  • Data: 2015-06-10 00:19:45
    Temat: Re: rondo
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    "szerszen" wydumał(a) w wiadomości ID
    news:20150603082910.f373f457ba6fd561838d66ae@tlen.pl
> [...]
    > Płowieckiej/Marsa ta linia którą zaakcaptowałeś jako możliwą do przejechania, to
    > też jest przecięcie kierunków ruchu, tylko jednostronne, choć o ile dobrze pamiętam
    > teorie Myjka, to według niego będzie dwustronne ;). Więc zaraz pewnie sie okaże, że
    > tylko dwustronne przecięcia kierunków ruchu zabraniają zmiany pasa na skrzyżowaniu.
    > ;)
    > Mało mnie to interesuje. Jest linia, jest, według przepisów mogę ją przekroczyć,
    > mogę, więc uważam, że jeśli zajdzie taka potrzeba, a ja zachowam uwagę i nie będę
    > nikomu utrudniał ruchu, to mogę ją przekroczyć.

    Nie, nie możesz. To że (teraz trudne słowo): INTERPRETACJA, że ta linia nalezy do
    Twojego pasa/kierunku jest niewłasciwe. Mogę podać przykład z "naszego ronda".

    Proszę: www.ognik.com/zjazd1.1.jpg (zielona "strzałka")...gdzie wcześniej masz znak
    P-8ab, który zobowiązuje Cię do zjazdu z ronda, widząc nagle przerywaną
    linię...objeżdzasz sobie to rondo, zmieniając pasy jak Ci pasuje z wewnetrznego na
    zewnętrzny. NIE, to nie jest dozwolone, pomimo tego że widzisz linię przerywaną a
    wczesniejszy ZNAK poziomy według Twojej teorii to umożliwia :)

    > Jeśłi miałbym tego nie robić, to niech w PoRD znajdzie się odpowiedni przpepis
    > zakazujący zmiany pasa w obrębie skrzyżowania, z wyłaczeniem tych z C12, albo niech
    > wymyślą odpowiednio malowane pasy, bo skoro mamy linię bezwarunkowego zatrzymania,
    > w odróżnieniu od lini warunkowego zatrzymania i to w dwóch postaciach, to można
    > stworzyć linię ciągłą z mozliwością przejeżdżania dla ruchu poprzecznego, stosowaną
    > na skrzyżowaniach.

    Nie i Nie. Zwyczajnie, INTERPRETUJESZ mylnie zmianę pasa na zasadzie że poruszasz się
    w kierunku wskazanym strzałką. Interpretacja znaku P-8 na skrzyżowaniu, poprzedzona
    znakiem F-10 jest wyznacznią zajęcia i nie opuszczania/zmieniania pasa ruchu w
    obrębie skrzyżowania.

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))