  • 1. Data: 2017-06-07 21:10:04
    Temat: regulator ciśnienia pompy paliwa
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zauważyłem urwaną rurkę podciśnienia dochodzącą do regulatora ciśnienia
    pompy paliwa....

    Jakie objawy dać może taka dyndająca rurka i brak regulacji pompy paliwa?

    Chyba będą dwa efekty: lewe powietrze będzie dochodzić do systemu gdzie nie
    powinno dochodzić - to raz, a dwa brak modulacji ciśnienia pompy paliwa...

    Jakie objawy mogą być w VW Passat 2004?

  • 2. Data: 2017-06-08 20:35:05
    Temat: Re: regulator ciśnienia pompy paliwa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 7 Jun 2017 19:10:04 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Zauważyłem urwaną rurkę podciśnienia dochodzącą do regulatora ciśnienia
    > pompy paliwa....
    >
    > Jakie objawy dać może taka dyndająca rurka i brak regulacji pompy paliwa?

    Jeśli to silnik wolnossący to objawy odczuwalne raczej niewielkie, albo
    żadne. większe w silniku doładowanym.
    Może być niewielki spadek mocy, może ale nie musi zapalić sie "check
    engine".

    Natomiast konsekwencje takiej jakdy to uboga mieszanka przy dużych
    obciążeniach.
    Po dłuższej jeździe z większymi obciążeniami skutki będą groźne dla silnika
    - mogące się skończyć stopieniem tłoków, zatarciem silnika itp.

    > Chyba będą dwa efekty: lewe powietrze będzie dochodzić do systemu gdzie nie
    > powinno dochodzić

    pomijalna ilość tego powietrza

    > - to raz, a dwa brak modulacji ciśnienia pompy paliwa...

    Tak.
    Ten przewód doprowadza wartość referencjną ciśnienia dla regulatora.
    Niezależnie od podciśnienia w kolektorze dolotowym, regulator utrzymuje
    jednakową względną różnicę ciśnienia między szyną paliwową, a kolektorem
    dolotowym.
    Dzięki temu wydajność wtryskiwaczy (mierzona w objętości wtryskiwanego
    paliwa w czasie) jest taka sama, niezależnie od podciśnienia w kolektorze
    (a w więc obciążenia silnika).

    Po zdjęciu tej rurki, w zakresie niewielkich obciążeń (czyli również pętli
    zamkniętej sondy lambda), wydatek wtryskiwaczy wzrośnie, co zostanie
    skompensowane ujemną korekcją dawki paliwa.
    Jednak przy dużym obciążeniu (w pętli otwartej), ujemna korekcja dawki
    paliwa spowoduje podanie zbyt małej ilości paliwa i pracę silnika na
    ubogiej mieszance.

  • 3. Data: 2017-06-08 21:01:25
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Jeśli to silnik wolnossący to objawy odczuwalne raczej niewielkie, albo
    > żadne. większe w silniku doładowanym.
    > Może być niewielki spadek mocy, może ale nie musi zapalić sie "check
    > engine".

    Silnik wolnossący: VW Passat, V6 2.8L, kod silnika ATQ.

> [...]
    > Po dłuższej jeździe z większymi obciążeniami skutki będą groźne dla silnika
    > - mogące się skończyć stopieniem tłoków, zatarciem silnika itp.

    Brzmi poważnie :-)

    Wystarczająco poważnie aby to naprawić :-)

    > pomijalna ilość tego powietrza

    A już się bałem że inne rzeczy będą tym zaburzonym podciśnieniem dotknięte.

> [...]
    > Jednak przy dużym obciążeniu (w pętli otwartej), ujemna korekcja dawki
    > paliwa spowoduje podanie zbyt małej ilości paliwa i pracę silnika na

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
    Rurka nie jest zdjęta, jest urwana tak 5cm od regulatora ciśnienia.

    Chyba pękła na zakręcie/zakrzywieniu.

    Czy wystarczy jak przysztukuję jakimś kawałkiem koszulki termokurczliwej z
    wyściółką ze topiącej się izolacji?

    Czy to trzeba coś porządniejszego zrobić?

  • 4. Data: 2017-06-08 21:42:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 8 Jun 2017 19:01:25 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Czy wystarczy jak przysztukuję jakimś kawałkiem koszulki termokurczliwej z
    > wyściółką ze topiącej się izolacji?
    >
    > Czy to trzeba coś porządniejszego zrobić?

    Na połatanie tego na szybko powinno wystarczyć cokolwiek, byle było
    szczelne.
    Ale docelowo warto jeszcze żeby było trwałe.

    Ja kiedyś to zastąpiłem uciętym kawałkiem wężyka od spryskiwacza, bo akurat
    był pod ręką, a jednak silnik ważniejszy niż spryskiwacz.

  • 5. Data: 2017-06-08 23:12:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zajebiesz nas bez znieczulenia pytaniami o jakis pierdolony zlom.

  • 6. Data: 2017-06-09 03:05:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

> [...]
    > Ale docelowo warto jeszcze żeby było trwałe.
    >
    > Ja kiedyś to zastąpiłem uciętym kawałkiem wężyka od spryskiwacza,

    Dzięki.

    > a jednak silnik ważniejszy niż spryskiwacz.

    Tak ociupinkę ważniejszy :-)

  • 7. Data: 2017-06-09 04:30:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Zajebiesz nas bez znieczulenia pytaniami o jakis pierdolony zlom.

    Czy wiesz co to kill-file, Kogutek?

  • 8. Data: 2017-06-09 10:27:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiem ale z zasady nikogo tam nie pakuje, nawet jak glupi albo upierdliwy.

  • 9. Data: 2017-06-09 17:09:56
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Wiem ale z zasady nikogo tam nie pakuje, nawet jak glupi albo upierdliwy.

    Skoro sam na własne życzenie robisz sobie krzywdę to nie narzekaj potem że
    coś boli...

  • 10. Data: 2017-06-17 16:08:19
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 8 Jun 2017 14:12:51 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >Zajebiesz nas bez znieczulenia pytaniami o jakis pierdolony zlom.

    Jak się z Kogutkiem z reguły nie zgadam, tak tu popieram. Aż boję się
    tego, jak Pszemol sobie te Tesle kupi (w co wątpię).

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06