  • 151. Data: 2015-05-12 13:23:32
    Temat: Re: rondo
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 13:10, Liwiusz pisze:

    > Przede wszystkim nie ogarniają tego ludzie czerpiący wiedzę o życiu z
    > wikipedii.
    >
    > To, czy jakieś skrzyżowanie nie oznaczone C12 może być nazywane rondem
    > to dyskusja czysto językowa, bez znaczenia tutaj. Z kodeksowego punktu
    > widzenia nie jest to rondo (w zasadzie żadne skrzyżowanie nie jest
    > rondem, bo kodeks nie używa takiego terminu).

    Skoro piszemy o "rondzie" (jak w temacie) to odnoszę się bezposrednio do
    tego. Ty widać wolisz sobie coś wymyślac.

    > Natomiast nadal nie wiem co miałby oznaczać i zmieniać "brak prądu".

    Przecież Ci napisałem wyżej ale czytac nie umiesz, co już udowadniałeś
    jakiś czas temu. Powtórzę ale MUSISZ przeczytać. Uwaga:

    BRAK SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ? (po wyłaczeniu prądu). Skoro przy włączonej
    sygnalizacji, dojeżdżasz do ronda przed którym stoi A-7 a masz zielone
    światło, ten ZNAK PIONOWY cię nie interesuje, podobnie przy zjeździe z
    ronda. Teraz łapiesz? Rondo z sygnalizacją świetlną (włączoną) nie
    spełnia już zasad zwiazanych bezposrednio ze znakami pionowymi. Uff. Nie
    mam pewnosci czy to pojąłeś.

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 152. Data: 2015-05-12 13:25:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 13:16, LordBluzg(R) pisze:
    > Upss, widzę że nie załapałeś mysli. Skoro obecne ronda mają sygnalizację
    > świetlną, to znaki w zasadzie nie obowiązują...bo nie... i takie "rondo"
    > nie jest już rondem,

    Oczywiście, że jest, na przykład nie mogę pojechać w przeciwnym kierunku
    wyspy, mimo że nie ma znaku zakaz wjazdu.

    > znaczy nie spełnia zasad zwiazanych bezposrednio ze
    > znakami, głównie pionowymi. Wystarczy wyłączyć prąd i wtedy obowiązują
    > znaki, zgodnie z przeznaczeniem.

    Prąd nic nie zmienia, to znaczy zmiana organizacji ruchu jest wówczas
    taka sama jak na każdym innym skrzyżowaniu a rondo nie jest wyjątkiem.

    --
    Liwiusz

  • 153. Data: 2015-05-12 13:28:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 13:23, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > ronda. Teraz łapiesz? Rondo z sygnalizacją świetlną (włączoną) nie
    > spełnia już zasad zwiazanych bezposrednio ze znakami pionowymi.

    No ale jak taka obserwacja początkującego kierowcy ma związek z tym, że
    jest to akurat rondo? Ta zasada (pierwszeństwo świateł nad znakami)
    obowiązuje zawsze na każdym skrzyżowaniu, ale nawet ze światłami rondo
    pozostaje rondem, czyli jeździmy przeciwnie do wskazówek zegara, a nie
    zgodnie z nimi (moglibyśmy, gdyby nie było znaku ronda a byłyby światła).

    > spełnia już zasad zwiazanych bezposrednio ze znakami pionowymi. Uff. >
    Nie > mam pewnosci czy to pojąłeś.

    Za to ja mam pewność, że ty nie.

    --
    Liwiusz

  • 154. Data: 2015-05-12 13:30:20
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 13:16, szerszen pisze:

    > No i?

    > Ale nadal nie jesteś w stanie uzasadnić co to za magiczne prawa zaczynają działać
    po wprowadzeniu C12?
    > C12 jest jedynie znakiem informującym,

    Nie, jest znakiem NAKAZU. Znaki informujące to inne znaki. Taka subtelna
    różnica. Znak C-12 NAKAZUJE ruch okręzny w PRAWO i tyle.

    > że ruch na danym terenie odbywa się dookoła wyspy, lub placu, zdodnie ze strzałkami
    na znaku i nic więcej. Nawet pierwszeńśtwo na rondzie określa A7, bo przy samy C12
    obowiązuje reguła prawej strony.

    C-12 również okresla KTO ma pierwszenswo. To, że stoi A-7 przed rondem,
    zmienia tylko kolejnośc pierwszenstwa. Znak C-12 NAKAZUJE ruch w prawo
    dookoła wyspy. Gdyby tego znaku nie było, można jeździć w LEWO bo nic
    tego nie ZAKAZUJE :)

  • 155. Data: 2015-05-12 13:34:34
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 13:28, Liwiusz pisze:

    > Nie > mam pewnosci czy to pojąłeś.
    >
    > Za to ja mam pewność, że ty nie.

    Hmm, sądząc z ostatniej naszej rozmowy, z której uciekłeś...sam
    WĄTKODAWCA wyjaśnił ci że kompletnie nie pojąłes co czytasz, dałeś temu
    wyraz w kilku odpowiedziach i do dziś jesteś w błędzie. Mogę Ci cytnąć
    co bredziłeś. Chcesz?

  • 156. Data: 2015-05-12 13:34:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 13:30, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie, jest znakiem NAKAZU. Znaki informujące to inne znaki. Taka subtelna
    > różnica. Znak C-12 NAKAZUJE ruch okręzny w PRAWO i tyle.

    I co, wg ciebie światła anulują ten nakaz?

    > C-12 również okresla KTO ma pierwszenswo.

    Nie określa, ponieważ bez tego znaku pierwszeństwo byłoby takie samo
    (czyli pierwszeństwo ma wjeżdżający na rondo).

    > To, że stoi A-7 przed rondem,
    > zmienia tylko kolejnośc pierwszenstwa. Znak C-12 NAKAZUJE ruch w prawo
    > dookoła wyspy. Gdyby tego znaku nie było, można jeździć w LEWO bo nic
    > tego nie ZAKAZUJE :)

    No tak, już o tym pisałem. Ale to ty twierdzisz, że światła niwelują
    znaki...

    --
    Liwiusz

  • 157. Data: 2015-05-12 13:36:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 13:34, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > WĄTKODAWCA wyjaśnił ci że kompletnie nie pojąłes co czytasz, dałeś temu
    > wyraz w kilku odpowiedziach i do dziś jesteś w błędzie. Mogę Ci cytnąć

    Koniec argumentów?

    ziew.

    --
    Liwiusz

  • 158. Data: 2015-05-12 13:59:03
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    > No ale jak taka obserwacja początkującego kierowcy ma związek z tym, że
    > jest to akurat rondo?

    BO STOI TAM C-12! Matko...To ty przecież wyżej wymysliłeś skrzyżowanie
    BEZ C-12 o kształcie "ronda" :D

> [...]
    > pozostaje rondem, czyli jeździmy przeciwnie do wskazówek zegara, a nie
    > zgodnie z nimi (moglibyśmy, gdyby nie było znaku ronda a byłyby światła).

    Cały czas o tym piszę ale to ty wymyslasz jakieś "skrzyżowania o
    kształcie ronda bez C-12 z zakazem jazdy w lewo. Ja cały czas piszę, że
    jeśli "Szerszeń wespół z "mastim" napisali że skrzyżowania nie są już
    rondami, dałem wyraz, że jednak SĄ i decyduje o tym C-12. Postawienie
    sygnalizacji zmienia wiele, zalezy to od jej ustawień ale podstawą jest
    tutaj NAKAZ jazdy w prawo, który wymusza C-12.

    > Nie > mam pewnosci czy to pojąłeś.
    >
    > Za to ja mam pewność, że ty nie.

    Nooo, jak sobie wymyslasz skrzyżowania, podobne do ronda to można
    jeździć w lewo :D ale to nie są ronda.

  • 159. Data: 2015-05-12 14:00:09
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 13:19, szerszen pisze:

    > Wielce zakamuflowany żarcik ;)

    Liwiusz ma z tym problem :)

  • 160. Data: 2015-05-12 14:07:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 13:30:20 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Nie, jest znakiem NAKAZU. Znaki informujące to inne znaki. Taka subtelna
    > różnica. Znak C-12 NAKAZUJE ruch okręzny w PRAWO i tyle.

    Czyli co, nie informuje Cię jak masz jechać? :)

> [...]
    > zmienia tylko kolejnośc pierwszenstwa. Znak C-12 NAKAZUJE ruch w prawo
    > dookoła wyspy. Gdyby tego znaku nie było, można jeździć w LEWO bo nic

    C12 informuje kto ma pierwszeńśtwo?
    Dobre sobie, pierwszeńśto definiuje ruch prawostronny i "reguła prawej ręki/strony".
    A ruch do okoła wyspy spokojnie można ogarnąć innymi znakami.

    Nadal jednak nie wykazałeś tyej magicznej mocy sprawczej C12.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń