  • Data: 2020-04-16 19:24:12
    Temat: Re: rentgen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:r7a2g5$13p2$...@g...aioe.org...
    J.F. wrote:
    >IMHO problemem do rozwiązania jest jedynie B_max. Jak dasz za duży
    >przekrój na jednej kolumnie, to się transformator powinien tylko
    >ucieszyć. Byle tylko przekroju w kolumnach bocznych wystarczyło dla
    >potrzebnej indukcji. Innymi słowy, lekko przewymiarowany rdzeń E
    >powinien dać radę.

    Ogolnie tak, ale po co ... przeplacac :-)

    >Zawsze można też kolumnę środkową obustronnie pomniejszyć kątówką,
    >zyskując przy tym dodatkową powierzchnię okna na uzwojenia. :-)

    Jest to jakas opcja ..

    Ale to dla desperatów, Roman ma rację: trzy trafka załątwią sprawę
    taniej i prościej. A że sumarycznie będą nieco większe i cięższe, to
    niekoniecznie musi być krytyczny problem.

    >A tu trafiłeś w sedno: potrzebowałem kiedyś wielouzwojeniowego
    >toroidu i trafiłem na pajaca, który mi posumował moce uzwojeń i
    >zaczął dobierać rdzeń do jakiegoś 5kW potwora. Pomimo tego, że
    >boldem zaznaczyłem, że uzwojenia nigdy nie będą uzywane jednocześnie
    >i niech do obliczeń weźmie P_max największego z nich. Jak mu
    >zwróciłem uwagę, to mnie opieprzył, że to nie jest jego pierwszy
    >projekt, mam
    >go nie pouczać i się odpimpać od jego obliczeń. No cóż, dziej się
    >wola twoja, zarobił ktoś inny...

    I dziala ?

    Bo ... tak mi wychodzi, ze rdzen w trafie ma niewiele wspolnego z
    moca, przynajmniej nie bezposrednio.

    Uzwojenia moze i nie beda uzywane jednoczesnie, ale musza byc
    nawiniete odpowiednio grubym drutem.
    Wiec okno musi byc odpowiednio duze, a zazwyczaj to chyba jest
    dopasowane dosc dobrze do mocy.
    Tzn w EI, bo toroidy to jakby puste ...

    >Bez problemu sobie poradzę nieizolowanym post-regulatorem impulsowym
    >w dowolną stronę.

    a owszem, ale jak juz impulsowy, to czemu nie po pierwotnej :-)

    >Uproszczenie strony HV i komplikacja wtórnej może być bezcenna dla
    >trwałości urządzenia. Taka hybrydka może być nie do za...

    No tak, zapomnialem o Twoim zboczeniu :-)
    Co Ty Piotrze - sondy kosmiczne projektujesz ?
    Urzadzenie ma wytrzymac przyzwoity czas, a potem klient ma kupic nowe
    lub zaplacic za serwis :-)

    >rżnięcia, niemal zupełnie kondensatorów w niej nie będzie. Niestety,
    >takich cudów na jednej fazie nie zrobisz.

    No tak, jest to jakis argument ... ale uzyj tych tranzystorow GaN, to
    moze HV bedzie wieczne :-)

    J.