusze się o test z robalem
    (wsadze jakiegoś robala w otwór w tym kołku)

    > Modulacja mocy (kluczowanie napięcia anodowego magnetronu) da tyle, że
    > efekty termiczne zachodzące podczas pochłaniania mikrofal przez obiekt
    > mają swoją bezwładność wynikające z pojemności cieplnej obiektu i jego
    > zdolności oddawania ciepła do otoczenia. Czyli podczas takiego impulsowego
    > bombardowania mikrofalami o określonej mocy ustali się pewna równowaga
    > pomiędzy ciepłem pochłanianym, a oddawanym do otoczenia co za tym idzie
    > ustali się średnia temperatura obiektu.

    no nie wiem dokładnie jak to jest, bo przecież, (jesli dobrze czytam
    schemat)
    magnetron w kuchence w ogóle działa "w paczkach" 50Hz
    i ta moc 750W to jest moc uśredniona (moc "cieplna" układu)

    nie dotarłem jeszcze do informacji
    dot. rzeczywistej mocy w piku (radary maja po kilka-kilkadziesią kW)
    ani pattern'u jak kształtuje się emitowana fala
    z takiego domowego magnetronu