eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyregulator ciśnienia pompy paliwaRe: regulator ciśnienia pompy paliwa
  • Data: 2017-06-08 21:01:25
    Temat: Re: regulator ciśnienia pompy paliwa
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Dnia Wed, 7 Jun 2017 19:10:04 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >
    >> Zauważyłem urwaną rurkę podciśnienia dochodzącą do regulatora ciśnienia
    >> pompy paliwa....
    >>
    >> Jakie objawy dać może taka dyndająca rurka i brak regulacji pompy paliwa?
    >
    > Jeśli to silnik wolnossący to objawy odczuwalne raczej niewielkie, albo
    > żadne. większe w silniku doładowanym.
    > Może być niewielki spadek mocy, może ale nie musi zapalić sie "check
    > engine".

    Silnik wolnossący: VW Passat, V6 2.8L, kod silnika ATQ.

    > Natomiast konsekwencje takiej jakdy to uboga mieszanka przy dużych
    > obciążeniach.
    > Po dłuższej jeździe z większymi obciążeniami skutki będą groźne dla silnika
    > - mogące się skończyć stopieniem tłoków, zatarciem silnika itp.

    Brzmi poważnie :-)

    Wystarczająco poważnie aby to naprawić :-)

    >> Chyba będą dwa efekty: lewe powietrze będzie dochodzić do systemu gdzie nie
    >> powinno dochodzić
    >
    > pomijalna ilość tego powietrza

    A już się bałem że inne rzeczy będą tym zaburzonym podciśnieniem dotknięte.

    >> - to raz, a dwa brak modulacji ciśnienia pompy paliwa...
    >
    > Tak.
    > Ten przewód doprowadza wartość referencjną ciśnienia dla regulatora.
    > Niezależnie od podciśnienia w kolektorze dolotowym, regulator utrzymuje
    > jednakową względną różnicę ciśnienia między szyną paliwową, a kolektorem
    > dolotowym.
    > Dzięki temu wydajność wtryskiwaczy (mierzona w objętości wtryskiwanego
    > paliwa w czasie) jest taka sama, niezależnie od podciśnienia w kolektorze
    > (a w więc obciążenia silnika).
    >
    >
    > Po zdjęciu tej rurki, w zakresie niewielkich obciążeń (czyli również pętli
    > zamkniętej sondy lambda), wydatek wtryskiwaczy wzrośnie, co zostanie
    > skompensowane ujemną korekcją dawki paliwa.
    > Jednak przy dużym obciążeniu (w pętli otwartej), ujemna korekcja dawki
    > paliwa spowoduje podanie zbyt małej ilości paliwa i pracę silnika na
    > ubogiej mieszance.

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
    Rurka nie jest zdjęta, jest urwana tak 5cm od regulatora ciśnienia.

    Chyba pękła na zakręcie/zakrzywieniu.

    Czy wystarczy jak przysztukuję jakimś kawałkiem koszulki termokurczliwej z
    wyściółką ze topiącej się izolacji?

    Czy to trzeba coś porządniejszego zrobić?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: