  • Data: 2020-04-16 19:34:44
    Temat: Re: rentgen
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    [...]

    > A tu trafiłeś w sedno: potrzebowałem kiedyś wielouzwojeniowego
    > toroidu i trafiłem na pajaca, który mi posumował moce uzwojeń i
    > zaczął dobierać rdzeń do jakiegoś 5kW potwora. Pomimo tego, że
    > boldem zaznaczyłem, że uzwojenia nigdy nie będą uzywane jednocześnie
    > i niech do obliczeń weźmie P_max największego z nich. Jak mu zwróciłem
    > uwagę, to mnie opieprzył, że to nie jest jego pierwszy projekt, mam
    > go nie pouczać i się odpimpać od jego obliczeń. No cóż, dziej się wola
    > twoja, zarobił ktoś inny...

    Tobie się wydaje, że to takie proste... ZAWSZE transformator
    wielouzwojeniowy, który pracuje w takim głupim reżimie, będzie większy
    niż normalny. Uzwojenia wtórne musisz liczyć tak, żeby wytrzymały
    określone przez Ciebie obciążenie. Jedynie uzwojenie pierwotne liczysz
    na moc rzeczywistą. W efekcie - zależnie od ilości napięć - może wyjść
    rzeczywiście niezły potwór :(

    Podobne guano masz przy szerokim zakresie napięć zasilania - liczbę
    zwojów pierwotnego dobierasz na indukcję przy napięciu maksymalnym,
    przekrój na prąd przy minimalnym. A po wtórnej masz bagno. Dlatego jak
    klient potrzebuje zasilacza uniwersalnego większej mocy, to od razu
    mówię: PFC. I wtedy masz 390V DC ?10V i nie ma kombinowania z
    transformatorem. Dla trójfazowego 700V DC i małe kondensatory - da się
    użyć foliowych.

    > Chyba w sumie trzeba tak robić, bo niestety filozofów w tej branży jest
    > nadspodziewanie dużo. Masz tu specyfikację, morda w kubeł i kręć, a nie
    > zajmuj się aksjologią -- ciekawe, że z Chińczykami tego problemu nigdy
    > nie miałem. Feryster też nie zadawał głupich pytań.

    Buhaha! Nawet nie wiesz, co przeżywają niektórzy klienci.

    [...]

    > Zwłaszcza, że nie zależy mi na zasilaczu uniwersalnym, tylko takim,
    > który ma nominalnie pracować na 230VAC, ale przeżyć upalenie zera (tj.
    > mieć zapas na indukcję w rdzeniu) i głęboki spadek napięcia (tj. zapas
    > na przekroju drutu). Konstrukcję optymalizujemy jednak na 230V, gdzie
    > w takim układzie za darmo dostanę dużą przeciążalność zasilacza.

    Połącz w trójkąt - zero Cię nie będzie interesowało.

    --
    Best regards,
    RoMan