-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganew
s.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neos
trada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 06 May 2012 01:42:19 +0200
From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Reply-To: d...@n...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0.2) Gecko/20120216 Firefox/10.0.2
SeaMonkey/2.7.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
References: <4f983355$1@news.home.net.pl> <jn9gej$l1h$1@mx1.internetia.pl>
<jn9kof$at7$1@inews.gazeta.pl> <jn9m96$djk$1@mx1.internetia.pl>
<4f9861e6$1@news.home.net.pl>
<xlkulmp4trte$.15dh6j1huzi3h.dlg@40tude.net>
<4fa1d42b$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
<jntqmu$8i8$1@mx1.internetia.pl>
<4fa2f4bc$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<1rj0brq1n9fi4.9ccc49a9rbdi$.dlg@40tude.net>
<3...@p...pl.invalid>
In-Reply-To: <3...@p...pl.invalid>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 48
Message-ID: <4fa5bad6$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.33.31
X-Trace: 1336261334 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1300 79.191.33.31:11134
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:630644
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> Hello J.F.,
>
> Friday, May 4, 2012, 1:47:18 PM, you wrote:
>
>>>> Poczytaj trochę o systemach spalania silników tłokowych to zrozumiesz
>>>> iloma parametrami można przyciąć spalanie stukowe. Na początek opóźnia
>>>> się zapłon, jak nie wystarczy - zmniejsza napełnienie
>>> W jaki sposób w silniku wolnossacym chcesz zmniejszyć napełnienie? W
>>> silniku benzynowym to uchylenie przepustnicy decyduje o napełnianiu.
>>> Zawory jeszcze nie są sterowane niezaleznie...
>> Ale jest wariator, vgis, czasem sprezarka, a ostatnio to i precyzyjny
>> wtrysk paliwa do cylindra :-)
>>>> W efekcie silnik projektowany na LO94 zupełnie bezpiecznie może
>>>> pracować przy LO70.
>>> Myślę, że braknie mu zakresu regulacji opóźnienia zapłonu.
>>>> Tylko mułowaty będzie niezmiernie.
>>>> Pamiętasz "oktanoselektor" w PF125P i Polonezie?
>>> Ale co Ty porównujesz?
>> No wlasnie - na tym oktanoselektorze to jaki byl zakres ?
>
> Silnik byl dostosowany do niebieskiej a oktanoselektor zmienial tylko
> wyprzedzenie zapłonu.
Nie. Silnik był według specyfikacji dostosowany do żółtej (LO95) a
oktanoselektor pozwalał w warunkach bojowych jechać na niebieskiej
(LO78) z zachowaniem dodatkowych ograniczeń (nie obciążać silnika ma
niskich obrotach!).
Czyli głupim przestawieniem zapłonu śrubką dało się przejść z LO95 na
LO78 - czy nadal twierdzisz że skomputeryzowany silnik mający możliwość
dowolnego dławienia przepustnicą, dowolnego dawkowania paliwa i
dowolnego wyboru momentu (a w większości przypadków i energii iskry)
zapłonu potrafi mniej?
--
Darek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
- Laptop MSI się nie uruchamia.
- Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
- masowe programowanie AVR
- Fajny pomysł na monitor z klawiaturą
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- Wieszanie się przy aktywnym SMP
- Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- Odkurzacz mnie bije :(
- Rapsberry Pi i synchronizacja plików
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł
- 2024-10-17 Prośba o identyfikację komponentu
- 2024-10-17 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-10-17 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-10-17 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-17 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-17 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-17 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-17 Brat k.o.medianta