-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
Date: Thu, 3 May 2012 23:46:32 +0200
Organization: Squadack
Lines: 42
Sender: r...@n...agh.edu.pl
Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
References: <4f983355$1@news.home.net.pl> <jn9gej$l1h$1@mx1.internetia.pl>
<jn9kof$at7$1@inews.gazeta.pl> <jn9m96$djk$1@mx1.internetia.pl>
<4f9861e6$1@news.home.net.pl>
<xlkulmp4trte$.15dh6j1huzi3h.dlg@40tude.net>
<4fa1d42b$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
<jntqmu$8i8$1@mx1.internetia.pl>
<4fa2f4bc$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1336081592 20600 87.205.121.39 (3 May 2012 21:46:32 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 3 May 2012 21:46:32 +0000 (UTC)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <4fa2f4bc$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
X-Comment-To: Dariusz K. Ładziak
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:630587
[ ukryj nagłówki ]Hello Dariusz,
Thursday, May 3, 2012, 11:12:28 PM, you wrote:
>>> współczesny silnik (a
>>> raczej jego skomputeryzowana elektronika) po prostu przy pierwszych
>>> objawach spalania stukowego skoryguje moment zapłonu...
>>> Silnik przestanie wchodzić na obroty i moc straci.
>> A co to pomoże na spalanie stukowe? Afaik żeby mu zapobiec to trzeba by
>> zredukować stopień kompresji a to chyba ciężko wykonać.
> Poczytaj trochę o systemach spalania silników tłokowych to zrozumiesz
> iloma parametrami można przyciąć spalanie stukowe. Na początek opóźnia
> się zapłon, jak nie wystarczy - zmniejsza napełnienie
W jaki sposób w silniku wolnossacym chcesz zmniejszyć napełnienie? W
silniku benzynowym to uchylenie przepustnicy decyduje o napełnianiu.
Zawory jeszcze nie są sterowane niezaleznie...
> i dawkę paliwa
Ejże! A co z EGT i NOx zrobisz? Chcesz, żeby tłoki spłynęły?
> (przecież gaźników już nie ma!).
No i własnie dlatego ECU nie dłubioe przy dawce, bo musi pilnować
stechiometrii.
> W efekcie silnik projektowany na LO94 zupełnie bezpiecznie może
> pracować przy LO70.
Myślę, że braknie mu zakresu regulacji opóźnienia zapłonu.
> Tylko mułowaty będzie niezmiernie.
> Pamiętasz "oktanoselektor" w PF125P i Polonezie?
Ale co Ty porównujesz?
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.12 13:47 J.F.
- 04.05.12 14:49 RoMan Mandziejewicz
- 06.05.12 01:42 Dariusz K. Ładziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=