eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół PolskiRe: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.s0106bc9b68897
    d91.wp.shawcable.net!not-for-mail
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.kolej
    Subject: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Date: Mon, 12 Aug 2024 10:48:23 -0500
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v9das7$es8$2@news.chmurka.net>
    References: <v91slk$fil$1@news.chmurka.net> <v94asc$mtp$1@news.chmurka.net>
    <v95osj$t22$1@news.chmurka.net> <v96ede$kps$1@news.chmurka.net>
    <v9agi6$utd$2@news.chmurka.net> <v9b4in$gkb$1@news.chmurka.net>
    <v9b6so$utd$6@news.chmurka.net> <v9baso$lpv$1@news.chmurka.net>
    <v9bdac$r44$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 12 Aug 2024 15:48:24 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="ptoki";
    posting-host="s0106bc9b68897d91.wp.shawcable.net:24.77.123.5";
    logging-data="15240";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:x0FE7KK5qIDFgULBVnyih9Wj8Xg=
    sha256:03kNMS1a833b/8CVlrVN0cYvAXkEUkExh0+fSJp7OX8=
    sha1:5KoNZjg+xD7Ym9dS9K3uVmsxnIQ=
    sha256:Qa7sFg4uPxNrKvdOg5r1gCCY8PXRd2pWmDWJKWusVK4=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <v9bdac$r44$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2723525 pl.misc.kolej:994364
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-08-11 17:17, RadosławF wrote:
    > W dniu 11.08.2024 o 23:36, ptoki pisze:
    >
    >>>>> Pociąg przestaje się względem samochodu opłacać, jak już jedziesz w
    >>>>> dwie osoby. 2~3 osoby samochodem prawie zawsze wychodzą taniej i
    >>>>> jesteś niezależny od rozkładu jazdy.
    >>>> Tak, ja to nawet rozszerzylem na zbiorkom bo on czesto jest
    >>>> sztucznie dotowany.
    >>>> Wiec jego ceny sa zazwyczaj 2-3x nizsze niz normalne koszty tegoz
    >>>> zbiorkomu.
    >>>> Nie wiem jak wygladaja ceny pradu czy torow dla pkp wiec nie wiem
    >>>> czy i tam nie ma nierownej rywalizacji z samochodami ktore placa
    >>>> akcyze i podatek drogowy.
    >>>
    >>> Ja się nie uważam za specjalistę. Po prostu od czasu do czasu, jak
    >>> mam gdzieś jechać, to się zastanawiam, czy nie prościej pociągiem -
    >>> bo lubię nim jeździć. Ostatnio potrzebowałem dojechać do Katowic z
    >>> Nowego Sącza na 10:00. Mogłem wyjść z domu koło 4:00 (by dojść na
    >>> stację), to wyjechałem samochodem po 7:00 :-) Pokazuje mi teraz cenę
    >>> biletu 61,30 zł - bez ceny dojazdu w Katowicach. W Sączu o tej porze
    >>> nic nie jeździ. Paliwo mi wyszło 85,54 zł. Myślę, że 3 godziny snu
    >>> oraz powrót po zakończeniu szkolenia bez kombinowania połączenia był
    >>> wart 15 zł, a jechaliśmy we dwie osoby, to i nawet amortyzacja się
    >>> zwróciła.
    >>>
    >>
    >> Ciekawe.
    >> Bardzo ciekawe bo takie ceny jak teraz w ic to pamietam w PR-ach 10-15
    >> lat temu.
    >> Wiec albo icki wtedy byly bardzo napompowane albo dzis ktos doplaca
    >> albo jedno i drugie ale w polowie :)
    >>
    >> I oglnie to mam podobne odczucia. Tez bym chetniej koleja jezdzil ale
    >> tam gdzie potrzebuje to sie ekonomicznie czy logistycznie nie oplaca a
    >> tam gdzie sie oplaca to juz nie potrzebuje.
    >>
    >>> Ktoś tu gdzieś pisał, że z Hamburga taniej wychodzi kontener
    >>> samochodem, niż koleją. W moim rejonie produkuje się masę wody
    >>> mineralnej. TIR-y ją wywożące w całą Polskę rozjeżdżają nam drogi.
    >>> Mamy tor do Krynicy, a o ile wiem, nikt tej wody nawet nie próbuje
    >>> wozić koleją. To są dziesiątki TIR-ów dziennie. W wypadku rozlewni
    >>> wód Kryniczanka, Muszynianka i Piwniczanka, to wręcz tor idzie przez
    >>> te zakłady. Wystarczyłoby taką bocznicę zrobić do załadunku w formie
    >>> dodatkowego toru i ładować wodę paletami na wagon. Inne rozlewnie
    >>> musiały by to dowozić do stacji kilka kilometrów.
    >>>
    >>
    >> Jak jeszcze czytywalem pmk to tam byly flejmy na temat takich
    >> przewozow kolejowych. Ktos tam pisal ze nawet u niemca koleja sie wozi
    >> trudno bo auta szybsze, wygodniejsze i chyba nawet niewiele drozsze.
    >>
    >> Dobrym wizualizatorem tej sytuacji byl fakt ile mozna przewiezc koleja
    >> z chin do europy. Liczac dlugosc skladu na 200-400 wagonow, odstep
    >> miedzy pociagami 10 minut, ustawianie kontenerow na wagonie 2x (w
    >> polsce nie widzialem tak ale gdzie indziej widze notorycznie), jedne
    >> tory tam i jedne spowrotem to wychodzilo ze to w sumie pojemnosc paru
    >> kontenerowcow.
    >
    > A świstak siedzi i zawija te składy po 400 wagonów w sreberka.

    No czyli koleja jeszcze gorzej niz szacowalem?

    > Zgodnie z przepisami skład może mieć max 750 metrów.
    > Wagon towarowy to max 14 metrów, czyli 53 i pól takiego wagona na skład.
    > Część jest krótsza i oficjalnie wolno u nas do 60 wagonów na skład.
    > A są jeszcze ograniczenia wagowe całego składu.
    > I generalnie tak jest w całej europie, w rosji jest możliwy większy
    > nacisk na oś ale tam jest inny rozstaw szyn a w ogóle to już
    > nie za bardzo jest europa.
    >

    Mi tam jeden kit. No nie do konca bo lubie kupowac taniej jak sie da.
    Ale w praktyce wychodzi ze taka jedna nitka kolei z chin to nie ma za
    duzej przepustowosci.



    --
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: