eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół PolskiRe: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
  • Data: 2024-08-11 21:48:37
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2024-08-11 09:07, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 10.08.2024 o 03:05, ptoki pisze:
    >> Ja sie nie odnosze do Twoich potrzeb. Odnosze sie do faktu ze dla mnie
    >> (i pewnie dla masy innych ludkow) duzo wygodniejsze jest podrozowanie
    >> autem.
    >
    > Pociąg przestaje się względem samochodu opłacać, jak już jedziesz w dwie
    > osoby. 2~3 osoby samochodem prawie zawsze wychodzą taniej i jesteś
    > niezależny od rozkładu jazdy.
    >

    Tak, ja to nawet rozszerzylem na zbiorkom bo on czesto jest sztucznie
    dotowany.
    Wiec jego ceny sa zazwyczaj 2-3x nizsze niz normalne koszty tegoz zbiorkomu.
    Nie wiem jak wygladaja ceny pradu czy torow dla pkp wiec nie wiem czy i
    tam nie ma nierownej rywalizacji z samochodami ktore placa akcyze i
    podatek drogowy.

    > Dodatkowo, jeśli nie jedziesz do jakiegoś dużego miasta, to zaczyna się
    > w ogóle komplikować możliwość dojazdu komunikacja publiczną, bo może tam
    > nic nei jeździć, albo jeździć coś, czego nie dopasujesz do innych połączeń.
    >

    Ta, tego tez nie poruszalem ale wspomnialem tam wczesniej.
    Ja przy tych dojazadach mialem relatywnie ok bo te 20-30km dojazdu do
    pekapa bylo mozliwe (rodzina mnie dowozila) ale jakbym mial zrobic
    calosc sam to io-wy use case wogole by polegl bo bym pociagiem po prostu
    nie dojechal.

    > Ostatnio wiele osób z rejonu Nowego Sącza studiuje w Lublinie. Wynika to
    > z faktu, ze niewiele dalej,a  znaczniej tańsze utrzymanie.
    >
    > Popatrzcie na połączenia kolejowe. To nie są pojedyncze osoby. Firmom
    > autobusowym opłaca się puszczać autobusy na tej trasie. Kolej nie
    > potrafi dopasować rozkładu jazdy tak, by się z pociągu z Lublina w
    > Tarnowie dało przesiąść na Nowy Sącz. Pociągi odjeżdżają kilka minut
    > wcześniej. Pasażer musi czekać godzinę - półtorej.
    >
    > Jak teraz popatrzyłem, to są 2 połączenia trochę ponad 7 godzin, jedno 5
    > i pół i masa około 13 godzin. Tylko na jedno można przez net kupić
    > bilet. To najkrótsze ma akurat komunikację w Tarnowie, ale 3 minuty i
    > piszą, by uważać, bo może się nie zdążyć. W przeciwnym wypadku
    > połączenia 8~14 godzin.
    >
    > Samochodem jedzie się 3,5~4,5 godziny bez jakiegoś udziwniania (tak. 70
    > km/h i na odcinkach autostrada, droga szybkiego ruchu 100 km/h). Autobus
    > kursowy jedzie około 6 godzin z godzinnym odpoczynkiem kierowcy w Tarnowie.

    Nie jestem wogole zdziwiony. Tak to realnie wyglada.
    A te iowe bilety po 60pln to wogole jakas abstrakcja. Moze fajna
    promocje wylapal i generalizuje ze tak sie da ciagle?

    Te promocje co pamietam (weekendowy, wojazer) to byly dosyc precyzyjnie
    krojone zeby w poniedzialek do roboty sie za tanio jechac nie dalo.
    Jedynie ten wojazer mial sens wtedy. Ale tez tak pi*oko na styk bo cena
    wychodzila na styk z autem a trzeba bylo cudowac z zakupem miejscowki itp.



    --
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: