  • 51. Data: 2024-08-12 14:29:45
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 13:51, J.F pisze:
    > Nie może, bo zajmuje wagon i tor ?

    Ale ja piszę o zaleganiu w wagonie w drodze. To nie jest tak, ze ktoś
    kupuje wagon wody i już. Te hurtowanie biorą kilka TIR-ów dziennie.
    Wysłanie tego torami spowodowałoby powiedzmy kilkudniową przerwę a
    potem, niech sobie jadą i tydzień, byle regularnie.

    > To by może i swietnie działało, jakby nadawca i odbiorca mieli własne
    > bocznice.

    Uważam, ze oczywiście masz rację. W wypadku Kryniczanki to ~350 metrów
    przedłużenia toru. Rozlewnia Muszynianki leży przy szlaku. Najgorzej z
    Piwniczanką, bo stara rozlewnia była przy szlaku, a nową mają po drugiej
    stronie Popradu - towarowa kolej linowa chyba :-)

    > Niby można do kontenera, i przeładować cały kontener na "tira", ale
    > jak znam życie:
    > -pociągiem pojedzie nie wiadomo ile,
    > -potem pilne wezwanie "zabieraj pan swój kontener szybko".
    > I organizuj tu na gwałt tira z kierowcą, a może i dźwig.
    > Byloby inaczej, jakby PKP robiło door-2-door.> Wzywasz, przyjezdza
    tir, zabiera kontener, co dalej to juz PKP sprawa,
    > ale ma przyjechać tir do adresata.

    Albo jakaś inna firma spedycyjna. ale chyba nikt nie jest w stanie sie
    dogadać z PKP. W okolicy Krynicy jest taka duża stacja Powroźnik.
    Kiedyś, jak PKP woziło ludzi, to tam pociągi sprzątano i parkowano.
    Teraz pustawe to stoi. W Piwnicznej jest stacja.

    > Ale jak pomyśleć, ze trzeba np z Wroclawia na terminal, przeładować na
    > wagon, potem w drugim terminalu z wagonu na tira, do klienta ... a tir
    > ma szanse sie w 4h wyrobić.

    Nie, no mam świadomość, że zapewne stoi szereg przeszkód. Muszynianka
    rocznie około 550 milionów wody mineralnej. Takich firm mniejszych lub
    większych jest kilkanaście w tym rejonie. Nie wiem, jaka to jest skala,
    ale to kilkaset TIR-ów dziennie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 52. Data: 2024-08-12 14:32:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Kiedyś na każdej większej stacji była kasa towarowa i tzw. ładownia.

    A potem komuna upadła i zaczęto liczyć rachunki.
    Ale bardziej chodziło mi o door-2-door, tak samo jak Jarkowi.

  • 53. Data: 2024-08-12 15:41:18
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.08.2024 o 21:40, ptoki pisze:

    > Bo wszystko co wymaga cudowania to gowno.
    > Mi smierdzi.

    Kiedy śmierdzą smrody a one w SCT nie jeżdżą.

    > No to poszukaj mi taniego polaczenia katowice-wawa w poniedzialek i piatek.
    > Albo ogolnie slask- bydgoszcz. Albo slask poznan.

    No przecież podałem pociąg do Wawy, 60zł.

    > Nie wnikam jak jechales i czemu tylko 60pln ale obstawiam ze to nie
    > reprezentatywna cena dla normalnego pasazera chcacego sie dostac do wawy
    > na 8 rano.

    Buhehe. Normalna cena w sezonie. Ten pociąg jeździ między Olsztynem a
    Bielsko-Białą przez Katowice i Warszawę właśnie. 2x dziennie w każdą
    stronę. 7dni w tygodniu. Katowice<->Olsztyn 84zł a poza sezonem kupiony
    z wyprzedzeniem potrafi zejść do 24zł.

    > U mnie beda to jakies 6pln. roznica pomijalna. Ale w katowicach nie
    > zaparkuje na pol dnia za darmo. Ani w sosnowcu. No, moze w gliwicach
    > (tak icki i ekspresy jezdza). Ale z gliwic wybor polaczen jest gorszy i
    > nie wiem czy bym spowrotem o sensownej porze wrocil.

    Se kup takiego mikrokara jak ja to będziesz miał za darmo parkowanie :-)

    Piękny dworzec z parkingiem zrobili w Dąbrowie Górniczej :-)

    > Nie wiem co ty liczysz ale ci zle wychodzi.

    Twierdziłeś 'autem jechałem połowę czasu'. Skoro pociąg jedzie 2h 23min
    więc połowa to 1h 12min to mając dystans 285km musiałbyś mniej więcej z
    średnią prędkością 240km/h jechać. Średnią!

    > Normalnie, mniej czasu zmarnowanego,

    Więc się pytam jak chcesz zajechać do Wawy w 1h 12min tak jak to
    twierdziłeś?

    > albo taniej

    Ale, że taniej to jest wygodniej???

    > albo w odpowiedniejszej
    > porze

    Po nocy?

    > albo z wieksza iloscia gratow.

    No i po co miałbym z tymi gratami jeździć?

    > Albo wogole w cholere taniej jak
    > sie jedzie nie samemu.

    :-)

    Znowu to samo. Przecież policzyłem, że przy twoim zużyciu paliwa 7/100
    trzeba w 2 osoby przynajmniej jechać a przy normlnym 10/100 i doliczonym
    środku transportu czyli tej bryki, która nie jest za darmo tylko trzeba
    ją utrzymywać, będzie trzeba w 4 osoby jechać by wyrównać cenę. 4 osoby!

    > Ja 10 lat jezdzilem i widzialem.
    > Tak, icki i ekspresy jezdzily lepiej ale byly 2-3x drozsze od jazdy
    > pr-em albo autem. A pr-y spoznialy sie notorycznie.
    > Tak ci mowie.

    Mówisz też, że da się dzisiaj dojechać w 1h 12min do Wawy co by znaczyło
    ze 240km/h średniej. Więc jak Ci wierzyć?

    > Nie.

    > Normalnie. W sumie jest sporo taniej i lepiej.

    Wręcz przeciwnie, wszystko opisałem.

    > No to ci mowie ze jak jezdzilem pociagiem to mi schodzilo 7h a autem 3-3,5.
    > Myslisz ze przyjme twoje slowa ponad rzeczywistosc jaka doswiadczylem? :)

    Ja dzisiaj to sprawdziłem a Ty tylko coś wspominasz.

    > A ja ci pisalem jakim ja jezdzilem i co bylo dostepne. Chyba czytac nie
    > umiesz.

    No czytam te twoje bajanie i twierdzę, że nie trzyma się kupy bo po
    prostu tak nie jest by się dało jechać samochodem szybciej i taniej od
    pociągu.

    > To moze trza bylo tym autem jechac do konca? Taka niebezpieczna mysl.
    > Moze wyszlo by, no nie wiem, TANIEJ?
    >
    > 10km/1pln
    > to za 60pln masz 600km. Prawie nad morze bys zajechal.

    No ale ja nie potrzebowałem jechać nad morze i zasięg tego samochodu nie
    jest tak duży by podejmować odległe podróże. Niemniej jednak bardzo
    dobrze komponuje się z podróżami pociągiem.

    > Kolejna to sosnowiec, ten sam problem co wawa a dalej. Nastepna to
    > zawiercie 3x dalej niz do katowic. A nastepna to wawa.
    > To gdzie lepiej?

    No i widzisz, nie wiesz jakie stacje są. Jest Będzin i Dąbrowa Górnicza.

    > Tak, ja w aucie odpoczywalem. I to odpoczywalem sporo wiecej bo moglem
    > spac te 3h dluzej niz pociagiem i to czesto u siebie w domu a nie w
    > wagonie.

    Jak mogłeś w aucie odpoczywać jak musiałeś go prowadzić? I to musiałeś
    go prowadzić szybciej niż pociąg. Przypominam 280km w 2h 23min. Proszę
    pokaż nam jak to robisz. Ja twierdzę, że to skrajnie nieprawdopodobne.
    Średnie prędkości samochodów są znacznie mniejsze niż pociągu.

    > Jak dojechalem autem za 71pln (283km, 4.2pln/l, 6l/100km) w porownaniu
    > do 65pln za pr-a plus 15pln (ktos mnie do katowic te 30km musial
    > dowiezc) to taniej autem.

    No ale:
    - dzisiaj paliwo kosztuje 6zł (a nie 4)
    - przeciętny samochód zużywa 10/100 (a nie 4/100)
    - samochód trzeba utrzymać (ubezpieczenia, przeglądy, naprawy, wszystko
    kosztuje)

    A ja większość podróży odbyłem pociągiem, którego utrzymanie jest w
    cenie i głównie cena biletu 60zł ma znaczenie.

