eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyrenault megane - wtryskiRe: renault megane - wtryski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!news.
    nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dc
    a.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.
    com!f36g2000pri.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Mateusz <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: renault megane - wtryski
    Date: Thu, 3 Mar 2011 02:23:51 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 49
    Message-ID: <3...@f...googlegroups.com>
    References: <b...@k...googlegroups.com>
    <iklog6$q00$1@news.onet.pl>
    <c...@h...googlegroups.com>
    <iknpoq$1u3$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.39.216.207
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1299147831 11945 127.0.0.1 (3 Mar 2011 10:23:51 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Mar 2011 10:23:51 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: f36g2000pri.googlegroups.com; posting-host=195.39.216.207;
    posting-account=goquAAoAAACO4p0eO3-HgLZzigvdqMb9
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.14)
    Gecko/20110218 Firefox/3.6.14,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2354457
    [ ukryj nagłówki ]

    On 3 Mar, 11:15, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:
    > W dniu 2011-03-02 20:35, Mateusz pisze:
    >
    > > On 2 Mar, 16:41, The_EaGle<e...@j...com>  wrote:
    > >> OK a teraz w cz logik :)
    > > Spr buj ;)
    >
    > > Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy jak silnik krokowy b dzie
    > > funkcjonowa niepoprawnie to silnik b dzie nier wno pracowa na
    > > wolnych obrotach albo wr cz gas albo trzyma za wysokie poniewa
    > > krokowiec okre la moment otwarcia przepustnicy i w konsekwencji
    > > dawkowanie powietrza b dzie nieprecyzyjne tak ?
    > > OK. To teraz jestem ju w totalnie czarnej d***ie ;), bo dotychczas
    > > my la em, e to sonda lambda odpowiada za proporcje mieszanki paliwowo
    > > powietrznej - pewnie jest to prawda, ale mo esz mi jako wyt umaczy
    > > jak jedno ma si do drugiego ? chyba, e to sonda lambda wysy a
    > > informacje o sk adzie do jakiegos tam sterownika, kt ry nast pnie
    > > okre la dawk powietrza - jak be kocz to wybacz...
    >
    > Wygl da to tak: Odpalasz silnik, czujnik obrot w silnika/po o enia wa u
    > korbowego informuje ECU o rozruchu. Na podstawie wskaza czujnika wa ka
    > rozrz du/czujnika po o enia wa u korbowego nast puje wy adowanie w
    > uk adzie zap onowym. R wnocze nie czujnik MAP i MAF lub przep ywomierz
    > informuje ECU o ilo ci powietrza zasysanego przez silnik. Na tej
    > podstawie ECU steruje dawk paliwa poprzez zwi kszanie/zmniejszanie
    > czasu otwarcia wtryskiwacza/wtryskiwaczy. Gdy silnik osi gnie
    > odpowiednio wysokie obroty,a czujnik po o enia przepustnicy nie b dzie
    > wysterowany (bieg ja owy) do gry w cza si silnik krokowy. Steruje on
    > ilo ci powietrza dostarczanego do silnika w celu utrzymania stabilnych
    > obrot w na odpowiednim poziomie. Gdy czujnik temperatury silnika wska e
    > odpowiedni temperatur obroty ja owe si zmniejszaj , a stopie
    > wysterowania wtrysku zale y od wskaza Lambdy. Wci silnik krokowy
    > (bypass dolotu) reguluje dawk powietrza, aby ta by a odpowiednia do
    > obrot w, a i same obroty na odpowiednim poziomie.
    >
    > Gdy wci niesz gaz, a silnik jest zimny, silnik krokowy si zamyka, a
    > czas otwarcie wtrysku jest dobierany za pomoc zaprogramowanych map
    > wtrysku i ilo ci i temperatury zasysanego powietrza. Gdy silnik si
    > nagrzeje, ECU dzia a w p tli zamkni tej, zamiast map wtrysku dostosowuje
    > ilo paliwa za pomoc sondy Lambda tak, aby zachowa odpowiedni
    > stosunek powietrza do paliwa mierz c zawarto tlenu w spalinach.
    >
    > Tak w harcerskim skr cie. Warunk w i innych czujnik w jest tyle, e eby
    > je wszystkie opisa musia bym ca dni wk na to po wi ci .

    Dzięki za logiczne wyjaśnienie. Piwo u mnie masz, tylko nie wiem czy
    pijesz ;)
    W razie wątpliwości jeszcze zapodam jakieś pytanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: