    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Date: Wed, 4 Oct 2017 17:50:37 -0000 (UTC)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Podsumuję to luźnym cytatem z Paracelsusa:
    >
    > Co jest trucizną?
    > Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną - dawka czyni truciznę.
    >
    > Dla jednego mniej (np. uczuleni na pyłki topoli, których jeden rozwala, a ja
    > w drugą stronę, mogę sie w nich wytarzać i nic), dla innego więcej, jednego
    > dnia niby schorowany, słabo mu, a potrafi wypić sporo i nawet nie jest mu
    > niedobrze. Innego dnia czuje się świetnie, a po setce leży i rzyga... Znam
    > osobę, która wciąga "halbę" gorzoły jak oranżadę i jest po tym w pełni
    > przytomna. Ja padam po ćwiartce.

    Moją wypowiedź należy traktować jako porównanie szkodliwości
    demineralizowanej wody i wody z kranu, której nikt się pić nie boi,
    tymczasem oba rodzaje wody tak samo szybko spowodują deregulację
    elektrolitów w komórkach wypite duszkiem w dużej ilości.

    Płyn wewnątrz komórkowy, plazma krwi - to są płyny o nieporównywalnie
    większym stężeniu niż stężenia występujące w wodzie z kranu. Te sole
    mineralne w kranówce w niczym Cię nie zabezpieczają przy wypiciu nadmiernej
    ilości wody: różnica ciśnienia osmotycznego dla wody z kranu i wody
    demineralizowanej jest pomijalnie mała.