    Więc nie będzie taniej.

    > Biletu po wawie juz nie licze, nie trzeba bo
    > autem mam taniej.
    > No i pisalem ci ze pociagiem to 7h a auten 3. No nic, nie rozumiemy sie.
    > Trudno.

    A ja Ci pisałem, że dzisiaj pociąg jedzie 2h 23min, do których nie masz
    szansy zbliżyć się samochodem.

    > raczej 6l/100.
    > Dojazd do katowic to tez koszt. Bilety po wawie to tez koszt.

    No to pisałem, że dojechałem do dworca za 1zł a po Wawie chodziłem pieszo.

    > No i cos co ci sie w glowie nie zmiesci:

    Co Tobie się nie zmieści?!

    > Bilet z katowic do wawy pociagiem nie kosztuje 60pln.
    > Raczej 2-3x wiecej.

    Buhehe. Zobacz sobie w cenniku.

    > Nie wiem czy jestes seniorem czy korzystasz z innych promocji ale
    > normalny bilet z katowic do wawy to okolice 120-160pln.
    > Tak licze.
    > Pokaz mi zrodlo biletow po 60pln to sie wtedy zrozumiemy.

    Zawracasz giarę. 60zł.

    > pociag to zbiorkom. Jechales ale nie wiedziales :)

    Dlatego piszę 'takim zbiorkomem', bo pisałeś o dojeździe na dworzec a
    nie pociągiem. No to na dworzec nie jechałem zbiorkomem bo miałbym
    właśnie problem 'takiego zbiorkomu' o którym to problemie już w kilku
    artykułach pisałem a którego nie mam jadąc swoim samochodem i
    zostawiając go za darmo na dworcowym parkingu.

  • 54. Data: 2024-08-12 15:46:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.08.2024 o 21:50, ptoki pisze:

    > no czyli 600km za te cene co miales bilet. Ale jakims cudem tym twoim
    > autem sie nie da.
    Da się, ale trzeba by:
    - prowadzić go przez te 600km (a nie zająć się czymkolwiek)
    - ładować (a nie jechać ciągiem)
    - doliczyć cenę utrzymania przez 600km (a nie 10km)

    > No i pokaz gdzie sa bilety krk czy kat -> wawa za 60pln.

    Tam gdzie się kupuje bilety: kasa dworcowa, konduktor lub systemy
    sprzedaży internetowej.

  • 55. Data: 2024-08-12 15:53:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 14:29:45 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Wysłanie tego torami spowodowałoby powiedzmy kilkudniową przerwę a
    > potem, niech sobie jadą i tydzień, byle regularnie.

    Problem w tym, ze Polske pociąg powinien w jeden dzien przejechac.
    Co w zasadzie nie jest problemem, swietnie, ale jak gdzies utkną ...
    to potem nie będzie miejsca w hurtowni, jak juz ruszą :-)

    Jedyna nadzieja, ze torów i bocznic u nas za mało na takie
    magazynowanie.

> [...]
    > stronie Popradu - towarowa kolej linowa chyba :-)

    > Nie, no mam świadomość, że zapewne stoi szereg przeszkód.

    To w zasadzie nie tyle przeszkoda, co konkurencja :-)
    Zanim skończę ogarniać problemy z koleją, to tir już dojedzie do celu
    :-)

    > Muszynianka
    > rocznie około 550 milionów wody mineralnej.

    Litrów, butelek? Horendalne ilości ... mi się wydaje.
    Mają takie źródło?

    > Takich firm mniejszych lub
    > większych jest kilkanaście w tym rejonie. Nie wiem, jaka to jest skala,
    > ale to kilkaset TIR-Ăłw dziennie.

    to jest jakies 2 tys m^3 dziennie, 2 tys ton. Ile tir potrafi
    załadować - 20, 25 ton? 40-50 tirów.
    Chyba, ze butelki cięzkie.

    J.

  • 56. Data: 2024-08-12 16:15:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No ale musisz w obcym mieście znaleźć to połączenie, co nie jest wcale
    > oczywiste.

    Które połączenie?

    Wybierasz sobie stację najbliższą miejscu docelowemu. No i wyszło 1,4km.
    To nie jest dystans, który by mnie motywował do szukania dalszego
    połączenia. Ścisłe centrum i do tego SCT. Jakbym miał dalej to pewnie
    zamawiałbym jakiegoś ubera.

  • 57. Data: 2024-08-12 16:17:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.08.2024 o 21:48, ptoki pisze:
    > On 2024-08-11 09:07, Robert Tomasik wrote:

    > A te iowe bilety po 60pln to wogole jakas abstrakcja. Moze fajna
    > promocje wylapal i generalizuje ze tak sie da ciagle?

    Tak jest ciągle. Bilet przez Polskę tym samym pociągiem kosztuje 84zł.

  • 58. Data: 2024-08-12 16:20:42
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.08.2024 o 23:36, ptoki pisze:
    > Bardzo ciekawe bo takie ceny jak teraz w ic to pamietam w PR-ach 10-15
    > lat temu.
    > Wiec albo icki wtedy byly bardzo napompowane albo dzis ktos doplaca albo
    > jedno i drugie ale w polowie :)

    Może po prostu źle pamiętasz.

    > A ilosc pociagow jakie mozna przez odcinek przepchac tez jest ograniczona.
    >
    > CMK - czyli trzon tego co trzeba aby dojechac do wawy z kraka i katowic
    > byl projektowany nie z mysla o pasazerach a o przewozach towarowych.

    Szczególnie, że do pociągów dużych prędkości są osobne tory.

  • 59. Data: 2024-08-12 16:22:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Moim zdaniem to ogólnie ładnie wygląda, o ile nie próbuje się wnikać w
    > szczegóły i zaplanować czegoś. Wówczas okazuje się, że to nie ma sensu.

    No ale mnie się udało. Więc jakaś przestrzeń jednak jest. Tyle, że nie
    wszędzie tak będzie.

  • 60. Data: 2024-08-12 16:42:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.08.2024 o 23:21, ptoki pisze:

    > Pogrzebalem nieco i rzeczywiscie mozna kupic bilet IC z kraka i katowic
    > do wawy za okolice 70pln.

    Brawo. :-)

    > To nadal srednio dla mnie mimo ze cena jest naprawde dobra -
    > porownywalna do PRow 10 lat temu.
    >
    > nie wiem czemu taka tania skoro ekspresy sa 2x drozsze. Moze w praktyce
    > sie nie da kupic biletu z miejscem siedzacym? Tak czesto bylo za moich
    > czasow i placilem 120pln stojac w korytarzu (15pln miejscowki dostawalem
    > spowrotem po poswiadczeniu braku miejsca).

    Jest dobrym pytaniem czemu EIC jest 2x droższy a wcale jakoś bardzo
    lepszy nie jest. No ale żadnych przepełnień IC na tych trasach o których
    mowy nie ma. Pojedynczych miejsc brakuje w sezonie i to nie na całej
    trasie tylko, że się miejsca zwalniają. Np wracając zamieniłem bilet na
    wcześniejszy z rezerwacją miejsca na 10 minut przed wyjazdem. Ludzie po
    prostu nie jeżdżą pociągami to jak miałoby tych miejsc brakować :-)

    > Nie dogrzebalem sie czemu IC teraz takie tanie. Moze dlatego ze pry nie
    > jezdza przez cala polske?

    Przecież jeżdżą, Katowice->Gdańsk 84zł :-)

    > Znalazlem to ale to nie tlumaczy generalnie cen.
    > https://www.money.pl/gospodarka/gigantyczna-rekompen
    sata-dla-pkp-intercity-decyzja-rzutem-na-tasme-69631
    21979968192a.html

    > Za te 70 pln dzis to bym jezdzil pkpem. Moze nawet stojac.
    > Ale i Tak by mnie ktos musial na pociag dowiezc i po wawie bym musial
    > dodatkowo bilet kupowac zeby sie poruszac. Wiec w sumie porownanie bylo
    > by raczej: 70+23.50(dojazd do katowic)+iles na bilet zbiorkomu i 3h+40m
    > (dojazd do katowic) jazdy pkp (94pln)  vs 110pln (auto palace 6/100 ropy
    > i 280km jazdy - 3.5h.
    >
    > Wychodzi na styk. Ale obstawiam ze w tym IC to bym nie posiedzial...

    Widzę, że nadal nie przyjmujesz prostych faktów :-)