  • Data: 2013-04-13 14:55:01
    Temat: Re: regulacja mocy PWM...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale możesz zrobić sprzężenie zwrotne od napięcia wyjściowego. Lub lepiej
    > prądu.

    nie mogę, ponieważ sprzętowo nie ma takiej możliwości.
    Na wyjściu mam tylko mosfeta sterowanego z MCU, nic nie mogę dodać.
    Nie mogę dołożyć nawet 1-go opornika - niestety nie było to przewidziane
    w projekcie, i teraz tylko metody softwareowe pozostają.
    Oczywiście , ze świadomością ograniczeń.

    > Skoro tą metodą nie wychodzi ci nawet "mniej więcej" to zrób sensowną
    > metodą.

    Ale wyjdzie - za chwilę podłączę silnik, i zobaczę, jak jest z silnikiem
    a nie żarówką. Czytałem, że silniki DC z magnesem trwałym mają mniej
    więcej liniową charakterystykę. Zobaczymy.

    Chodziło mi o to, czy prawidłowo rozumuję, że przy 2 * większym
    napięciu, wypełnienie 50% powinno dać mi tą samą jasność świecenia
    żarówki. Jak widać, żarówka jest mocno nieliniowa, i się nie sprawdza
    jako test w tym przypadku.