-
Data: 2024-08-11 22:28:09
Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 11.08.2024 o 21:48, ptoki pisze:
>> Pociąg przestaje się względem samochodu opłacać, jak już jedziesz w
>> dwie osoby. 2~3 osoby samochodem prawie zawsze wychodzą taniej i
>> jesteś niezależny od rozkładu jazdy.
> Tak, ja to nawet rozszerzylem na zbiorkom bo on czesto jest sztucznie
> dotowany.
> Wiec jego ceny sa zazwyczaj 2-3x nizsze niz normalne koszty tegoz
> zbiorkomu.
> Nie wiem jak wygladaja ceny pradu czy torow dla pkp wiec nie wiem czy i
> tam nie ma nierownej rywalizacji z samochodami ktore placa akcyze i
> podatek drogowy.
Ja się nie uważam za specjalistę. Po prostu od czasu do czasu, jak mam
gdzieś jechać, to się zastanawiam, czy nie prościej pociągiem - bo lubię
nim jeździć. Ostatnio potrzebowałem dojechać do Katowic z Nowego Sącza
na 10:00. Mogłem wyjść z domu koło 4:00 (by dojść na stację), to
wyjechałem samochodem po 7:00 :-) Pokazuje mi teraz cenę biletu 61,30 zł
- bez ceny dojazdu w Katowicach. W Sączu o tej porze nic nie jeździ.
Paliwo mi wyszło 85,54 zł. Myślę, że 3 godziny snu oraz powrót po
zakończeniu szkolenia bez kombinowania połączenia był wart 15 zł, a
jechaliśmy we dwie osoby, to i nawet amortyzacja się zwróciła.
Ktoś tu gdzieś pisał, że z Hamburga taniej wychodzi kontener samochodem,
niż koleją. W moim rejonie produkuje się masę wody mineralnej. TIR-y ją
wywożące w całą Polskę rozjeżdżają nam drogi. Mamy tor do Krynicy, a o
ile wiem, nikt tej wody nawet nie próbuje wozić koleją. To są dziesiątki
TIR-ów dziennie. W wypadku rozlewni wód Kryniczanka, Muszynianka i
Piwniczanka, to wręcz tor idzie przez te zakłady. Wystarczyłoby taką
bocznicę zrobić do załadunku w formie dodatkowego toru i ładować wodę
paletami na wagon. Inne rozlewnie musiały by to dowozić do stacji kilka
kilometrów.
Uważam, że od dłuższego czasu PKP zarabia nie na usługach
transportowych, a na wszelkiej maści dotacjach i subwencjach, bo
przecież są koleją i im się należy. Chcesz, żebyśmy do Twojego miasta
jeździli, to nam zapłać. A i tak będziemy tak jeździć, by w miarę
możliwości nam się pasażerowie ne plątali po pociągu.
Utrzymanie infrastruktury kosztuje w dużej mierze niezależnie od ilości
pociągów, które przejadą. Jak dyżurny siedzi na stacji, to dostaje
pensje niezależnie od tego, czy jeden, czy 10 pociągów odprawi. Koszty
dróżników, czy utrzymania urządzeń SRK też nie zależą od ilości
przejazdów. Nie wiem, jak ze zużyciem torów, ale przecież leżą jeszcze
szyny z XIX wieku. Nie wiem, czy szybciej zużywa je po prostu deszcz,
czy jeżdżące pociągi.
--
(~) Robert Tomasik
Następne wpisy z tego wątku
- 11.08.24 22:33 Robert Tomasik
- 11.08.24 23:21 ptoki
- 11.08.24 23:36 ptoki
- 12.08.24 00:05 Robert Tomasik
- 12.08.24 00:17 RadosławF
- 12.08.24 00:49 Robert Tomasik
- 12.08.24 01:22 Pixel(R)??
- 12.08.24 01:36 Robert Tomasik
- 12.08.24 06:29 Cavallino
- 12.08.24 06:41 Cavallino
- 12.08.24 12:36 RadosławF
- 12.08.24 13:12 Robert Tomasik
- 12.08.24 13:24 Cavallino
- 12.08.24 13:26 Robert Tomasik
- 12.08.24 13:37 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=