  • 131. Data: 2015-05-12 08:52:26
    Temat: Re: rondo
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    news:20150512082404.0a29b78136b50d5f4691ca19@tlen.pl
    On Mon, 11 May 2015 16:14:24 +0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > inż Galas w DC wymyślił osobne światła do skrętu w lewo na rondzie :)
    > A gdzieniegdzie nawet zakaz skrętu w lewo

    > A wszystko przez to, że zgodnie z definicją C12 stawiają wszędzie gdzie jest wyspa,
    mimo iż faktycznym rondem, czyli skrzyżowaniem gdzie wszystkie pasy na obwiedni
    biegną po okręgu to nie jest. Może jakby na takich skrzyżowaniach C12 zastąpić jakąś
    formą F7, lub załatwić innymi znakami, to niektórzy wreszcie zaczeli by kumać, że
    najważniejsze na takim skrzyżowaniu są pasy i to te pasy które się zajmuje po
    wjechaniu na obwiednię i na takim skrzyżowanniu nalezy stosować się właśnie do tych
    pasów i podstawowych przepisów dotyczących ich zmiany.
    > szerszeń

    Popieram. Na rondach turbinowych zamiast C-12 powinien być inny znak.
    Tylko, że takiego innego znaku nie ma i trzeba by było doczepiać do C-12 dodatkowy
    znak, np. F-10, dla tych co nie pamiętają, lub nie kojarzą, że F-10 był wcześniej.

  • 132. Data: 2015-05-12 08:56:14
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: p...@g...com

    --Ja tam uważam, że jednak lepiej by było jakby winnym był ten, kto rzeczywiście do
    kolizji doprowadził - w tym przypadku masz kolesia, który jedzie jak najbardziej
    prawidłowo, a tu mu się ktoś nieprawidłowo wpieprza z sąsiedniego pasa.

    do kolizji doprowadzil kierowca zmieniajacy pas i oczywiscie nie byl to pablo46

    --Przypadkiem_, bo przecież nie w zamyśle twórców prawa ani projektanta ronda z
    przepisów wynika, że pirat jednak miał pierwszeństwo.

    o jakim piracie mowimy ?

    --A jednak moim zdaniem on powinien być uznany winnym, bo był _rzeczywistym_ sprawcą
    kolizji.

    kto byl sprawca kolizji orzeknie sad a raczej biegly choc ten jesli czyta pms (a w
    tym srodowisku to raczej prawdopodobne) bedzie mial latwe zadanie ...

    --Innymi słowy IMHO prawo powinno chronić jadących prawidłowo, a winnymi uznawać
    tych, którzy rzeczywiście swoim zachowaniem spowodowali kolizję.

    tak kiedys bedzie ... przed paroma laty sad klepnal z automatu wine wyjezdzajacego
    fiatem 126p z podporzadkowanej na glownej lecialo moto, dzis (kolejny trup) sad
    zaczyna myslec czy kierowca wyjezdzacacy z podporzadkowanej ma szanse zobaczyc moto
    lecace np 160 km/h ... witamy w krainie rozumu :-)

    P.

  • 133. Data: 2015-05-12 09:15:55
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    wpieprza z sąsiedniego pasa.

    > do kolizji doprowadzil kierowca zmieniajacy pas i oczywiscie nie byl to pablo46

    Do kolizji doprowadził pablo46, bo pablo46 zmieniał pas, chociaż znak F-10 nie
    zezwalał.
    Drugi kierowca poruszał się swoim pasem, nie zmieniając go, zgodnie z F-10.

  • 134. Data: 2015-05-12 09:51:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-12 08:56, p...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > do kolizji doprowadzil kierowca zmieniajacy pas i oczywiscie nie byl to pablo46

    Nie jest oczywiste, czy ten pas to dla kierunku w którym się poruszali.
    Choć gdyby pablo wjechał innym wjazdem...

    > --Przypadkiem_, bo przecież nie w zamyśle twórców prawa ani projektanta ronda z
    przepisów wynika, że pirat jednak miał pierwszeństwo.

    > o jakim piracie mowimy ?

    O pablo - piracie w cudzysłowie;)

> [...]
    tym srodowisku to raczej prawdopodobne) bedzie mial latwe zadanie ....

    Pożyjemy zobaczymy. Z tego co kojarzę na podobnym rondzie (albo wręcz
    tym samym - też turbinowe w Radomiu) była podobna sytuacja. Nie pamiętam
    jak się skończyła, ale coś mi świta, że na korzyść odpowiednika Pabla.

> [...]
    zaczyna myslec czy kierowca wyjezdzacacy z podporzadkowanej ma szanse zobaczyc moto
    lecace np 160 km/h ... witamy w krainie rozumu :-)

    Coraz więcej takich wyroków. I dobrze - nie powinno byc tak, że jedziesz
    tak jak powinieneś, bierzesz pod uwagę przepisy, aż tu nagle ktoś robi
    coś czego nie powinien... i okazuje się że ma pierwszeństwo.

    Shrek.

  • 135. Data: 2015-05-12 10:15:27
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 09:15:55 +0200
    "Stefik" <d...@t...pl> wrote:

    > Do kolizji doprowadził pablo46, bo pablo46 zmieniał pas, chociaż znak F-10 nie
    zezwalał.
    > Drugi kierowca poruszał się swoim pasem, nie zmieniając go, zgodnie z F-10.

    A od kiedy F10 niweluje C12 i pasy wymalowane na skrzyżowaniu oznaczonym C12?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 136. Data: 2015-05-12 11:32:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    szerszen wrote:

    > A wszystko przez to, że zgodnie z definicją C12 stawiają wszędzie gdzie jest wyspa,
    mimo iż faktycznym rondem, czyli skrzyżowaniem gdzie wszystkie pasy na obwiedni
    biegną po okręgu to nie jest.

    generalnie większość dużych rond w miastach nie jest żadnymi rondami.
    Pasy wymalowane do jazdy na wprost + światła.
    Wiele z nich ma znaki ronda dlatego, że "miały zawsze" i nikt nie
    pomyślał jak to powinno być oznakowane.
    Ale od inż Galasa myślenia już dawno nie wymagam

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 137. Data: 2015-05-12 11:43:00
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 12 May 2015 09:32:57 +0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > generalnie większość dużych rond w miastach nie jest żadnymi rondami.

    Amen ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 138. Data: 2015-05-12 12:07:29
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 11:43, szerszen pisze:

    > Amen ;)

    Nooo, ja bym się spierał, jak prądu zabraknie :)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 139. Data: 2015-05-12 12:10:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 12:07, LordBluzg(R) pisze:

    > Nooo, ja bym się spierał, jak prądu zabraknie :)

    A co tu prąd zmienia?

    --
    Liwiusz

  • 140. Data: 2015-05-12 12:44:39
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-12 o 12:10, Liwiusz pisze:

    > A co tu prąd zmienia?

    Brak sygnalizacji świetlnej? Wtedy zaczynają obowiązywać prawa C-12 i
    cała reszta. Nie mam pojęcia dlaczego większość osób MUSI mieć rondo w
    kształcie idealnego okręgu, żeby nazwac to rondem. Dla mnie może to być
    trójkąt, romb, kwadrat itp. Główną zasadą jest objazd dookoła "wyspy" w
    dowolnym kształcie. Jest to podstawowa różnica pomiędzy zwykłym
    skrzyżowaniem, na którym nie można "kręcić się w kółko". Wiem, że nie
    pomoże nawet cytowanie definicji. Zwyczajnie wiele osób tego nie ogarnia :)