eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"rzetelna" wiedza redaktora z gazety :PRe: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganew
    s.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
    strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 06 May 2012 01:42:19 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0.2) Gecko/20120216 Firefox/10.0.2
    SeaMonkey/2.7.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
    References: <4f983355$1@news.home.net.pl> <jn9gej$l1h$1@mx1.internetia.pl>
    <jn9kof$at7$1@inews.gazeta.pl> <jn9m96$djk$1@mx1.internetia.pl>
    <4f9861e6$1@news.home.net.pl>
    <xlkulmp4trte$.15dh6j1huzi3h.dlg@40tude.net>
    <4fa1d42b$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <jntqmu$8i8$1@mx1.internetia.pl>
    <4fa2f4bc$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <1rj0brq1n9fi4.9ccc49a9rbdi$.dlg@40tude.net>
    <3...@p...pl.invalid>
    In-Reply-To: <3...@p...pl.invalid>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 48
    Message-ID: <4fa5bad6$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.33.31
    X-Trace: 1336261334 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1300 79.191.33.31:11134
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:630644
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello J.F.,
    >
    > Friday, May 4, 2012, 1:47:18 PM, you wrote:
    >
    >>>> Poczytaj trochę o systemach spalania silników tłokowych to zrozumiesz
    >>>> iloma parametrami można przyciąć spalanie stukowe. Na początek opóźnia
    >>>> się zapłon, jak nie wystarczy - zmniejsza napełnienie
    >>> W jaki sposób w silniku wolnossacym chcesz zmniejszyć napełnienie? W
    >>> silniku benzynowym to uchylenie przepustnicy decyduje o napełnianiu.
    >>> Zawory jeszcze nie są sterowane niezaleznie...
    >> Ale jest wariator, vgis, czasem sprezarka, a ostatnio to i precyzyjny
    >> wtrysk paliwa do cylindra :-)
    >>>> W efekcie silnik projektowany na LO94 zupełnie bezpiecznie może
    >>>> pracować przy LO70.
    >>> Myślę, że braknie mu zakresu regulacji opóźnienia zapłonu.
    >>>> Tylko mułowaty będzie niezmiernie.
    >>>> Pamiętasz "oktanoselektor" w PF125P i Polonezie?
    >>> Ale co Ty porównujesz?
    >> No wlasnie - na tym oktanoselektorze to jaki byl zakres ?
    >
    > Silnik byl dostosowany do niebieskiej a oktanoselektor zmienial tylko
    > wyprzedzenie zapłonu.

    Nie. Silnik był według specyfikacji dostosowany do żółtej (LO95) a
    oktanoselektor pozwalał w warunkach bojowych jechać na niebieskiej
    (LO78) z zachowaniem dodatkowych ograniczeń (nie obciążać silnika ma
    niskich obrotach!).

    Czyli głupim przestawieniem zapłonu śrubką dało się przejść z LO95 na
    LO78 - czy nadal twierdzisz że skomputeryzowany silnik mający możliwość
    dowolnego dławienia przepustnicą, dowolnego dawkowania paliwa i
    dowolnego wyboru momentu (a w większości przypadków i energii iskry)
    zapłonu potrafi mniej?

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: