-
1. Data: 2010-01-12 09:48:37
Temat: regulacja pochylenia kola seicento
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Witam
Tak sobie wczoraj zrobilem:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
2. Data: 2010-01-12 09:53:02
Temat: Re: regulacja pochylenia kola seicento
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
MarcinJM pisze:
> Witam
> Tak sobie wczoraj zrobilem:
> http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
> Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
> Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.
Oczywiscie otwory rozpilowane na "fasolki", zeby uzyskac zakres
przemieszczania sie. wzgledem zwrotnicy.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
3. Data: 2010-01-12 10:11:48
Temat: Re: regulacja pochylenia kola seicento
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hihd16$4l7$1@news.onet.pl...
> Tak sobie wczoraj zrobilem:
> http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
> Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
> Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.
Nie miala baba klopotu, dorobila sobie jeszcze jedna regulacje :-)
To ci chyba bedzie wplywalo na ustawienie zbieznosci ?
J.
-
4. Data: 2010-01-12 10:26:44
Temat: Re: regulacja pochylenia kola seicento
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>
> Nie miala baba klopotu, dorobila sobie jeszcze jedna regulacje :-)
A co ma pić piwo pod budką i narzekać, że w Polsce to nie ma pracy i w ogóle
syf?
Szacunek dla tych którym się chce :-)
Pozdrawiam
Jacek
-
5. Data: 2010-01-12 13:37:10
Temat: Re: regulacja pochylenia kola seicento
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
J.F. pisze:
> Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:hihd16$4l7$1@news.onet.pl...
>> Tak sobie wczoraj zrobilem:
>> http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
>> Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
>> Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.
>
> Nie miala baba klopotu, dorobila sobie jeszcze jedna regulacje :-)
>
> To ci chyba bedzie wplywalo na ustawienie zbieznosci ?
Zaleznosc jest taka:
Wieksze pochylenie > wieksza zbieznoc. Do wartosci danego pochylenia
oblicza sie zbieznosc
Sejacz ma fabryczne ustawienia neutralne (zero z malymi odchylkami) wiec
zbieznosc/rozbieznosc jest neutralna. Im wieksze pochylenie (negatyw)
tym wieksza zbieznosc po to, aby w polaczaniu z wartoscia kata
wyprzedzenia sworznia zwrotnicy opona opierala sie rowno cala
powierzchnia na nawierzchni.
To sa madrosci mojego geometry, czlowiek starszej daty. Jka mu na
komputerach wyskoczyly wartosci kosmiczne (takie jak chcialem,
pochylenie -2o) to nie namyslajac sie wzial papier, olowek, wszystko
przeliczyl i ustawil tak, ze kopara mi opadla.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
6. Data: 2010-01-13 00:07:35
Temat: Re: regulacja pochylenia kola seicento
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 12 Jan 2010 13:37:10 +0100, MarcinJM wrote:
>Zaleznosc jest taka:
>Wieksze pochylenie > wieksza zbieznoc. Do wartosci danego pochylenia
>oblicza sie zbieznosc
>Sejacz ma fabryczne ustawienia neutralne (zero z malymi odchylkami) wiec
>zbieznosc/rozbieznosc jest neutralna. Im wieksze pochylenie (negatyw)
>tym wieksza zbieznosc po to, aby w polaczaniu z wartoscia kata
>wyprzedzenia sworznia zwrotnicy opona opierala sie rowno cala
>powierzchnia na nawierzchni.
Cos mi smierdzi - mozliwe to ? Chyba mozliwe, ale czy nie za duze
wartosci wyjda ?
Ale ja i tak o czym innym - na moj gust koncowka drazka nie jest na
wysokosci sruby nieruchomej, wiec zmieniajac pochylenie zmienisz takze
zbieznosc, i trzeba bedzie pojechac na ustawienie.
>To sa madrosci mojego geometry, czlowiek starszej daty. Jka mu na
>komputerach wyskoczyly wartosci kosmiczne (takie jak chcialem,
>pochylenie -2o) to nie namyslajac sie wzial papier, olowek, wszystko
>przeliczyl i ustawil tak, ze kopara mi opadla.
A nie mozna go poprosic zeby policzyl optymalne ustawienie .. i
sprawdzic czy takie nie jest fabrycznie zadane ? :-)
J.
-
7. Data: 2010-01-13 08:04:27
Temat: Re: regulacja pochylenia kola seicento
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
J.F. pisze:
> On Tue, 12 Jan 2010 13:37:10 +0100, MarcinJM wrote:
>> Zaleznosc jest taka:
>> Wieksze pochylenie > wieksza zbieznoc. Do wartosci danego pochylenia
>> oblicza sie zbieznosc
>> Sejacz ma fabryczne ustawienia neutralne (zero z malymi odchylkami) wiec
>> zbieznosc/rozbieznosc jest neutralna. Im wieksze pochylenie (negatyw)
>> tym wieksza zbieznosc po to, aby w polaczaniu z wartoscia kata
>> wyprzedzenia sworznia zwrotnicy opona opierala sie rowno cala
>> powierzchnia na nawierzchni.
>
> Cos mi smierdzi - mozliwe to ? Chyba mozliwe, ale czy nie za duze
> wartosci wyjda ?
>
> Ale ja i tak o czym innym - na moj gust koncowka drazka nie jest na
> wysokosci sruby nieruchomej, wiec zmieniajac pochylenie zmienisz takze
> zbieznosc, i trzeba bedzie pojechac na ustawienie.
Tak, oczywiscie masz racje.
Przy samym zwiekszeniu pochyleniu zbieznosc sie skaszani z definicji,
pojdzie w duza zbieznosc i trzeba bedzie przestawiac na drazkach.
>
>> To sa madrosci mojego geometry, czlowiek starszej daty. Jka mu na
>> komputerach wyskoczyly wartosci kosmiczne (takie jak chcialem,
>> pochylenie -2o) to nie namyslajac sie wzial papier, olowek, wszystko
>> przeliczyl i ustawil tak, ze kopara mi opadla.
>
> A nie mozna go poprosic zeby policzyl optymalne ustawienie .. i
> sprawdzic czy takie nie jest fabrycznie zadane ? :-)
Dla sportu generalnie ustawia sie pochylenie kol w minusie. Auto lepiej
radzi sobie na zakretach kosztem sil dzilajacych na kolo kierownicy.
Tu jest art. madrzejszego ode mnie:
http://www.126fan.pl/www/kjs.htm
Jest tam opisane zawieszenie CC.
--
Pozdrawiam
MarcinJM