-
341. Data: 2015-05-20 11:09:00
Temat: Re: rondo
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Wed, 20 May 2015 10:01:23 +0200
LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:
> Kontekstu nie rozumiesz. Kombinujesz wciąż ze zmianą pasa, biegnącego
> równolegle do twojego na którym jest znak P-8a. Ten znak nakazuje ci
> jazdę tym pasem w tym kierunku.
Nakazuje Ci JEDYNIE jazdę w określonym kierunku z tego pasa, ale nie zabrania Ci go
zmienić, co już Ci udowodniłem na przykładzie z Doliki Służewieckiej, który raczyłeś
zignorować.
> Jesli sobie zmienisz pas a na sąsiednim
> pasie _nie_ będzie P-8a, możesz również zmienić kierunek, bo już nic Ci
> tego nie zabrania
Dokładnie tak, ale zgodnie z Art. 22.1.
> No i na cholere są te strzałki?
Aby uporządkować ruch na skrzyżowaniu i uczynić go jak najpłynniejszym i jak najmniej
kolizyjnym. Ale przedewszystkim po to, aby uświadomić co mniej ogarniętym jak się
poruszać na danym skrzyżowaniu i pokazać im, że mimo postawionego C12 na wlocie, nie
jest to klasyczne skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
--
pozdrawiam
szerszeń
-
342. Data: 2015-05-20 11:11:00
Temat: Re: rondo
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Wed, 20 May 2015 10:56:45 +0200
LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:
> Wychodzi dokładnie w tym miejscu, że dla jednych kreski są ważniejsze od
> znaków.
Szczególnie jak ktoś nie rozumie znaków, przepisów i nie patrzy globalnie na całe
skrzyżówanie, ze wszystkimi znakami i liniami i potem twierdzi że wymalowane pasy
niczego nie zmieniają i może ich nie być ;)
--
pozdrawiam
szerszeń
-
343. Data: 2015-05-20 11:19:59
Temat: Re: rondo
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
W dniu 2015-05-20 o 11:03, szerszen pisze:
> On Wed, 20 May 2015 10:45:59 +0200
> LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:
>
>
>
>> Art 22.1 niczego nie zabrania. Czytaj ze zrozumieniem :> Art 22.1 podaje
>> KIEDY jest możliwość i pisałem już, że jest to subtelna różnica w
>> rozumieniu tego zapisu.
>
> Bzdura :)
> Art. 22.1 mówi o zachowaniu ostrożności przy zmianie pasa. Ty naprawde nie umiesz
czytać ze zrozumieniem?
Cytnę i podkreślę bo jesteś chyba ślepy:
Kierujący pojazdem _może_ zmienić kierunek jazdy
^^^^^^^^
Jest tu coś o zabranianiu? Nie. Nie rozumiesz DOZWOLENIA, ale
ZABRONIENIE tak. Dla Ciebie, coś co nie jest zabronione jest dozwolone,
pomimo ze NAKAZUJE coś innego (trudne) wiem :]
>
>> A jeśli będzie tam 5 pasów w lewo to też nie musisz się zbliżać do lewej
>> krawędzi :)
>
> Ale o czym ty nzowu piszesz, uciekasz a jakieś absurdy, a co bardziej niepasujące
ci pytania, jak to o zmianę pasa w Dolince Słuzewieckiej ignorujesz.
To se kliknij na link, który podałeś. Mi nie działa.
>> Dla mnie zrozumiałym jest P-8a, który daje NAKAZ JAZDY PROSTO danym
>> pasem, podobnie jak C-5 z tą różnicą że C-5 daje nam możliwość zmiany
>> pasa ruchu ale P-8a nie.
>
> Podaj przepis, który zabrania Ci zmiany pasa przy jakimkolwiek znaku z rodziny P8,
jak nie jesteś w stanie, to napisz może do KRD niech zrobią to za Ciebie ;)
Skoro nie rozumiesz słowa NAKAZ a tylko ZAKAZ to jak z Tobą dyskutować?
--
LordBluzg(R)
Have you heard the news? The dogs are dead!
You better stay home and do as you're told.
Get out of the road if you want to grow old.
-
344. Data: 2015-05-20 12:13:29
Temat: Re: rondo
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Wed, 20 May 2015 11:19:59 +0200
LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:
> Kierujący pojazdem _może_ zmienić kierunek jazdy
> ^^^^^^^^
> Jest tu coś o zabranianiu? Nie. Nie rozumiesz DOZWOLENIA, ale
> ZABRONIENIE tak. Dla Ciebie, coś co nie jest zabronione jest dozwolone,
> pomimo ze NAKAZUJE coś innego (trudne) wiem :]
Dla mnie nie ma tu nic trudnego, to ty jakąś dziwną logikę wprowadzasz podając ten
art. jako zakazujący Ci zmiany pasa na P8 :)
> To se kliknij na link, który podałeś. Mi nie działa.
Oczywiście ;)
Masz https://www.google.pl/maps/dir//52.1678045,21.035461
1/@52.167668,21.0353757,61m/data=!3m1!1e3 i skrócona wersja http://tnij.org/dolinka
> Skoro nie rozumiesz słowa NAKAZ a tylko ZAKAZ to jak z Tobą dyskutować?
Skoro ty z całego punktu/zdania, wyławiasz tylko jedno słowo, na którym budujesz całe
rozważanie, to tym bardziej trudno dyskutować. Powyższy przykład kładzie na łopatki
twój NAKAZ, bo się to ani kupy, ani logiki nie trzyma.
--
pozdrawiam
szerszeń
-
345. Data: 2015-05-20 13:38:34
Temat: Re: rondo
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
W dniu 2015-05-20 o 12:13, szerszen pisze:
> On Wed, 20 May 2015 11:19:59 +0200
> LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:
>
>
>> Kierujący pojazdem _może_ zmienić kierunek jazdy
>> ^^^^^^^^
>> Jest tu coś o zabranianiu? Nie. Nie rozumiesz DOZWOLENIA, ale
>> ZABRONIENIE tak. Dla Ciebie, coś co nie jest zabronione jest dozwolone,
>> pomimo ze NAKAZUJE coś innego (trudne) wiem :]
>
> Dla mnie nie ma tu nic trudnego, to ty jakąś dziwną logikę wprowadzasz podając ten
art. jako zakazujący Ci zmiany pasa na P8 :)
Nie zakazujący lecz uniemożliwiający. Różnica taka, że mogę Ci czegoś
zakazać (żebyś coś zrobił), pomimo że jest to w Twoim zasięgu a mogę ci
uniemożliwić zrobienie (schować) nie dać *możliwosci* zrobienia.
>
>
>> To se kliknij na link, który podałeś. Mi nie działa.
>
> Oczywiście ;)
Poprzedni link podałeś "złamany" :>
> Masz https://www.google.pl/maps/dir//52.1678045,21.035461
1/@52.167668,21.0353757,61m/data=!3m1!1e3 i skrócona wersja http://tnij.org/dolinka
Noi? Na Twojej mapie są TAKIE same znaki poziome a na naszym rondzie są
różne. Na lewym pasie RONDA masz P-8aib a na prawym P-8a. Wykorzystując
linię przerywaną, będącą w obszarze skrzyżowania, łapiesz się na znak
lewego pasa i on Cię obowiązuje, czyli możesz sobie pojechać nagle w
lewo--bardziej i jeździć pasem prawym/zewnętrznym dookoła ronda ( co też
robią na filmie, osoby łamiące przepisy) Nie potrafisz jednak "załapać",
że linia przerywana w tym miejscu, co sobie z prawego na lewy zjeżdżasz,
nie dotyczy Ciebie a pojazdów wjeżdżających na rondo z prawej strony.
Znaki P-8 kończą działanie ZA SKRZYŻOWANIEM a obszar na którym chcesz
dokonać zmiany pasa, ciągle leży w ich obrębie. Zaraz za skrzyżowaniem
jest linia ciągła, jako ciągłość wychodząca z oddzielenia pasów ale w
miejscu skrzyżowania KIERUNKÓW domalowane są linie przerywane (tam gdzie
chcesz zmienić pas), które NIE DOTYCZĄ Twojego kierunku, jako
opuszczającego rondo (wyjaśniałem że linii ciągłej nie można tutaj
stosować, bo uniemożliwimy wjazd na rondo w ogóle).
Generalnie wychodzi na to że nie stosujesz się do tych znaków i masz złą
interpretację. Ci z filmu również.
>
>> Skoro nie rozumiesz słowa NAKAZ a tylko ZAKAZ to jak z Tobą dyskutować?
>
> Skoro ty z całego punktu/zdania, wyławiasz tylko jedno słowo, na którym budujesz
całe rozważanie, to tym bardziej trudno dyskutować.
Bo jest to słowo KLUCZOWE, bez którego cała reszta traci sens. Masti
jakoś załapał :)
> Powyższy przykład kładzie na łopatki twój NAKAZ, bo się to ani kupy, ani logiki nie
trzyma.
Trzyma się wręcz idealnie logiki, bo zwiększa bezpieczeństwo i unika
możliwej kolizji. Każdy sąd w takim przypadku orzeknie jak napisałem, bo
nikomu nie zależy na stwarzaniu zagrożenia a wręcz na jego unikaniu.
--
LordBluzg(R)
Have you heard the news? The dogs are dead!
You better stay home and do as you're told.
Get out of the road if you want to grow old.
-
346. Data: 2015-05-20 13:48:42
Temat: Re: rondo
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Wed, 20 May 2015 13:38:34 +0200
LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:
> Nie zakazujący lecz uniemożliwiający. Różnica taka, że mogę Ci czegoś
> zakazać (żebyś coś zrobił), pomimo że jest to w Twoim zasięgu a mogę ci
> uniemożliwić zrobienie (schować) nie dać *możliwosci* zrobienia.
Jakkolwiek byś tego nie tłumaczył, nijak się nie da dowieść na tej podstawie
"niemożności" zmiany pasa.
> Noi? Na Twojej mapie są TAKIE same znaki poziome a na naszym rondzie są
> różne.
A jakie to ma znaczenie, w kwestii twojego twierdzenia, że jak już jestem na pasie z
P8 to muszę jechać tak jak mi każe i pasa nie mogę zmienić?
> Bo jest to słowo KLUCZOWE, bez którego cała reszta traci sens. Masti
> jakoś załapał :)
Nie, kluczowa jest całość, a często jeszcze i inne punkty wchodzące w tą całość,
których już nie dostrzegasz.
> Trzyma się wręcz idealnie logiki, bo zwiększa bezpieczeństwo i unika
> możliwej kolizji.
Czyli jak, napiszesz to wprost w końcu, czy tym samochodem o który pytam, mogę
zmienić pas na rawy i pojecać prosto jak wymusza na mnie F10 i P8a, czy mogę jedynie
skręcić w lewo?
Ale wprost, mogę czy nie mogę.
--
pozdrawiam
szerszeń
-
347. Data: 2015-05-21 01:00:50
Temat: Re: rondo
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
"szerszen" wydumał(a) w wiadomości ID
news:20150520084832.15e12a55156fdb18b363a6a3@tlen.pl
> On Tue, 19 May 2015 15:57:39 +0200
> LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:
>> Chyba czegoś nie czaisz. Ok, oba pasy zjeżdżają z ronda ale tylko LEWY
>> pas ma strzałkę w LEWO i PROSTO (Radom).
> A co ma piernik do wiatraka, podawałes przepis na jazdę i skręcanie w praw z
> prawej strony, a to nie ma tu żadnego zastosowania, miotasz się bez sensu.
No nie, podawałem zapis że ZNAK ma jeden kierunek a tutaj nie ma bo na lewym pasie są
DWA kierunki :)
>> Nie, ta strzałka pokazuje że masz DWA kierunki do wyboru albo wypad z
>> ronda albo jazda dookoła.
> A jakie to ma znaczenie w kwestii zmiany pasa?
Zwyczajnie proste. Jak zajmiesz pas LEWY, to obowiązują Ciebie znaki na lewym czyli
możesz sobioe "zachcieć" jechać w lewo (jak ci na filmie). Pas PRAWY nakazuje Ci
jazdę prosto a ty olewwasz znak i sobie skręcasz z WYZNACZONEGO PASA w lewo na lewy
pas :)
>> Wracając do prawego pasa, który ma strzałkę TYLKO na WPROST a pas ruchu
>> wyprowadza z ronda. Zgodnie z KIERUNKIEM strzałki, nie możesz już
>> skręcić w "lewo"
> Ale ja nie chce skręcać w lewo, tylko zmienić pas. Dotrze to do Ciebie?
Aco mnie co ty chcesz? Ja nie jestem duchem świętym żeby przewidzieć jakie masz
zamiary. Nagle włączasz kierunowskaz (bo MUSISZ) na prawym pasie, odbijasz w LEWO z
wyznaczonego pasa a póżniej przekraczając linię "przerywaną", która nie jest dla
Ciebie, robisz wężyk i lądujasz na lewym pasie. Odpierdalasz jakieś streetdance i
pyszczysz że ta przerywana linia jest specjalnie dla Ciebie. Nie jest!
>> (jak ci na filmie) ani zmienić pasa na lewy zgodnie z
>> art 16/1, gdzie OBOWIĄZUJE Ciebie jazda przy prawej krawędzi drogi
>> dwujezdniowej.
> Bzdura. Chcesz mi udowodnić że jak na tym zdjęciu https://www.google.pl/maps/https:
> //www.google.pl/maps/dir/52.1677991,21.0354506//@52.
1677234,21.0354103,57m/data=!3m
> 1!1e3 górna nitka Dolinku Służewieckiej prowadząca w lewo-dół, jak jestem tym
> oznaczonym czarnym autem na pasie do skrętu w lewo, to już nie mogę zmienić pasa na
> prawy i polecieć prosto bo strzałka mi tego zabrania?
A to jest SKRZYŻOWANIE PASÓW RUCHU? Jeśli tak, to chyba jestem ślepy :>
--
LordBluzg(R)(TM)
Have you heard the news? The dogs are dead!
You better stay home and do as you're told.
Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))
-
348. Data: 2015-05-21 15:22:26
Temat: Re: rondo
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 18 May 2015 08:36:56 +0200, szerszen
>> się zielonym torem, bo niebieski sobie "zajął" pas i ma w związku z tym
>> pierwszeństwo? Weź to napisz w końcu, bo chcę uwierzyć że śnię.
> Oczywiście że nie, ale tu masz zupełnie inaczej wymalowane pasy.
Inaczej, bo biegną prosto, a na omawianym skrzyżowaniu "krzywo"? hehe
Zasady ruchu, a konkretnie tego kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu w
zależności od kierunku z którego i w którym się porusza, są ustalane tak
samo na KAŻDYM skrzyżowaniu i tego pierwszeństwa nie zmieniają pasy
wymalowane dla innych kierunków ruchu.
>> Gdybym ignorował C-12, to bym jeździł pod prąd, a nie robię tego. Jeżdżę
>> jak znak nakazuje, czyli przejeżdżam po prawej stronie wyspy.
> :)
> Bzdura, jakby było tak jak mówisz, to nie miałbyś C12, tylko np. C5,
> albo C9. C12 nakazuje ci ruch w prawą stronę, przeciwnie do ruchu
> wskazówek zegara, czyli za wjazdem masz zacząć poruszać się w prawo.
Jeśli już, to w lewo, a i tak C-12 nie mówi nic takiego. Nakazuje objechać
wyspę lub plac zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałki na znaku C-12,
czego wynikiem jest ominięcie wyspy po jej prawej stronie. Żeby C5/C9 mogło
działać, to by musiał to być "zestaw skrzyżowań", a cały myk polega na tym,
że to jedno i to samo skrzyżowanie od wjazdu po zjazd. Dlatego jest C-12.
>> Nie! Tak samo jak nie mam się poruszać zgodnie z WSZYSTKIMI wymalowanymi
>> Powiedział gościu co wzoruje się na zdaniu celebrytów z TV, i na każdym
>> skrzyżowaniu ma inną teorię jazdy w zależności od swojego widzimisie.
> Nie od widzimisie, tylko od przepisów i oznakowania,
Przepisy mówią, że masz ustawić się na odpowiednim pasie do manewru (Art.
22), względnie tak jak mówią znaki pionowe/poziome, następnie ustąpić
pierwszeńśtwa pojazdom na skrzyżowaniu (A-7), ominąć wyspę na skrzyżowaniu
po prawej stronie (C-12), a następnie poruszać się po wyznaczonych lub
niewyznaczonych pasach ruchu w zależności od kierunku ruchu (pamietając
nadal o tym, co mówiły znaki kierunkowe przed skrzyżowaniem, tj. że pojazd
z pasa prawego może jechać prosto a ty JEDYNIE prosto lub w lewo).
W sytuacji o której dyskutujemy w pierwszej fazie jazdy, tuż po wjeździe na
skrzyżowanie pasy dla kierunku z którego poruszały się pojazdy są
NIEWYZNACZONE do czasu kiedy minie się "pierwszy" zjazd , tj. przetnie się
pasy zjazdowe WYZNACZONE dla _innego_ _kierunku_ ponieważ IR uznał, że to
lepsze w tym momencie rozwiązanie, niż pędzlowanie pasów w kółko.
Gdybyś się wzorował na swoich wyimaginowanych przepisach i zasadach, to
mógłbyś na Ostrobramskiej zajmować pasy dla inynch kierunków i mieć
pierwszeństwo (jak na przedstawionej rycinie). A nie masz. Rondo, także to
omawiane, nie jest żadnym wyjątkiem od reguły ruchu po skrzyżowaniach, a
jeśli jest, to pokaż mi to rozróżnienie w PORD.
>> kierunków ruchu, a na "wątkowym" rondzie już trzeba się stosować do pasów
>> dla innego kierunku,
> nie dla innego, tylko dla swojego, bo na C12 objeżdzasz wyspę lub plac,
> właśnie po tych wymalowanych pasach. Po to one właśnie tam są
> namalowane.
Rondo to skrzyżowanie dwóch lub więcej dróg, tam się kierunki PRZECINAJĄ
(jak na każdym skrzyżowaniu), a nie powstaje jakiś nowy niezależny kierunek
(na podstawie znaku C-12) zaraz po wjeździe na "obwiednie". Jak to w końcu
zrozumiesz, to wróć. EOT
--
Pozdor Myjk
-
349. Data: 2015-05-24 17:17:49
Temat: Re: rondo
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-05-19 15:32, szerszen wrote:
> Art. który przytoczyłeś miałby znaczenie przy klasycznym "rondzie" i koncentrycznie
wymalowanych na nim pasach (w koła), wtedy faktycznie zjeżdżając ze skrzyżowania
powinieneś zjechać do prawej. Ale zerknij do jasnej cholery wreszcie na to jak
wymalowane są pasy na tym rondzie w Radomiu, albo na rondzie Babka w Wawie. Oświecę
cię w radomiu OBA psay zjeżdżają z ronda, a na Babce 3 PASY zjeżdżają z ronda. Mało
tego, zjeżdząjąc na obu tych rondach wszystkimi pasami "jedziesz prosto" nie musisz
nawet używać prawego migacza, bo nie skręcasz.
Gwoli ścisłości - zdjęcie satelitarne z googla ronda babka jest
nieaktualne - aktualne jest w street view.
Shrek
-
350. Data: 2015-05-25 10:33:15
Temat: Re: rondo
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Thu, 21 May 2015 15:22:26 +0200
Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> Gdybyś się wzorował na swoich wyimaginowanych przepisach i zasadach,
Gdybyś się na tych przepisach nie zworował i olewał wymalowane na skrzyżowaniu pasy,
to na takim wątkowym rondzie w Radomiu, skrzyżowanie mógłbyś opuścić tylko
zewnętrznym pasem migając w prawo, a tymczasem możesz je opuścić oboma pasami, bez
potrzeby sygnalizowania tego manewru. Ewentualnie w drugą stronę, na takim
skrzyżowaniu http://tnij.org/plaskowickiej mógłbyś sobie analogicznie przelecić na
wprost z obu pasów, bez sygnalizowania prawym manewru opuszczania skrzyżowania.
Zatem jak, pasy jednak są ważne, czy można je olewac i tworzyć dowolne wpadające do
głowy wersje jazdy po rondzie?
--
pozdrawiam
szerszeń