-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!news.
nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dc
a.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.
com!f36g2000pri.googlegroups.com!not-for-mail
From: Mateusz <m...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: renault megane - wtryski
Date: Thu, 3 Mar 2011 02:23:51 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 49
Message-ID: <3...@f...googlegroups.com>
References: <b...@k...googlegroups.com>
<iklog6$q00$1@news.onet.pl>
<c...@h...googlegroups.com>
<iknpoq$1u3$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.39.216.207
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1299147831 11945 127.0.0.1 (3 Mar 2011 10:23:51 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Mar 2011 10:23:51 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: f36g2000pri.googlegroups.com; posting-host=195.39.216.207;
posting-account=goquAAoAAACO4p0eO3-HgLZzigvdqMb9
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.14)
Gecko/20110218 Firefox/3.6.14,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2354457
[ ukryj nagłówki ]On 3 Mar, 11:15, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
<hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:
> W dniu 2011-03-02 20:35, Mateusz pisze:
>
> > On 2 Mar, 16:41, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
> >> OK a teraz w cz logik :)
> > Spr buj ;)
>
> > Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy jak silnik krokowy b dzie
> > funkcjonowa niepoprawnie to silnik b dzie nier wno pracowa na
> > wolnych obrotach albo wr cz gas albo trzyma za wysokie poniewa
> > krokowiec okre la moment otwarcia przepustnicy i w konsekwencji
> > dawkowanie powietrza b dzie nieprecyzyjne tak ?
> > OK. To teraz jestem ju w totalnie czarnej d***ie ;), bo dotychczas
> > my la em, e to sonda lambda odpowiada za proporcje mieszanki paliwowo
> > powietrznej - pewnie jest to prawda, ale mo esz mi jako wyt umaczy
> > jak jedno ma si do drugiego ? chyba, e to sonda lambda wysy a
> > informacje o sk adzie do jakiegos tam sterownika, kt ry nast pnie
> > okre la dawk powietrza - jak be kocz to wybacz...
>
> Wygl da to tak: Odpalasz silnik, czujnik obrot w silnika/po o enia wa u
> korbowego informuje ECU o rozruchu. Na podstawie wskaza czujnika wa ka
> rozrz du/czujnika po o enia wa u korbowego nast puje wy adowanie w
> uk adzie zap onowym. R wnocze nie czujnik MAP i MAF lub przep ywomierz
> informuje ECU o ilo ci powietrza zasysanego przez silnik. Na tej
> podstawie ECU steruje dawk paliwa poprzez zwi kszanie/zmniejszanie
> czasu otwarcia wtryskiwacza/wtryskiwaczy. Gdy silnik osi gnie
> odpowiednio wysokie obroty,a czujnik po o enia przepustnicy nie b dzie
> wysterowany (bieg ja owy) do gry w cza si silnik krokowy. Steruje on
> ilo ci powietrza dostarczanego do silnika w celu utrzymania stabilnych
> obrot w na odpowiednim poziomie. Gdy czujnik temperatury silnika wska e
> odpowiedni temperatur obroty ja owe si zmniejszaj , a stopie
> wysterowania wtrysku zale y od wskaza Lambdy. Wci silnik krokowy
> (bypass dolotu) reguluje dawk powietrza, aby ta by a odpowiednia do
> obrot w, a i same obroty na odpowiednim poziomie.
>
> Gdy wci niesz gaz, a silnik jest zimny, silnik krokowy si zamyka, a
> czas otwarcie wtrysku jest dobierany za pomoc zaprogramowanych map
> wtrysku i ilo ci i temperatury zasysanego powietrza. Gdy silnik si
> nagrzeje, ECU dzia a w p tli zamkni tej, zamiast map wtrysku dostosowuje
> ilo paliwa za pomoc sondy Lambda tak, aby zachowa odpowiedni
> stosunek powietrza do paliwa mierz c zawarto tlenu w spalinach.
>
> Tak w harcerskim skr cie. Warunk w i innych czujnik w jest tyle, e eby
> je wszystkie opisa musia bym ca dni wk na to po wi ci .
Dzięki za logiczne wyjaśnienie. Piwo u mnie masz, tylko nie wiem czy
pijesz ;)
W razie wątpliwości jeszcze zapodam jakieś pytanie.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.11 17:57 Irokez
- 03.03.11 18:34 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 03.03.11 19:33 Irokez
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO