eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal › Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.org!reader02.eternal-
    september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Date: Sun, 3 Jan 2021 09:16:21 +0100
    Organization: Bambucco.Corp.Ltd
    Lines: 56
    Message-ID: <ytk92jrywwd.191sj7znm3ch8$.dlg@40tude.net>
    References: <5fe584eb$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@4...net> <rs5hu2$kir$1@dont-email.me>
    <k9za4vaqdf75$.5ztkpbctsqxs.dlg@40tude.net>
    <5fe650d9$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <u...@4...net>
    <a...@4...com>
    <y...@4...net>
    <5ff03e88$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <1c2uxha9w7gxy.lpu1an02b9zr$.dlg@40tude.net>
    <5ff04f4f$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <1n2665jr3yvuh$.19b6hr2x1evjq.dlg@40tude.net>
    <5ff0701a$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <18hh6ju197ou8$.1cbcrhpsgh07z.dlg@40tude.net>
    <5ff0a1d2$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <e1or008owld5.7gj56gm4k73b$.dlg@40tude.net>
    <5ff0aa83$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <1tnork0ljdfjw$.1l2bshz45mvrk.dlg@40tude.net>
    <5ff0cdc5$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <o9c931jgzujo.gzcsfbgtp19y$.dlg@40tude.net>
    <5ff15f7b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="744de00282ac4a48514082b93a4220bd";
    logging-data="22190";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+rSEkUVJ6gEO/JW0bC+aGJ"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:oQ0ZN6+zrhaqW+LAtG62bKjaPXY=
    X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
    t.<O
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689295
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 07:08:59 +0100, Shrek napisał(a):

    > Co konkretnie chcesz zakwestionować?
    O tym zaraz.
    >
    >> Owszem, węgiel jest mniej kaloryczny ale sprawność
    >> silnika auta to 25% a sprawność elektrowni węglowej to 50%. Tak z
    >> grubsza.
    >
    > Tak z grubsza to 43% * 0,9 na sprawnośc przesyłu. Ro razy kolejne 0,8 na
    > sprawność ładowarki+akkusów. Razy 0,9 na falownik i silnik.I wychodzi 28%.
    A policzyłeś straty energii na wydobycie, transport i przetwarzanie
    paliw płynnych od szybu z ropą do cepeenu? Może się okazać że sprawność
    silnika spalinowego to tylko 18% :)
    >
    >> Mniejsza kaloryczność akuratnie jest skompensowana przez
    >> większą sprawność. Więc błędu wielkiego nie zrobiłem a wyliczenie dalej
    >> trzyma się kupy.
    >
    > Nie trzyma się.
    Jak uwzględnisz te straty o których wyżej to się trzyma.
    >
    >> Sprawdzając twoje wyliczenia: 10 milionów samochodów, 100 km dziennego
    >> przebiegu na samochód i zużycie 20 kWh/100km daje:
    >> 200 GWh dziennie.
    >
    > Dobra - już wiem gdzie się różnimy - liczymy, że samochody będą ładowane
    > w nocy, czyli żeby mieć tą samę energię co rozłożoną na całą dobę musisz
    > mieć trzy razy większą moc.
    Dziwne założenie. EV można ładować i w dzień, nie wiedziałeś? Po moim
    gródku jeżdżą autobusy EV. Na pętlach mają ładowarki i jak zakończą kurs
    to pantograf w górę a kierowca na siusiu.
    >
    >> Bełchatów produkuje ponad 30 TWh rocznie co daje ok. 100 GWh dzienne.
    >> Zatem, przy moich założeniach potrzeba pół Bełchatowa,
    >
    > Jak ci wyszło, że skoro potrzeba 200GWh a bełchatów daje 100GWh to
    > brakuje pół bełchatowa a nie dwa?
    A to se sprawdź jekeś ciekaw, podałem założenia.

    >
    > No niewielka - dwa bełchatowy to prawie pół systemu energergrtycznego
    > polski. Drobiag;P
    Naciągasz rzeczywistość, uważaj bo urwiesz :) Dwa Bełchatowy to 10 GW a
    system Polski to 45 GW. Więc to jakieś 22%. A poza tym, nie 2 Bełchatowy
    tylko półtora bo tyle wynosi różnica miedzy naszymi obliczeniami.

    I wciąż pamiętaj, że chodziło mi tylko o wykazanie Radkowi że przejście
    na trakcję elektryczną jest możliwe bez nadzwyczajnej rozbudowy
    energetyki, cbdo. A nie o sprzeczanie się z tobą o jeden czy dwa
    Bełchatowy :)


    --
    Jacek
    -I hate haters-

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: