-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.org!reader02.eternal-
september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Date: Sun, 3 Jan 2021 09:16:21 +0100
Organization: Bambucco.Corp.Ltd
Lines: 56
Message-ID: <ytk92jrywwd.191sj7znm3ch8$.dlg@40tude.net>
References: <5fe584eb$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@4...net> <rs5hu2$kir$1@dont-email.me>
<k9za4vaqdf75$.5ztkpbctsqxs.dlg@40tude.net>
<5fe650d9$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<u...@4...net>
<a...@4...com>
<y...@4...net>
<5ff03e88$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<1c2uxha9w7gxy.lpu1an02b9zr$.dlg@40tude.net>
<5ff04f4f$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<1n2665jr3yvuh$.19b6hr2x1evjq.dlg@40tude.net>
<5ff0701a$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<18hh6ju197ou8$.1cbcrhpsgh07z.dlg@40tude.net>
<5ff0a1d2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<e1or008owld5.7gj56gm4k73b$.dlg@40tude.net>
<5ff0aa83$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<1tnork0ljdfjw$.1l2bshz45mvrk.dlg@40tude.net>
<5ff0cdc5$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<o9c931jgzujo.gzcsfbgtp19y$.dlg@40tude.net>
<5ff15f7b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="744de00282ac4a48514082b93a4220bd";
logging-data="22190";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+rSEkUVJ6gEO/JW0bC+aGJ"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:oQ0ZN6+zrhaqW+LAtG62bKjaPXY=
X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
t.<O
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689295
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 3 Jan 2021 07:08:59 +0100, Shrek napisał(a):
> Co konkretnie chcesz zakwestionować?
O tym zaraz.
>
>> Owszem, węgiel jest mniej kaloryczny ale sprawność
>> silnika auta to 25% a sprawność elektrowni węglowej to 50%. Tak z
>> grubsza.
>
> Tak z grubsza to 43% * 0,9 na sprawnośc przesyłu. Ro razy kolejne 0,8 na
> sprawność ładowarki+akkusów. Razy 0,9 na falownik i silnik.I wychodzi 28%.
A policzyłeś straty energii na wydobycie, transport i przetwarzanie
paliw płynnych od szybu z ropą do cepeenu? Może się okazać że sprawność
silnika spalinowego to tylko 18% :)
>
>> Mniejsza kaloryczność akuratnie jest skompensowana przez
>> większą sprawność. Więc błędu wielkiego nie zrobiłem a wyliczenie dalej
>> trzyma się kupy.
>
> Nie trzyma się.
Jak uwzględnisz te straty o których wyżej to się trzyma.
>
>> Sprawdzając twoje wyliczenia: 10 milionów samochodów, 100 km dziennego
>> przebiegu na samochód i zużycie 20 kWh/100km daje:
>> 200 GWh dziennie.
>
> Dobra - już wiem gdzie się różnimy - liczymy, że samochody będą ładowane
> w nocy, czyli żeby mieć tą samę energię co rozłożoną na całą dobę musisz
> mieć trzy razy większą moc.
Dziwne założenie. EV można ładować i w dzień, nie wiedziałeś? Po moim
gródku jeżdżą autobusy EV. Na pętlach mają ładowarki i jak zakończą kurs
to pantograf w górę a kierowca na siusiu.
>
>> Bełchatów produkuje ponad 30 TWh rocznie co daje ok. 100 GWh dzienne.
>> Zatem, przy moich założeniach potrzeba pół Bełchatowa,
>
> Jak ci wyszło, że skoro potrzeba 200GWh a bełchatów daje 100GWh to
> brakuje pół bełchatowa a nie dwa?
A to se sprawdź jekeś ciekaw, podałem założenia.
>
> No niewielka - dwa bełchatowy to prawie pół systemu energergrtycznego
> polski. Drobiag;P
Naciągasz rzeczywistość, uważaj bo urwiesz :) Dwa Bełchatowy to 10 GW a
system Polski to 45 GW. Więc to jakieś 22%. A poza tym, nie 2 Bełchatowy
tylko półtora bo tyle wynosi różnica miedzy naszymi obliczeniami.
I wciąż pamiętaj, że chodziło mi tylko o wykazanie Radkowi że przejście
na trakcję elektryczną jest możliwe bez nadzwyczajnej rozbudowy
energetyki, cbdo. A nie o sprzeczanie się z tobą o jeden czy dwa
Bełchatowy :)
--
Jacek
-I hate haters-
Następne wpisy z tego wątku
- 03.01.21 10:53 Shrek
- 03.01.21 11:35 Jacek Maciejewski
- 03.01.21 12:11 nadir
- 03.01.21 12:31 Shrek
- 04.01.21 10:02 RoMan Mandziejewicz
- 04.01.21 10:52 Jacek Maciejewski
- 04.01.21 11:59 Budzik
- 04.01.21 13:24 Mirek Ptak
- 04.01.21 16:04 nadir
- 04.01.21 16:11 Jacek Maciejewski
- 04.01.21 17:39 TomN
- 04.01.21 20:26 nadir
- 04.01.21 21:45 cef
- 04.01.21 22:17 Shrek
- 05.01.21 00:08 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=