  • 131. Data: 2021-01-02 20:47:18
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie chce mi się :)

    No to przegrałeś.

    > Uproszczenie. Założyłem że wartość opałowa węgla jest taka sama jak
    > benzyny w przeliczeniu na kg.

    To żeś pojechał. Dwa razy mniejsza. 20kWh/100 to dane tesli. Nawet jeśli
    nieprawdzie... to zaniżone.

    > Oczywiście nie jest ale błąd rzędu nie
    > przekroczy.

    No pomyliłeś się na wstępie o 100%...

    Moje obliczenia są poprawne - sprawdzał je dżejef - człowiek który
    sztukę przypierdalania się podnisł do rangi dyscypliny naukowej. Skoro
    on nic nie znalazł to ty też nie. 10 milionow samochodów to 10 GW przez
    8 godzin:P

    --
    Shrek

  • 132. Data: 2021-01-02 21:18:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 20:47:18 +0100, Shrek napisał(a):

    > No to przegrałeś.

    > To żeś pojechał. Dwa razy mniejsza. 20kWh/100 to dane tesli. Nawet jeśli
    > nieprawdzie... to zaniżone.

    Nie tak szybko. Owszem, węgiel jest mniej kaloryczny ale sprawność
    silnika auta to 25% a sprawność elektrowni węglowej to 50%. Tak z
    grubsza. Mniejsza kaloryczność akuratnie jest skompensowana przez
    większą sprawność. Więc błędu wielkiego nie zrobiłem a wyliczenie dalej
    trzyma się kupy.
    Sprawdzając twoje wyliczenia: 10 milionów samochodów, 100 km dziennego
    przebiegu na samochód i zużycie 20 kWh/100km daje:
    200 GWh dziennie.
    Bełchatów produkuje ponad 30 TWh rocznie co daje ok. 100 GWh dzienne.
    Zatem, przy moich założeniach potrzeba pół Bełchatowa, przy twoich dwa
    Bełchatowy. Niewielka różnica jak na tak od czapy przyjmowane założenia.
    I tak czy owak, całkiem daleko od tragicznej wizji Radka.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 133. Data: 2021-01-03 00:07:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 2 Jan 2021 09:22:22 +0100, w <y...@4...net>,
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Jakbyś wziął ołówek i kartkę i poświęcił minutę czy dwie na liczenie to
    > byś wiedział że nie masz racji. Zamiast tego wolisz pleść duby smalone.
    > W typowym europejskim kraju trakcja zużywa mniej więcej tyle energii co
    > daje jedna elektrownia.

    Czyli w momencie, gdyby się pojawiły same samochody elektryczne to leżymy i
    kwiczymy, bo prundu jednak nie będzie?

    A te dziesiątki (setki) elektrowni to czym będą zasilane? Wodą, ziemniakami i
    pszenicą?

  • 134. Data: 2021-01-03 01:00:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 2 Jan 2021 12:20:37 +0100, w <1...@4...net>,
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Mógłby napisać precyzyjniej co ma na myśli. Więc zrozumiałem że jego
    > zdaniem nie ma takiego systemu energetycznego który by wytrzymał
    > przestawienie spalinowej części trakcji na elektryczność bez rozbudowy o
    > rząd wielkości mocy zainstalowanej.

    Zacznijmy od tego, że połowa Polaków mieszka w mieszkaniach.
    Jak ładować?

    Mrzonki o nocnych stacjach ładowania od razu sobie darujmy, skoro nie do
    ogarnięcia są miejsca parkingowe.

  • 135. Data: 2021-01-03 07:08:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie tak szybko.

    Zupełnie szybko i dobrze. Masz ilość samochodów, maszilość kilometrów,
    masz ile pali kwh na 100, masz ilośc dni w roku i godzin na dobę. Co
    konkretnie chcesz zakwestionować?

    > Owszem, węgiel jest mniej kaloryczny ale sprawność
    > silnika auta to 25% a sprawność elektrowni węglowej to 50%. Tak z
    > grubsza.

    Tak z grubsza to 43% * 0,9 na sprawnośc przesyłu. Ro razy kolejne 0,8 na
    sprawność ładowarki+akkusów. Razy 0,9 na falownik i silnik.I wychodzi 28%.

    > Mniejsza kaloryczność akuratnie jest skompensowana przez
    > większą sprawność. Więc błędu wielkiego nie zrobiłem a wyliczenie dalej
    > trzyma się kupy.

    Nie trzyma się.

    > Sprawdzając twoje wyliczenia: 10 milionów samochodów, 100 km dziennego
    > przebiegu na samochód i zużycie 20 kWh/100km daje:
    > 200 GWh dziennie.

    Dobra - już wiem gdzie się różnimy - liczymy, że samochody będą ładowane
    w nocy, czyli żeby mieć tą samę energię co rozłożoną na całą dobę musisz
    mieć trzy razy większą moc.

    > Bełchatów produkuje ponad 30 TWh rocznie co daje ok. 100 GWh dzienne.
    > Zatem, przy moich założeniach potrzeba pół Bełchatowa,

    Jak ci wyszło, że skoro potrzeba 200GWh a bełchatów daje 100GWh to
    brakuje pół bełchatowa a nie dwa?

    przy twoich dwa
    > Bełchatowy. Niewielka różnica jak na tak od czapy przyjmowane założenia.
    > I tak czy owak, całkiem daleko od tragicznej wizji Radka.

    No niewielka - dwa bełchatowy to prawie pół systemu energergrtycznego
    polski. Drobiag;P

    --
    Shrek

  • 136. Data: 2021-01-03 07:31:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.01.2021 o 07:08, Shrek pisze:

    BTW: Bełchtów z wiki:

    CO2 - 1080 kg/MWh,

    Co daje 1.08 kwh. Co z kolei daje 21g/100km. Gdzie jest haczyk?

    --
    Shrek

  • 137. Data: 2021-01-03 07:40:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.01.2021 o 07:31, Shrek pisze:
    > W dniu 03.01.2021 o 07:08, Shrek pisze:
    >
    > BTW: Bełchtów z wiki:
    >
    > CO2 - 1080 kg/MWh,
    >
    > Co daje 1.08 kwh. Co z kolei daje 21g/100km. Gdzie jest haczyk?

    Wróć. 1.08kg/1kWh. 20kWh na 100 wychodzi 20,8 kg na 100km czyli 208 g/km.

    Wszytko w normie - więcej niż z spalinka;)

    --
    Shrek

  • 138. Data: 2021-01-03 08:46:03
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Chłopie, trakcja to też samochody.

    Chłopie, na dzień dzisiejszy elektryczne samochody to pomijalny promil.
    Mniejszy od błędu statystycznego więc nie pitol.

    Pozdrawiam

  • 139. Data: 2021-01-03 09:15:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-02 o 11:59, J.F. pisze:

    > [...]
    >
    > Tudziez z przedwojennych rocznikow statystycznych.
    >
    > O ile np na Slasku do szkoly chodzilo ponad 99% dzieci (w 35 ciut
    > mniej), to gdzies na kresach bywalo i 80%.

    Co było rewelacyjnym wynikiem bo tam ukraińców było dużo więcej
    niż brakujące 20% a oni na wsiach olewali polskie szkoły.

    > A to tez komunistyczna propaganda
    > https://www.polskieradio24.pl/39/156/Artykul/2399329
    ,Walka-z-analfabetyzmem-w-II-

    "A ten który był wynikał bardziej z niechęci do używania
    tego co w szkole nauczyli niż z braku szkół."
    I w przypadku dzieci polskich chodziło mi o mieszkańców
    dworskich czworaków którzy na wszystko mieli wywalone,
    nie tylko na umiejętność pisania.

    > Po niemiecku latwiej, po rosyjsku ... litery inne.

    Ja bym powiedział że po niemiecku trudniej bo brak wspólnych wyrazów
    (nie dotyczy śląska). :-)

    > Nie za duzo, bo tez przyszla wojna.

    II Rzyczpospolita istniała 19 lat.
    Mam wrażenie że do Palestyny nie pływały nasze statki
    więcej niż kilka lat. Ale mogę się mylić bo ten temat
    nie interesował mnie specjalnie.

    > Sa i inne ksiazki. Polecam.
    > Tak z pamieci "Pasazer zachorowal. Ale wsiadl z zona. Szukamy tej zony
    > ... on jej nie rozpoznaje, ona jego nie rozpoznaje, ona nie mowi po
    > polsku ... pytamy o co tu chodzi.
    > A bo Anglicy wydaja pozwolenie na cala rodzine. Ja jestem sam, ale co
    > sie ma pozwolenie zmarnowac - my tu w 20 osob jako jedna rodzina" :-)
    >
    > Byl tez rodzial Exodus ... bodajze w Szamanie Morskim.
    > A nie, rozdzial Awantury Arabskie
    >
    > https://www.nemaloknig.net/read-380993/?page=18

    Dzięki. Odświeżę sobie przy okazji.

    > Nie wiadomo jaki % pasazerow w tych klasach, jaki standard klas ...

    Dosyć podobny pomijając że jak statek większy to w trzeciej klasie
    mogli zabrać nie tysiąc a półtora czy dwa tysiące.
    I z tego co pamiętam do pierwszej wojny trzecie klasy w tamtą stronę
    mieli wszyscy wypełnione do końca. Pozostałe nigdy ale w pierwszej i
    drugiej były też powroty do europy.

    > A to w Anglii taki analfabetyzm ? (istotnie, byl spory, tam nie zawsze
    > dbano o szkoly).

    Skoro gazet nie kupuje biedota (bardziej z biedy niż z analfabetyzmu)
    to gazeta nie wydrukuje ciekawego poradnika jak taniej wyemigrować
    do USA. TYm bardziej że linie oceaniczne drukowały w tych gazetach
    swoje reklamy.

    > Ale co za problem zrobic kurs z Anglii, albo zatrzymac sie tam i
    > pobrac pasazerow?

    Dla przysłowiowego niemca czy innego skandynawa?
    Zaporowe podatki i opłaty portowe żeby konkurencji nie robili.

    > W 1 klase droga. I jak pasazer przyzwyczajony, ze ma 5 mies do wyboru,
    > to niezjedzonych moze starczyc na skwarki do kaszy...

    Poszukaj kogoś kto pracuje w kuchni o popytaj co robi się z
    niezjedzonych mięs ale jeszcze niezzieleniałych czyli nadających
    się do spożycia. :-)
    No i homar w kaszy, jak by wyglądało i smakowało?

    > https://www.eurotunnel.com/uk/
    >
    > Tylko musisz pare probnych rezerwacji zrobic, albo
    > https://www.eurotunnel.com/uk/tickets-and-fares/
    >
    > Od 31 do 229 funtow ... a klasa jedna :-)

    Czyli nie kupować dłuższego kampera?
    A strona mocno popierniczna, nawet się nie dogrzebałem
    cennika w zależności od DMC.

    > Jak masz pecha, to Mateusz Zlotousty skasuje ci lot powrotny i
    > bedziesz mial dodatkowe 2 tygodnie urlopu :-)

    To akurat nie nasz mateusz im tak załatwił.
    Nasz co najwyżej mnie zamknie w areszcie domowym na dwa tygodnie.

    > A propos - Anglicy ponoc wprowadzili kwarantanne dla powracajacych z
    > Polski.
    > Ale rodacy nie glupi, mowili, ze wracaja z Niemiec, czesto nie bez
    > racji, skoro samolot np z Berlina byl, albo pociag czy prom z Francji.

    :-)

    > A potem posypaly sie kary ... mozna po logowaniu komorek, albo
    > platnosciach karta ... permanentna inwigilacja ?

    To są koszta nowoczesności i wygody jaka dają karty i telefony.
    Zawsze się znajdzie ten minus.

    > no i kto do kogo doplaca ? :-)

    Za te gabinety jest taka cena że raczej inni pasażerowie nie dopłacają.

    Pozdrawiam

  • 140. Data: 2021-01-03 09:16:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 07:08:59 +0100, Shrek napisał(a):

    > Co konkretnie chcesz zakwestionować?
    O tym zaraz.

    > Tak z grubsza to 43% * 0,9 na sprawnośc przesyłu. Ro razy kolejne 0,8 na
    > sprawność ładowarki+akkusów. Razy 0,9 na falownik i silnik.I wychodzi 28%.
    A policzyłeś straty energii na wydobycie, transport i przetwarzanie
    paliw płynnych od szybu z ropą do cepeenu? Może się okazać że sprawność
    silnika spalinowego to tylko 18% :)

    > Nie trzyma się.
    Jak uwzględnisz te straty o których wyżej to się trzyma.

    > Dobra - już wiem gdzie się różnimy - liczymy, że samochody będą ładowane
    > w nocy, czyli żeby mieć tą samę energię co rozłożoną na całą dobę musisz
    > mieć trzy razy większą moc.
    Dziwne założenie. EV można ładować i w dzień, nie wiedziałeś? Po moim
    gródku jeżdżą autobusy EV. Na pętlach mają ładowarki i jak zakończą kurs
    to pantograf w górę a kierowca na siusiu.

    > Jak ci wyszło, że skoro potrzeba 200GWh a bełchatów daje 100GWh to
    > brakuje pół bełchatowa a nie dwa?
    A to se sprawdź jekeś ciekaw, podałem założenia.

    > No niewielka - dwa bełchatowy to prawie pół systemu energergrtycznego
    > polski. Drobiag;P
    Naciągasz rzeczywistość, uważaj bo urwiesz :) Dwa Bełchatowy to 10 GW a
    system Polski to 45 GW. Więc to jakieś 22%. A poza tym, nie 2 Bełchatowy
    tylko półtora bo tyle wynosi różnica miedzy naszymi obliczeniami.

    I wciąż pamiętaj, że chodziło mi tylko o wykazanie Radkowi że przejście
    na trakcję elektryczną jest możliwe bez nadzwyczajnej rozbudowy
    energetyki, cbdo. A nie o sprzeczanie się z tobą o jeden czy dwa
    Bełchatowy :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-