eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P › Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
    Date: Thu, 3 May 2012 23:46:32 +0200
    Organization: Squadack
    Lines: 42
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
    References: <4f983355$1@news.home.net.pl> <jn9gej$l1h$1@mx1.internetia.pl>
    <jn9kof$at7$1@inews.gazeta.pl> <jn9m96$djk$1@mx1.internetia.pl>
    <4f9861e6$1@news.home.net.pl>
    <xlkulmp4trte$.15dh6j1huzi3h.dlg@40tude.net>
    <4fa1d42b$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <jntqmu$8i8$1@mx1.internetia.pl>
    <4fa2f4bc$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1336081592 20600 87.205.121.39 (3 May 2012 21:46:32 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 3 May 2012 21:46:32 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <4fa2f4bc$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Comment-To: Dariusz K. Ładziak
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:630587
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Dariusz,

    Thursday, May 3, 2012, 11:12:28 PM, you wrote:

    >>> współczesny silnik (a
    >>> raczej jego skomputeryzowana elektronika) po prostu przy pierwszych
    >>> objawach spalania stukowego skoryguje moment zapłonu...
    >>> Silnik przestanie wchodzić na obroty i moc straci.
    >> A co to pomoże na spalanie stukowe? Afaik żeby mu zapobiec to trzeba by
    >> zredukować stopień kompresji a to chyba ciężko wykonać.
    > Poczytaj trochę o systemach spalania silników tłokowych to zrozumiesz
    > iloma parametrami można przyciąć spalanie stukowe. Na początek opóźnia
    > się zapłon, jak nie wystarczy - zmniejsza napełnienie

    W jaki sposób w silniku wolnossacym chcesz zmniejszyć napełnienie? W
    silniku benzynowym to uchylenie przepustnicy decyduje o napełnianiu.
    Zawory jeszcze nie są sterowane niezaleznie...

    > i dawkę paliwa

    Ejże! A co z EGT i NOx zrobisz? Chcesz, żeby tłoki spłynęły?

    > (przecież gaźników już nie ma!).

    No i własnie dlatego ECU nie dłubioe przy dawce, bo musi pilnować
    stechiometrii.

    > W efekcie silnik projektowany na LO94 zupełnie bezpiecznie może
    > pracować przy LO70.

    Myślę, że braknie mu zakresu regulacji opóźnienia zapłonu.

    > Tylko mułowaty będzie niezmiernie.
    > Pamiętasz "oktanoselektor" w PF125P i Polonezie?

    Ale co Ty porównujesz?

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: