  • 141. Data: 2015-05-12 12:48:20
    Temat: Re: rondo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 12:44, LordBluzg(R) pisze:

    > Brak sygnalizacji świetlnej? Wtedy zaczynają obowiązywać prawa C-12 i
    > cała reszta.

    Jakież to szczególne prawa?

    > Nie mam pojęcia dlaczego większość osób MUSI mieć rondo w
    > kształcie idealnego okręgu, żeby nazwac to rondem. Dla mnie może to być
    > trójkąt, romb, kwadrat itp. Główną zasadą jest objazd dookoła "wyspy" w
    > dowolnym kształcie. Jest to podstawowa różnica pomiędzy zwykłym
    > skrzyżowaniem, na którym nie można "kręcić się w kółko". Wiem, że nie
    > pomoże nawet cytowanie definicji. Zwyczajnie wiele osób tego nie ogarnia :)

    Jeśli takie skrzyżowanie będzie miało wygląd ronda, to też się można
    kręcić w kółko (chyba że zakazy skrętu w lewo czy zawracania postawią).

    --
    Liwiusz

  • 142. Data: 2015-05-12 12:58:55
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 12:48, Liwiusz pisze:

    > Jakież to szczególne prawa?

    > Jeśli takie skrzyżowanie będzie miało wygląd ronda, to też się można
    > kręcić w kółko (chyba że zakazy skrętu w lewo czy zawracania postawią).

    Jeśli będzie tam C-12 to będzie to rondem. Zajrzyj może do definicji,
    co? :> Tak, wiem że "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" ale potoczna nazwa
    "rondo" jest powiązana głównie ze znakiem C-12, który nie występuje
    nawet na "wymyslonym" przez Ciebie skrzyżowaniu.

    --
    LordBluzg(R)
    Have you heard the news? The dogs are dead!

  • 143. Data: 2015-05-12 13:01:57
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    > Jakież to szczególne prawa?

    Poczytaj sobie o C-12 :)

    > Jeśli takie skrzyżowanie będzie miało wygląd ronda, to też się można
    > kręcić w kółko (chyba że zakazy skrętu w lewo czy zawracania postawią).
    UWAGA CYTAT:

    " Rondo może być zatem "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym", ale wcale nim
    być nie musi, np. wtedy gdy na jego wlotach nie ustawiono znaków nakazu
    C-12 lub gdy oznakowaniem poziomym zorganizowano je kierunkowo (rondo
    spiralne, turbinowe)."
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo

    Wyżej pisałem,że wiele osób nie ogarnia... :)

  • 144. Data: 2015-05-12 13:09:27
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 12:07:29 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Nooo, ja bym się spierał, jak prądu zabraknie :)

    To co to zmieni, nagle przestaną obowiązywać znaki pionowe i poziome?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 145. Data: 2015-05-12 13:10:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 13:01, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > spiralne, turbinowe)."
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo
    >
    > Wyżej pisałem,że wiele osób nie ogarnia... :)

    Przede wszystkim nie ogarniają tego ludzie czerpiący wiedzę o życiu z
    wikipedii.

    To, czy jakieś skrzyżowanie nie oznaczone C12 może być nazywane rondem
    to dyskusja czysto językowa, bez znaczenia tutaj. Z kodeksowego punktu
    widzenia nie jest to rondo (w zasadzie żadne skrzyżowanie nie jest
    rondem, bo kodeks nie używa takiego terminu).

    Natomiast nadal nie wiem co miałby oznaczać i zmieniać "brak prądu".

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2015-05-12 13:11:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 12:58, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > "rondo" jest powiązana głównie ze znakiem C-12, który nie występuje
    > nawet na "wymyslonym" przez Ciebie skrzyżowaniu.

    Piszesz nie na temat.

    --
    Liwiusz

  • 147. Data: 2015-05-12 13:16:07
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 12:58:55 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Jeśli będzie tam C-12 to będzie to rondem.

    No i?

> [...]
    > "rondo" jest powiązana głównie ze znakiem C-12, który nie występuje
    > nawet na "wymyslonym" przez Ciebie skrzyżowaniu.

    Ale nadal nie jesteś w stanie uzasadnić co to za magiczne prawa zaczynają działać po
    wprowadzeniu C12?
    C12 jest jedynie znakiem informującym, że ruch na danym terenie odbywa się dookoła
    wyspy, lub placu, zdodnie ze strzałkami na znaku i nic więcej. Nawet pierwszeńśtwo na
    rondzie określa A7, bo przy samy C12 obowiązuje reguła prawej strony.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 148. Data: 2015-05-12 13:16:12
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 13:09, szerszen pisze:

    > To co to zmieni, nagle przestaną obowiązywać znaki pionowe i poziome?

    Wręcz ZACZNĄ obowiązywać :)

    Upss, widzę że nie załapałeś mysli. Skoro obecne ronda mają sygnalizację
    świetlną, to znaki w zasadzie nie obowiązują...bo nie... i takie "rondo"
    nie jest już rondem, znaczy nie spełnia zasad zwiazanych bezposrednio ze
    znakami, głównie pionowymi. Wystarczy wyłączyć prąd i wtedy obowiązują
    znaki, zgodnie z przeznaczeniem.

  • 149. Data: 2015-05-12 13:17:04
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 13:11, Liwiusz pisze:

    > Piszesz nie na temat.

    Tematem jest "rondo". Masz jakiś problem ze zrozumieniem tego słowa?

  • 150. Data: 2015-05-12 13:19:58
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 13:16:12 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote: