  • 141. Data: 2021-01-03 10:53:50
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A policzyłeś straty energii na wydobycie, transport i przetwarzanie
    > paliw płynnych od szybu z ropą do cepeenu? Może się okazać że sprawność
    > silnika spalinowego to tylko 18% :)

    A ty policzyłeś na węgiel?

    > A to se sprawdź jekeś ciekaw, podałem założenia.

    Ale tu nie ma nic do zakładania 200 nie równa się połowa 100.

    > Naciągasz rzeczywistość, uważaj bo urwiesz :) Dwa Bełchatowy to 10 GW a
    > system Polski to 45 GW.

    Nie naciągam - sprawdź godzinowe obciążenie i powiec kiedy tam jest
    ponad 40GW.

    > I wciąż pamiętaj, że chodziło mi tylko o wykazanie Radkowi że przejście
    > na trakcję elektryczną jest możliwe bez nadzwyczajnej rozbudowy
    > energetyki, cbdo. A nie o sprzeczanie się z tobą o jeden czy dwa
    > Bełchatowy :)

    Pisałeś, że to jedna średnia elektrownia, a teraz wcyhodzi ci że dwie
    największe:P

    --
    Shrek

  • 142. Data: 2021-01-03 11:35:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 10:53:50 +0100, Shrek napisał(a):

    > Pisałeś, że to jedna średnia elektrownia, a teraz wcyhodzi ci że dwie
    > największe:P

    Shrek, chcesz wyjść z nowym rokiem na netowego pieniacza? Primo to tobie
    wyszło że dwie. Mnie wyszło pół. Secundo, nie jest ważne czy pół czy
    dwie. Ważne jest że nie dwadzieścia i to chciałem wykazać. Jak nie
    dotarło, to weź młotek i postukaj się po makówie, pewnie i tak nie
    pomoże ale przynajmniej będziesz miał zajęcie :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 143. Data: 2021-01-03 12:11:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mógłby napisać precyzyjniej co ma na myśli. Więc zrozumiałem że jego
    > zdaniem nie ma takiego systemu energetycznego który by wytrzymał
    > przestawienie spalinowej części trakcji na elektryczność bez rozbudowy o
    > rząd wielkości mocy zainstalowanej.

    Tak z grubsza trzeba rozbudować o około 10% całą produkcję energii
    elektrycznej w Polsce. Czy to jest o rząd wielkości?
    Przesył i dystrybucja tej energii, to kolejny szczególik w tym równaniu.

  • 144. Data: 2021-01-03 12:31:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Shrek, chcesz wyjść z nowym rokiem na netowego pieniacza? Primo to tobie
    > wyszło że dwie. Mnie wyszło pół.

    I źle ci wyszło - dostałeś wyliczenia - nie ma w nich magii, tylko
    czysta fizyka i matematyka.

    Secundo, nie jest ważne czy pół czy
    > dwie. Ważne jest że nie dwadzieścia i to chciałem wykazać.

    Jest ważne - między średnią elektrownią zawodową a dwona największymi
    jest różnica 1/3 systemu energetycznego kraju.

    --
    Shrek

  • 145. Data: 2021-01-04 10:02:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    Sunday, January 3, 2021, 12:11:09 PM, you wrote:

    > Tak z grubsza trzeba rozbudować o około 10% całą produkcję energii
    > elektrycznej w Polsce. Czy to jest o rząd wielkości?
    > Przesył i dystrybucja tej energii, to kolejny szczególik w tym równaniu.

    Mam za dużo osób pobanowanych i mało widzę z tego wątku. Jednak
    zadziwia mnie rozumowanie elektrofobów - jakby ta zmiana miała nadejść
    z dnia na dzień i absolutnie każdy byłby zmuszony do wymiany samochodu
    na elektryczny już zaraz, natychmiast.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 146. Data: 2021-01-04 10:52:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 10:02:04 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Mam za dużo osób pobanowanych

    Mnie też masz, więc nie liczę że ten post przeczytasz. Wszelako jest
    dobry zwyczaj - raz do roku wypuszczasz wszystkie trole z klatki :)
    Potem możesz stopniowo je pozamykać na powrót.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 147. Data: 2021-01-04 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > W nocy słabiej wieje.
    >
    > https://elektrownie-tanio.net/img/energia_wiatru2.gi

    dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 148. Data: 2021-01-04 13:24:07
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 30.12.2020 16:04, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Albo Wiedeń, albo Bratysława;) Wszystkie w mniej więcej takiej
    > odległości...

    No w Bratysławie to by było ciężko ;) - w tym kierunku to wspomniany
    Wiedeń lub Budapeszt :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 149. Data: 2021-01-04 16:04:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    > elektrofobów

    I którzy to?

    > z dnia na dzień i absolutnie każdy byłby zmuszony do wymiany samochodu
    > na elektryczny już zaraz, natychmiast.

    Nikt nie pisze, że z dnia na dzień, ale zdaje się, że mamy do 2050
    zrezygnować z węgla, dziś około 67% elektrycznej wytwarzane jest u nasz
    z węgla. A tu jeszcze trzeba o jakieś 10% zwiększyć produkcję energii,
    żeby móc zasilić te samochody. To ja się pytam z czego mamy ten prąd
    produkować?

  • 150. Data: 2021-01-04 16:11:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 16:04:39 +0100, nadir napisał(a):

    > To ja się pytam z czego mamy ten prąd
    > produkować?

    Zamykamy wyeksploatowaną rafinerię w Policach i nie budujemy nowej.
    Zamykamy wszystkie (oprócz Bogdanki) kopalnie węgla i już mamy zysk w
    postaci braku konieczności dotowania i braku kosztów eksploatacji. Z
    tego budujemy tą nową elektrownię, oczywiście atomową (Na odejście od
    atomu to może stać Niemcy a i to nie wiadomo do końca, pewnie się
    jeszcze przeproszą z atomem).
    --
    Jacek
    -I hate haters-